Miben jó Magyarország?

A Weber Shandwick kommunikációs tanácsadó cég által végzett kutatás szerint újra Ausztrália lett a legnépszerűbb ország-márka az idei Ország Márka Index (Country Brand Index - CBI) rangsora alapján. Az Egyesült Államok a második helyre került, míg az Egyesült Királyság feljött a harmadik helyre. Magyarország második lett Thaiföld után a legjobb ár-érték arányt képviselő turistacélpontok rangsorában. A legnépszerűbb tíz ország között szerepel még Japán, Kanada, Franciaország, Görögország. Horvátország, Kína és az Egyesült Arab Emirátusok nyerték el az első három helyet a "feltörekvő csillagok" között, mivel az elkövetkező öt évben nagy valószínűséggel ezek lesznek a legközkedveltebb turistacélpontok.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A CBI indexet idén harmadik alkalommal állították össze egy 2600 fős, nemzetközi utazókból álló mintán végzett kutatás alapján. Az indexet a vezető nemzetközi márkaügynökség, a FutureBrand készítette el a Weber Shandwick PR ügynökség globális utazás és életvitel szakcsoportjával együttműködve. A CBI kulcsjellemzők alapján vizsgálja és rangsorolja az ország-márkákat. Az idei index egyesíti magában az ország-márkák már meglévő sorrendjét, a piaci trendeket, az utazók motivációit, valamint a turizmus, az utazás, és az ország-márkák terén megfigyelhető kihívásokat és lehetőségeket. (A teljes felmérésért látogasson el a honlapra.)

"Egy erős ország-márka kiváló lehetőséget nyújt az ország értékeinek bemutatására" - mondta el Rina Plapler, a FutureBrand ügyvezető igazgatója.  "Az idei Ország Márka Indexben azt mutatjuk meg, hogy milyen sokoldalúak is valójában az ország-márkák; és hogy ezeknek is különféle típusaik vannak."

Vezető ország-márkák 2007-ben a CBI rangsor alapján

1.

Ausztrália

6.

Kanada

2.

Egyesült Államok

7.

Spanyolország

3.

Nagy-Britannia

8.

Új-Zéland

4.

Franciaország

9.

Görögország

5.

Olaszország

10.

Japán

Az idei CBI index azokat a leglényegesebb témaköröket öleli fel, amelyek fontosak lehetnek az utazók és a turisztikai szakemberek számára. Az elemzés a leginkább környezettudatos országmárkától (Svédország) az üzletkötésre leginkább csábító országmárkáig (Egyesült Államok) terjed. Az index részletesen elemzi az Egyesült Államok ország-márkájának hanyatlás és nemzetközi népszerűség közötti ingatag pozícióját.

"Egy ország jó híre már önmagában véve is erős érték. Vonzza a pénzügyi és gazdasági befektetéseket, elősegíti a fenntartható növekedést, és lendületben tartja a magán- és a kiskereskedelmi szektort." - mondta el Dr. Szűcs Ervin, a Weber Shandwick regionális ügyvezető igazgatója.  "Egy ország-márkát leginkább  maguk a turisták népszerűsítik, és "márka-evangelistákként" fontos szerepet játszanak az országok iránti elkötelezettség kiépítésében is. A gyakori utazók rendszerint online közösségek tagjai, s így gyorsan képesek befolyásolni a közvéleményt. Érzelmi kötelék kialakításával és erős elkötelezettség megteremtésével segítenek új utazók megnyerésében, erősítik a lojalitást az ország-márkák iránt, és a leghatásosabb eszköz, a  szóbeszéd-marketing útján képesek alakítani egy ország imázsát."

Nyolc helyet javítva tavalyi eredményéhez képest, Magyarország második helyen végzett a legjobb ár-érték arányt képviselő ország-márkák rangsorában. Ez azt jelenti, hogy hazánk magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt megengedhető áron.

Az üzletkötésre legideálisabb ország-márkák

Egyesült Államok, Kína, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország

A legegyszerűbb üzletkötést lehetővé tevő ország-márkák

Egyesült Államok, Nagy-Britannia, Kanada, Írország, Franciaország

Az üzleti utak meghosszabbítására legideálisabb ország-márkák

Egyesült Államok, Ausztrália, Olaszország, Japán, Thaiföld

Konferenciák lebonyolítására legideálisabb ország-márkák

Egyesült Államok, Svájc, Németország, Szingapúr, Egyesült Arab Emirátusok

Művészeti és kulturális szempontból legvonzóbb ország-márkák

Olaszország, Franciaország, Egyiptom, India, Nagy-Britannia

A leghitelesebb ország-márkák

Új-Zéland, Kína, Dél-Afrika, Japán, Thaiföld

A legjobb tengerparti strandokkal rendelkező ország-márkák

Maldív-szigetek, Tahiti, Bahamák, Ausztrália, Dominikai Köztársaság

A leginkább családbarát ország-márkák

Dánia, Kanada, Ausztrália, Egyesült Államok, Svédország

A legjobb történelmi ország-márkák

Egyiptom, Olaszország, Kína, Görögország, Franciaország

A legjobb szálláshelyekkel rendelkező ország-márkák

Egyesült Arab Emirátusok, Maldív-szigetek, Ausztrália, Tahiti, Kanada

A természeti értékekben leggazdagabb ország-márkák

Új-Zéland, Ausztrália, Maldív Szigetek, Kanada, Dél-Afrika

A éjszakai szórakozásra legideálisabb ország-márkák

Spanyolország, Egyesült Államok, Brazília, Thaiföld, Szingapúr

A legjobb kulináris élvezeteket nyújtó ország-márkák

Franciaország, Olaszország, Szingapúr, Japán, Egyesült Államok

A szabadidős sportokra legideálisabb ország-márka

Ausztrália, Új-Zéland, Kanada, Dél-Afrika, Egyesült Államok

A legbarátságosabb helybeliekkel rendelkező ország-márkák

Ausztrália, Kanada, Új-Zéland, Írország, Thaiföld

A pihenésre és kikapcsolódásra legideálisabb ország-márkák

Maldív-szigetek, Tahiti, Bahamák, Jamaica, Új-Zéland

A legbiztonságosabb ország-márkák

Új-Zéland, Kanada, Svédország, Dánia, Svájc

A bevásárló turizmus legkedveltebb ország-márkái

Egyesült Államok, Egyesült Arab Emirátusok, Szingapúr, Olaszország, Japán

A legjobb ár-érték arányt képviselő ország-márkák

Thaiföld, Magyarország, Csehország, Mexikó, Vietnam

A leginkább lakhelyváltoztatásra csábító ország-márkák

Kanada, Új-Zéland, Ausztrália, Svédország, Szingapúr

A turizmus legújabb irányzatainak hátterében a jótékonyság és környezetvédelem áll

Az idei Ország Márka Index elemzői a következő, a turizmus és az utazás területén megfigyelhető trendekre hívják fel a figyelmet:

Növekvő igény a jótékonyságra

A világhálón megvalósuló gyors információáramlás által összekötött közösségek a katasztrófák áldozatainak megsegítésére tett erőfeszítéseket látva igyekeznek maguk  - néha mégoly csekély lehetőségeik keretein belül is - segíteni. Egyre több utazó tervezi útját humanitárius célokkal. A humanitárius célú nyaralások bővülő köre az új otthonok építésétől az angol tanításon és menekülttáborokban való önkéntes munkán keresztül a kihalás fenyegette állatfajok védelméig terjed.

Növekszik a beszámoltathatóság fontossága

Az utazók számára egyre fontosabb szempont a környezetvédelem, így a légitársaságok és szállodák által okozott környezetszennyezés visszaszorítása is. Ennek következtében mind a fogyasztók, mind az úttörő utazási irodák igyekeznek minimalizálni az utazás számlájára írható környezetszennyezést. A Silverjet légitársaság például kötelező széndioxid-kompenzációs díjat vezetett be, amivel ők az első széndioxid-semleges légitársaság. Az olyan autókölcsönző cégek, mint például a Herz, a Budget és az Avis alacsony üzemanyag-fogyasztású autókkal bővítik járműflottájukat, a vezető luxus kategóriájú vendéglátók pedig széndioxid-kompenzációs programokat kínálnak. Non-profit társaságok és webáruházak arra biztatják az utazókat, hogy számítsák ki a nekik köszönhető széndioxid-kibocsátás mennyiségét, és azt ellensúlyozó termékeket vásároljanak, illetve adományokkal támogassák a weblap faültető akcióját.

24/7 márka élet

A vendéglátás körén kívül eső márkák napjainkban nyitnak a turizmus felé olyan ajánlatokat kínálva, melyek segítségével a márkaérzés a nap 24 órájában, a hét minden napján átélhető. Az Armani és a Versace voltak az elsők, akik Dubaitól Ausztráliáig hoteleknek adták arculatukat. Napjainkban a luxusautó-gyártó cégek következnek. A Ferrari például Abu Dhabiban összefogott az Aldar Properties-zel egy szórakoztatóipari fejlesztés kivitelezésének érdekében. A Ferrari így 2008-tól versenypályával, próbaautózással és szimulátorokkal csábít minden korosztályt a Ferrari világának és történetének felfedezésére.  A komplexumban helyet kapnak majd a Ferrari jegyében megálmodott szállodák, boltok és egyéb vendéglátó egységek, melyeken szintén fokozottan biztosítják márkaérzés megélését.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo