2021-ben az európai internethasználók 73 százaléka vásárolt valamilyen terméket vagy szolgáltatást online, ami mindössze 1 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi volumennél, amikor a koronavírus-járvány tetőzött a világban és aki csak tehette, a kanapéjáról intézte a bevásárlást – derült ki a Ecommerce Europe és az EuroCommerce európai e-kereskedelemmel kapcsolatos jelentéséből. A kutatás arra is rávilágított, hogy bár az online vásárlások enyhén visszaestek a világjárvány után, ez a csökkenés jóval kisebb mértékű a vártnál, sőt néhány e-kereskedelmi piacon egyértelműen növekedésről számoltak be.
„Az e-kereskedelem töretlen sikere Magyarországon is érzékelhető, ez pedig hatással van a logisztikai ingatlanok piacára. Az ICON által jelenleg kezelt 53.000 m2 összterületű city logisztikai portfolió közel 25 százalékába érkezett új bérlő” – érzékeltette a piac dinamikáját Kákosy Zsolt MRICS, az ICON property management szenior igazgatója, aki azt is hozzátette: „Az új bérlőink többsége B2B és B2C kereskedelemmel, jelentős részben e-kereskedelemmel is foglalkozik, azaz webáruházakat szolgálnak ki.”
A kereskedelmi célú ingatlanok, vagyis a raktárak, logisztikai központok esetében különös jelentőséggel bír azok elhelyezkedése, a távolsága a várostól. Az ICON számos főváros-közeli, vagy akár az M0 körgyűrűn belüli logisztikai ingatlant kezel, mint például a csepeli Budapest Dock Szabadkikötő vagy a CityPoint 9. Logisztikai Park. Ezeket az ingatlanokat azért választják szívesen a bérlők elsősorban a városi kereskedelmi egységeket és az online áruházakat kiszolgáló telephelynek, mert Budapest közelsége a napi üzemanyagköltségben jelentős megtakarítással jár.