Megjelent a PwC legújabb Digitális Kereskedelmi Körkép kutatása, amely a legátfogóbb hazai kutatás az e-kereskedelemről. Az eredmények azt mutatják, hogy a globális platformok térnyerése nemcsak árversenyt, hanem szolgáltatási színvonalbeli elvárásokat is hoz, amelyekre a hazai kereskedőknek gyorsan kell reagálniuk. A vásárlói élmény növelésével, innovatív logisztikai és kényelmi megoldásokkal, hatékonyságjavítással. Hogyan alakulnak a vásárlói és fizetési szokások, mekkora összegeket költünk importrendelésekre, miként segíti az AI a vásárlói döntéseket – trendek, akadályok, rekordok és sikerek az online kereskedelemben.
Fotó: DepositPhotos.com
A magyar online költések 2025-ben elérhetik a 2 100 milliárd forintot, ami 8 százalékos növekedést jelent 2024-hez képest, miközben az import rendelések aránya akár 24 százalékra emelkedhet.
A kínai Temu platform már 2,1 millió magyar vásárlót szolgál ki, és ezzel a legnagyobb online kereskedővé vált hazánkban, mind rendelésszám, mind kosárérték tekintetében.
Több mint 120 millió online rendelést adtak le a magyar vásárlók 2025-ben, ami 8 százalékkal haladja meg az előző évi adatokat, az import szegmens pedig 22 százalékos év/év növekedést mutat.
A hazai kereskedők növekedése csupán 6–7 százalék, miközben a globális platformok agresszív árstratégiával és személyre szabott marketinggel erősítik pozíciójukat.
„A hazai és EU-s online kereskedők mérsékelt növekedése amiatt is aggasztó, mert az átalakuló piacon egyre nagyobb kihívást jelent számukra a nemzetközivé váló verseny, különösen az árak, a logisztika és a vásárlói élmény terén” – mutatott rá Madar Norbert, a PwC Magyarország digitális kereskedelmi tanácsadási csapatának vezetője.