Már tárgyalnak a PPP-szerződésről az M6-os építőivel

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium és az M6-os autópálya-beruházást megnyerő konzorcium (M6 Duna Autópálya Konzorcium) képviselői megkezdték az első hazai PPP alapú autópálya-projekt koncessziós szerződésének tárgyalását. A mintegy 57 km-es szakaszt a nyertes 22 évre kapja meg koncesszióba.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

“Örülünk, hogy az M6 Duna Autópálya Konzorciummal dolgozhatunk együtt, és várjuk 2006 tavaszát, amikor az első autók végighajtanak az új sztrádán” – mondta Gaál Gyula, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára azon a sajtótájékoztatón, amelyen a tárca vezetői bejelentették: a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium és az M6-os autópálya-beruházást megnyerő konzorcium (M6 Duna Autópálya Konzorcium) képviselői megkezdték az első hazai PPP alapú autópálya-projekt koncessziós szerződésének tárgyalását. Az M6 Duna Autópálya Konzorcium az autópálya érdi tető és Dunaújváros közötti szakaszát – a koncessziós törvény szerint – PPP alapokon (tehát a köz- és a magánszféra együttműködésében) építi meg, finanszírozza és üzemelteti majd. A mintegy 57 kilométeres szakaszt a nyertes 22 évre kapja meg koncesszióba. Az autópályának a koncesszió teljes időtartama alatt meg kell felelnie az előre lefektetett minőségi követelményeknek, így a teljes futamidő alatt jó minőségű autópálya áll majd az autópálya-használók rendelkezésére.

Az M6 Duna Autópálya konzorcium és a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium között folyó tárgyalások további szakaszában az egyik legfontosabb teendő a koncessziós szerződés véglegesítése, melyet mind a kormánynak mind pedig az Országgyűlésnek jóvá kell hagynia még az őszi ülésszak első felében.

Az M6 Duna Autópálya Konzorcium tagjai: Bilfinger-Berger BOT GmbH és a Biflinger Berger csoport Németország második legnagyobb építőipari vállalatcsoportja. Világvezetők a PPP alapú útépítésekben. Kanadától Ausztriáliáig és szerte Európában rendelkeznek útépítési tapasztalatokkal. Néhány példa díjfizetéses autópálya-projektjeik közül: Cross City Tunnel (Sydney, Ausztrália), Trave Crossing (Lübeck, Németország), Bangkok Expressway (Bankok, Thaiföld). A Porr Infrastruktur a Porr csoport befektetési cége, Ausztria második legnagyobb építőipari vállalata. A Porr csoport szintén nagy építési tapasztalattal rendelkezik mind útépítés, mind pedig alagút és hídépítés terén. Néhány példa: S6 Semmering-alagút, az A1-A8-A9 autópálya csomópont, illetve az A1-es autópálya teljes rehabilitációja Ausztriában. A Swietelsky International Baugesellschaft és magyarországi leányvállalata a Swietelsky Hungary Kft. nagy aktív piaci szereplői a Magyar építőiparnak. Magyarországon ők építik az M4-es gyorsforgalmi út Vecsés és Üllő közötti szakaszát. A Swietelsky csoport út- és vasútépítési projektjeiről ismert számos országban, többek között Romániában, a Cseh Köztársaságban, Horvátországban és Egyiptomban.

A három tagból álló konzorcium már el is kezdte az építési munkák tervezését és megszervezését. A konzorcium a szakembercsapat összeállítását követően rugalmasan, egyszerre több helyen is elkezdheti a munkákat. Mint emlékezetes, a gazdasági és közlekedési miniszter – az általa felkért bíráló bizottság javaslatát elfogadva – 2004. július 30-án döntött az M6-os autópálya érdi tető és Dunaújváros közötti szakaszának PPP alapú koncessziós pályázatának nyerteséről. A pályázati kiírásban megfogalmazott kritériumok alapján a miniszter a pályázók között a következő sorrendet állapította meg: M6 Duna Autópálya Konzorcium (Bilfinger, Porr, Swietelsky). Ajánlatuk nettó jelenértéke mintegy 508 millió euro volt. Dunamenti Autópálya Konzorcium (Housing & Construction Holding Co., Vinci Conessions SA, Vinci SA, Betonút Rt.). Ajánlatuk nettó jelenértéke mintegy 555 millió euro volt. Euroinvest-TriGránit-Strabag-OTP-ASF-Agis Pályázati Konzorcium. Ajánlatuk nettó jelenértéke mintegy 601 millió euro volt.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo