A jogszabály azonban biztosít egy garanciális szabályt, amely szerint az ügyfél kérheti, hogy az eljárást teljes eljárásban bírálják el. Ebben az esetben egy ügyintéző fog döntést hozni a benyújtott kérelem vonatkozásában.
Haszonélvezeti jogok és egyéb bejegyzések törlése
Fontos változás, hogy hivatalból, automatikusan törlésre kerülnek azok a jogok, amelyek megszűntek, így például:
- Haszonélvezeti, özvegyi, tartás- és életjáradéki jogok
- Használati jogok
- Határozott időre alapított jogok, ha a határozott időtartam lejár
A törlés automatikusan történik a személyiadat- és lakcímnyilvántartás adatai alapján, amennyiben a jogosult elhunyt. A rendszer továbbá észlelni fogja azt is, hogy a határozott időtartam lejárt.
Tulajdoni lapon szereplő adatok – mindig naprakészen
A rendszer biztosítja, hogy a tulajdoni lap automatikusan frissüljön a központi nyilvántartásokból. Ez azt jelenti, hogy a fenti jogok automatikus törlésén túl, nem kell külön kérni a lakcímadatok, céges adatok módosítását.
Eddig ezek a problémák gyakran csak az ingatlan eladása során derültek ki, most azonban azonnali módosításokkal az ingatlan-nyilvántartás mindig naprakész lesz.