5,9 százalékos március/márciusi infláció

2002. márciusban az egyhavi átlagos áremelkedés 0,7% volt, 2001. márciushoz viszonyítva pedig 5,9%-kal növekedtek az árak. Idén az első három hónapban átlagosan 6,2%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában.

A szolgáltatások drágulása 0,20%-kal, az egyéb cikkek, üzemanyagoké 0,19%-kal, a ruházkodási cikkeké 0,13%-kal, az élelmiszereké 0,12%-kal, a szeszes italok, dohányáruké 0,10%-kal, a háztartási energiáé 0,02%-kal emelte, míg a tartós fogyasztási cikkek körében bekövetkezett árcsökkenés 0,02%-kal mérsékelte az előző hónaphoz viszonyított áremelkedést.

Ez év februárban a központi, illetve az önkormányzati intézkedések árnövelő hatása 0,1% volt.

1 hónap alatt, 2002. februárhoz viszonyítva az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek árai átlagosan 0,3%-kal csökkentek. Az idényáras élelmiszerek 6,7%-os drágulása mellett, csökkent a tojás (6,7%), a sertéshús (4,6%), a sertészsiradék (2,2%), a baromfihús (1,9%), a liszt (1,5%), és a szalonna (1,1%) ára.

2002. márciusban a ruházkodási termékek árai – a 2002-es tavaszi-nyári áruválaszték feltöltésével – az átlagosnál nagyobb mértékben emelkedtek. Az egyéb cikkek, üzemanyagok és a szeszes italok, dohányáruk főcsoportban szintén az átlagosnál nagyobb volt az áremelkedés, ezen belül 2,8%-kal nőtt a járműüzemanyagok ára. A szolgáltatások átlagos mértékű drágulásán belül az eltérő számlázási időpontok következtében a csatornadíj 2,9%-kal, a vízdíj 2,6%-kal emelkedett, míg a háztartási energia körében az árak az átlagosnál kisebb mértékben drágultak. A tartós fogyasztási cikkek körében árcsökkenés figyelhető meg 2002. februárhoz képest.

Az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, valamint a friss hazai és déligyümölcs) nélkül számítva egy hónap alatt a fogyasztói árak 0,6%-kal emelkedtek.

12 hónap alatt, 2001. márciushoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagot meghaladóan emelkedtek. Ezen belül jelentős szóródás figyelhető meg: az idényáras élelmiszerek 22, az étolaj 20, a sertészsiradék 19, a szalonna 14, a tej és a házon kívüli étkezés 11, a szalámi, sonka 10%-kal drágult. Csökkent viszont az elmúlt 12 hónap alatt a liszt (11%), a tojás (6%) és a csomagolt kávé (2%) ára.

A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan kevesebbet kellett fizetni, mint 2001. márciusban. Az egyéb cikkek, üzemanyagok és a ruházkodási cikkek 12 hónap alatt az átlagosnál kisebb mértékben drágultak. A szolgáltatások átlag feletti áremelkedésén belül kiemelkedett a lakbér és a testápolási szolgáltatás 15, a járműjavítás, -karbantartás 12, a tv-előfizetés és a szemétszállítás 11%-os árváltozása. A háztartási energia és a szeszes italok, dohányáruk árnövekedése is magasabb volt az átlagosnál.

2002. márciusban a szezonálisan kiigazított „alapdrágulás” (maginfláció) az előző hónaphoz 0,5%, 2001. márciushoz viszonyítva 6,2% volt. Részletesebb információk „Az új típusú maginflációs mutató visszatekintő adatsora” című időszaki tájékoztatóban találhatók.

2002. márciusban a nyugdíjas fogyasztóiár-index az előző hónaphoz 100,6% volt, az előző év márciushoz pedig 106,7%.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo