Mezőgazdasági árak 2004. január

Az előző év azonos időszakához képest 2004. januárban a mező-gazdasági termékek termelői árának színvonala 14,4 százalékkal nőtt (ezen belül a növénytermesztési és kertészeti termékek ára 31,7 százalékkal emelkedett, az élő állatoké és állati termékeké 3,1 százalékkal csökkent).

2004. januárban a gabonafélék árszintje a rendkívül gyenge termés miatt 70,2 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest. Az étkezési búza felvásárlási ára kilogrammonként a 2003. januári 24,10 forintról 2004. januárra 45,80 forintra nőtt.

A zöldségfélék ára átlagosan lényegében nem változott, a gyümölcsféléké 3,5 százalékkal haladta meg a 2003. januári árszínvonalat.

A burgonya ára 2003 januárjához képest 54,8 százalékkal emelkedett. A piacon a lakosság átlagosan 124,30 forintot, a felvásárló szervezetek átlagosan 69,40 forintot fizettek kilogrammonként.

A vágóállatok termelői ára 1,5 százalékkal elmaradt a 2003. januáritól, ezen belül a vágósertés termelői ára 3,0 százalékkal csökkent, a vágóbaromfié nem változott. A tehéntej termelői ára 11,3 százalékkal volt alacsonyabb (11 százalékos felvásárlásivolumen-csökkenés mellett), így átlagosan 62,80 forintot fizettek literenként a felvásárlók. A tyúktojás ára 14,2 százalékkal növekedett 2003. januárhoz képest.

2004 januárjában a mezőgazdasági ráfordítások árszínvonala 10,3%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, s így a termelőknek az árviszonyok változásából eredő jövedelmi helyzete 3,7%-kal javult.


Termelőiár-indexek (előző év azonos időszaka = 100,0)

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo