Miben jó Magyarország?

A Weber Shandwick kommunikációs tanácsadó cég által végzett kutatás szerint újra Ausztrália lett a legnépszerűbb ország-márka az idei Ország Márka Index (Country Brand Index - CBI) rangsora alapján. Az Egyesült Államok a második helyre került, míg az Egyesült Királyság feljött a harmadik helyre. Magyarország második lett Thaiföld után a legjobb ár-érték arányt képviselő turistacélpontok rangsorában. A legnépszerűbb tíz ország között szerepel még Japán, Kanada, Franciaország, Görögország. Horvátország, Kína és az Egyesült Arab Emirátusok nyerték el az első három helyet a "feltörekvő csillagok" között, mivel az elkövetkező öt évben nagy valószínűséggel ezek lesznek a legközkedveltebb turistacélpontok.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A CBI indexet idén harmadik alkalommal állították össze egy 2600 fős, nemzetközi utazókból álló mintán végzett kutatás alapján. Az indexet a vezető nemzetközi márkaügynökség, a FutureBrand készítette el a Weber Shandwick PR ügynökség globális utazás és életvitel szakcsoportjával együttműködve. A CBI kulcsjellemzők alapján vizsgálja és rangsorolja az ország-márkákat. Az idei index egyesíti magában az ország-márkák már meglévő sorrendjét, a piaci trendeket, az utazók motivációit, valamint a turizmus, az utazás, és az ország-márkák terén megfigyelhető kihívásokat és lehetőségeket. (A teljes felmérésért látogasson el a honlapra.)

"Egy erős ország-márka kiváló lehetőséget nyújt az ország értékeinek bemutatására" - mondta el Rina Plapler, a FutureBrand ügyvezető igazgatója.  "Az idei Ország Márka Indexben azt mutatjuk meg, hogy milyen sokoldalúak is valójában az ország-márkák; és hogy ezeknek is különféle típusaik vannak."

Vezető ország-márkák 2007-ben a CBI rangsor alapján

1.

Ausztrália

6.

Kanada

2.

Egyesült Államok

7.

Spanyolország

3.

Nagy-Britannia

8.

Új-Zéland

4.

Franciaország

9.

Görögország

5.

Olaszország

10.

Japán

Az idei CBI index azokat a leglényegesebb témaköröket öleli fel, amelyek fontosak lehetnek az utazók és a turisztikai szakemberek számára. Az elemzés a leginkább környezettudatos országmárkától (Svédország) az üzletkötésre leginkább csábító országmárkáig (Egyesült Államok) terjed. Az index részletesen elemzi az Egyesült Államok ország-márkájának hanyatlás és nemzetközi népszerűség közötti ingatag pozícióját.

"Egy ország jó híre már önmagában véve is erős érték. Vonzza a pénzügyi és gazdasági befektetéseket, elősegíti a fenntartható növekedést, és lendületben tartja a magán- és a kiskereskedelmi szektort." - mondta el Dr. Szűcs Ervin, a Weber Shandwick regionális ügyvezető igazgatója.  "Egy ország-márkát leginkább  maguk a turisták népszerűsítik, és "márka-evangelistákként" fontos szerepet játszanak az országok iránti elkötelezettség kiépítésében is. A gyakori utazók rendszerint online közösségek tagjai, s így gyorsan képesek befolyásolni a közvéleményt. Érzelmi kötelék kialakításával és erős elkötelezettség megteremtésével segítenek új utazók megnyerésében, erősítik a lojalitást az ország-márkák iránt, és a leghatásosabb eszköz, a  szóbeszéd-marketing útján képesek alakítani egy ország imázsát."

Nyolc helyet javítva tavalyi eredményéhez képest, Magyarország második helyen végzett a legjobb ár-érték arányt képviselő ország-márkák rangsorában. Ez azt jelenti, hogy hazánk magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt megengedhető áron.

Az üzletkötésre legideálisabb ország-márkák

Egyesült Államok, Kína, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország

A legegyszerűbb üzletkötést lehetővé tevő ország-márkák

Egyesült Államok, Nagy-Britannia, Kanada, Írország, Franciaország

Az üzleti utak meghosszabbítására legideálisabb ország-márkák

Egyesült Államok, Ausztrália, Olaszország, Japán, Thaiföld

Konferenciák lebonyolítására legideálisabb ország-márkák

Egyesült Államok, Svájc, Németország, Szingapúr, Egyesült Arab Emirátusok

Művészeti és kulturális szempontból legvonzóbb ország-márkák

Olaszország, Franciaország, Egyiptom, India, Nagy-Britannia

A leghitelesebb ország-márkák

Új-Zéland, Kína, Dél-Afrika, Japán, Thaiföld

A legjobb tengerparti strandokkal rendelkező ország-márkák

Maldív-szigetek, Tahiti, Bahamák, Ausztrália, Dominikai Köztársaság

A leginkább családbarát ország-márkák

Dánia, Kanada, Ausztrália, Egyesült Államok, Svédország

A legjobb történelmi ország-márkák

Egyiptom, Olaszország, Kína, Görögország, Franciaország

A legjobb szálláshelyekkel rendelkező ország-márkák

Egyesült Arab Emirátusok, Maldív-szigetek, Ausztrália, Tahiti, Kanada

A természeti értékekben leggazdagabb ország-márkák

Új-Zéland, Ausztrália, Maldív Szigetek, Kanada, Dél-Afrika

A éjszakai szórakozásra legideálisabb ország-márkák

Spanyolország, Egyesült Államok, Brazília, Thaiföld, Szingapúr

A legjobb kulináris élvezeteket nyújtó ország-márkák

Franciaország, Olaszország, Szingapúr, Japán, Egyesült Államok

A szabadidős sportokra legideálisabb ország-márka

Ausztrália, Új-Zéland, Kanada, Dél-Afrika, Egyesült Államok

A legbarátságosabb helybeliekkel rendelkező ország-márkák

Ausztrália, Kanada, Új-Zéland, Írország, Thaiföld

A pihenésre és kikapcsolódásra legideálisabb ország-márkák

Maldív-szigetek, Tahiti, Bahamák, Jamaica, Új-Zéland

A legbiztonságosabb ország-márkák

Új-Zéland, Kanada, Svédország, Dánia, Svájc

A bevásárló turizmus legkedveltebb ország-márkái

Egyesült Államok, Egyesült Arab Emirátusok, Szingapúr, Olaszország, Japán

A legjobb ár-érték arányt képviselő ország-márkák

Thaiföld, Magyarország, Csehország, Mexikó, Vietnam

A leginkább lakhelyváltoztatásra csábító ország-márkák

Kanada, Új-Zéland, Ausztrália, Svédország, Szingapúr

A turizmus legújabb irányzatainak hátterében a jótékonyság és környezetvédelem áll

Az idei Ország Márka Index elemzői a következő, a turizmus és az utazás területén megfigyelhető trendekre hívják fel a figyelmet:

Növekvő igény a jótékonyságra

A világhálón megvalósuló gyors információáramlás által összekötött közösségek a katasztrófák áldozatainak megsegítésére tett erőfeszítéseket látva igyekeznek maguk  - néha mégoly csekély lehetőségeik keretein belül is - segíteni. Egyre több utazó tervezi útját humanitárius célokkal. A humanitárius célú nyaralások bővülő köre az új otthonok építésétől az angol tanításon és menekülttáborokban való önkéntes munkán keresztül a kihalás fenyegette állatfajok védelméig terjed.

Növekszik a beszámoltathatóság fontossága

Az utazók számára egyre fontosabb szempont a környezetvédelem, így a légitársaságok és szállodák által okozott környezetszennyezés visszaszorítása is. Ennek következtében mind a fogyasztók, mind az úttörő utazási irodák igyekeznek minimalizálni az utazás számlájára írható környezetszennyezést. A Silverjet légitársaság például kötelező széndioxid-kompenzációs díjat vezetett be, amivel ők az első széndioxid-semleges légitársaság. Az olyan autókölcsönző cégek, mint például a Herz, a Budget és az Avis alacsony üzemanyag-fogyasztású autókkal bővítik járműflottájukat, a vezető luxus kategóriájú vendéglátók pedig széndioxid-kompenzációs programokat kínálnak. Non-profit társaságok és webáruházak arra biztatják az utazókat, hogy számítsák ki a nekik köszönhető széndioxid-kibocsátás mennyiségét, és azt ellensúlyozó termékeket vásároljanak, illetve adományokkal támogassák a weblap faültető akcióját.

24/7 márka élet

A vendéglátás körén kívül eső márkák napjainkban nyitnak a turizmus felé olyan ajánlatokat kínálva, melyek segítségével a márkaérzés a nap 24 órájában, a hét minden napján átélhető. Az Armani és a Versace voltak az elsők, akik Dubaitól Ausztráliáig hoteleknek adták arculatukat. Napjainkban a luxusautó-gyártó cégek következnek. A Ferrari például Abu Dhabiban összefogott az Aldar Properties-zel egy szórakoztatóipari fejlesztés kivitelezésének érdekében. A Ferrari így 2008-tól versenypályával, próbaautózással és szimulátorokkal csábít minden korosztályt a Ferrari világának és történetének felfedezésére.  A komplexumban helyet kapnak majd a Ferrari jegyében megálmodott szállodák, boltok és egyéb vendéglátó egységek, melyeken szintén fokozottan biztosítják márkaérzés megélését.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo