Lízingre már nagyon viszik a személyautókat

Óriásit ugrott egy év alatt a lízingre vásárolt személykocsik száma. Ennyi autót a járvány előtti években finanszíroztattak utoljára a vevők, akikért akciókkal és kedvezményes kamatokkal is versenyeztek az autókereskedők – derül ki a Bank360.hu elemzéséből. Más eszközöknél viszont látszik a vállalatok beruházási óvatossága, kivéve az építőipari gépek lízingjét, ami csúcsot döntött 2024-ben.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Megugrott a flottás finanszírozás

A lakossági és a vállalati gépjárműlízingben is nagyon komoly felfutás volt. A retail ügyfelek – azaz azok, akik autókereskedőknél egyedileg vásárolva lízingelnek – tavaly 419 milliárd forintnyi finanszírozást vettek fel autókra, motorokra és kishaszon-gépjárművekre, csaknem 20 százalékkal többet, mint 2023-ban. 

Ezzel párhuzamosan a flottakezelő cégek is több autót lízingeltek 2024-ben, ezek száma meghaladta a 11 100-at, ami csaknem 500 darabos plusz 2023-hoz képest. Értékben még ennél is nagyobb volt az ugrás, tavaly 106 milliárd forint lett a szerződéses összeg, 44 százalékkal több, mint 2023-ban, ami nem jelenti azt, hogy ennyivel drágább autókat vásároltak, mert az erősödő verseny és a piac stabilizálódása több esetben tette elérhetővé az alacsonyabb önerő melletti finanszírozást is ezen ügyfélkör számára, ezzel is növelve a finanszírozott összeget. 

A vállalatok óvatosak maradtak

Miközben az autóknál gyorsan bővült a piac, a többi lízingpiaci területen a vállalatok, akárcsak a bankhiteleknél, óvatosak maradtak. Az állami támogatások elmaradása, a programok visszaszorulása bizonyos ágazatokban lassulást hozott. A mezőgazdaságban jól látszik például, hogy a legtöbb támogatás, kedvezményes lízing- és hitelprogram 2022-ben volt, akkor 132 milliárd forintnyi eszközt finanszíroztak lízinggel. Ez az összeg már 2023-ban is csökkent, tavaly pedig már csupán 84,6 milliárd forint volt. 

A mezőgazdasági vállalkozások tehát kivárnak a beruházásokkal, amiben az is óvatosságra késztethette őket, hogy a csúcsinflációs évek és a sokat gyengülő forint jelentősen megdrágította számukra a gépeket. A többi ágazatban is óvatosak maradtak a vállalatok. A nagyhaszon-gépjárművek lízingje is visszaesett tavaly több mint 5 százalékkal 215 milliárd forintra. 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo