Miben lehetnénk sikeresek?

Most, hogy India és Kína új gazdasági magasságokba tör, a globális termelő vállalatoknak az elmúlt években új kihívásokkal kellett szembenézniük, és fel kellett ismerniük a feltörekvő piacok kínálta lehetőségeket.

A Deloitte Touche Tohmatsu ("Deloitte") tagvállalatai által közzétett "Innováció a feltörekvő piacokon: stratégiák a gazdasági siker érdekében" című új jelentésben a globális termelővállalatok arról tesznek bizonyságot, hogy figyelembe veszik a gyorsan fejlődő feltörekvő piacok hatását a források, fejlesztések, gyártás és értékesítés tekintetében.

A megkérdezett globális gyártók több mint fele (56%) jelentős árbevétel-növekedésre számít a feltörekvő piacokon a következő három évben, és majdnem háromnegyedük jelentős növekedést jósol Kínában. A válaszadók 23 %-a nyilatkozott optimistán a fejlett piacok kínálta lehetőségekről, derül ki a Deloitte üzleti tanácsadó cég kutatásából.

A felmérésben részt vevő cégeknek azonban csak 29%-a számolhat el magasabb nyereséget a feltörekvő piacokon, mint a fejlett országokban. Azok közül, amelyek nagyobb nyereséggel számolhattak, 54% a hazai piacitól eltérő tulajdonságokkal látta el termékeit, ellentétben azzal a 43%-kal akik ugyanolyan, vagy alacsonyabb profitról számoltak be.

A felmérés tanulsága egyértelmű: a cégeknek termékeiket, áraikat és stratégiáikat célzottan az ázsiai, kelet-európai és dél-amerikai országok igényeihez kell igazítaniuk, ha ki szeretnék használni a feltörekvő gazdaságok által kínált óriási lehetőségeket. A felmérésben részt vevő gyártók fele a hazai piacokon kínált termékekhez nagyon hasonlókat szállított a feltörekvő piacokra annak ellenére, hogy 40%-uk a feltörekvő piacokon alacsonyabb bruttó hasznot realizált.

Úgy tűnik, hogy a feltörekvő piacokon a siker titka a kutatásban és fejlesztésben (K+F) rejlik. Az új termékeket értékesítő cégek 49%-a helyi K+F tevékenységet folytat. A megkérdezett vállalatvezetők a feltörekvő piacokon végzett K+F tevékenység mellett szóló három első érvként, a "helyi piac pontosabb ismeretét", a "gyorsabb piacra jutást", illetve az "alacsonyabb K+F költségeket" nevezték meg.

Gary Coleman, a Deloitte termelési iparágért felelős ügyvezető igazgatója, hozzátette: "A legsikeresebb vállalatoknak szakítaniuk kell a hagyományos stratégiákkal, hogy folyamatosan olyan innovatív termékekkel tudjanak előállni, amelyek tükrözik a feltörekvő piacok fogyasztóinak és ipari beszerzőinek igényeit. A helyi autonómia mellett az ilyen gyártók kihasználják az anyavállalat szakértelmét az irányítás, az üzleti folyamatok illetve a vezetői gyakorlat terén, azért, hogy ezeket a termékeket lényegesen alacsonyabb áron kínálhassák, a feltörekvő piacok legtöbb fogyasztójának alacsonyabb vásárlóerejéhez mérten."

Jane Lodge, a Deloitte nagy-britanniai termelési iparágért felelős vezetője elmondta: "A hosszú távú sikerhez több kell, mint a meglévő termékek finomítgatása, az árak csökkentése, vagy új értékesítési csatornák kialakítása. A gyártóknak meg kell érteniük az egyes helyi piacok igényeit és az új kínálatot ennek tükrében kell kialakítaniuk."

A Deloitte öt olyan területet azonosított, ahol a globális gyártó cégeknek innovatívan kell eljárniuk annak érdekében, hogy sikert realizáljanak a feltörekvő piacokon:

  • Új értékek kialakítása, hogy a cégek olyan eltérő termékkínálattal jelentkezzenek, amely tükrözi a feltörekvő piacok vásárlóinak egyedi igényeit. Sok esetben ez egyben radikálisan alacsonyabb árakat is jelent a fejlett piacokhoz képest.
  • A kutatási és fejlesztési (K+F) tevékenység globalizálása oly módon, hogy a K+F területeket a feltörekvő piacokra helyezik át, annak érdekében, hogy pontosabb ismereteket szerezzenek a helyi vásárlókról, illetve, hogy az igényeknek megfelelő termékeket alakítsanak ki, dobjanak piacra és forgalmazzanak.
  • A tehetségkezelési stratégiák átalakítása a feltörekvő piacok munkavállalóinak egyedi igényei tükrében; az alkalmazottak felvételének, képzésének, alkalmazásának és a közöttük lévő kapcsolatoknak az átgondolása.
  • A globális értékláncok összetettségének megismerése annak érdekében, hogy a helyi autonómia a központok erőforrásaival párosulhasson, beleértve az irányítást és know-how-t.
  • Kockázatkezelési képességek kialakítása a feltörekvő piacok képviselte kockázatok sajátosságainak hatékony megismerése, korrigálása és kezelése, pl. a szellemi termékek védelme terén.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo