A magyar szereplők legnagyobb kihívásai között szerepel a vásárlóerő csökkenése (82 százalék) és a marketingköltségek növekedése (74 százalék), a külföldi e-kereskedők térnyerését a válaszadók 62 százaléka említette.
A növekedés legfőbb akadályait az új vásárlók megszerzése (60 százalék) és a vásárlási gyakoriság növelése (46,7 százalék) jelentik.
„A külföldi piacnyitás nem luxus, hanem szükségszerűség. Azok a kereskedők, akik képesek kilépni más piacokra, stabilabb, diverzifikáltabb bevételi forrást és nagyobb növekedési potenciált érhetnek el. A magyar piac viszonylagos elszigeteltsége már a múlté, minden globális webáruház „beszél” magyarul, a vásárlók többsége nem lát különbséget. Az a kereskedő, aki nem él ezekkel az eszközökkel és építkezik a régiós piacokon, nemhogy növekedni nem fog, de el is veszítheti a forgalmát" – hangsúlyozta Cserjés-Kopándi Ildikó, a PwC Magyarország vezető menedzsere.
A vásárlók alig harmada rendszeres online vásárló, de ők adják a csomagforgalom 76 százalékát, ami az omnichannel stratégia vásárlói lojalitásban betöltött szerepére hívja fel a figyelmet.
A csomagautomaták térnyerése folytatódik: már közel 10 000 automata érhető el, és a válaszadók 41 százaléka választotta ezt az átvételi módot 2025-ben.
Az előre fizetett rendelések aránya közelíti az 50 százalékot, miközben az utánvétes fizetés részesedése csökken, és a BNPL (Buy Now Pay Later) iránti nyitottság elérte a 36 százalékot.