A múlt év utolsó negyedében a piaci szereplők 90 százaléka szerint a lakáspiacot erős túlkínálat, illetve túlkínálat jellemezte, Illy Péter, az AL Holding vezérigazgatója szerint ez a túlkínálat nem jelenti azt, hogy minden szegmensben, mindenhol és mindig a kínálati nyomás dominál, sőt előfordul, hogy bizonyos helyeken, bizonyos típusú lakásokból akár kevesebb is lehet a keresettnél. A választék bővülése együtt jár a vevők igényeinek specifikálódásával, vagyis egyre több szempontot vesznek figyelembe a választásnál, így az erősen tipizált projekteknél fel kell készülni a fokozódó eladási nehézségekre. Mindazonáltal a nagyon szűk piaci szegmensekhez való alkalmazkodás komoly kockázattal jár.
A 2005-ös esztendő mindenképpen új kihívást jelentett az ingatlanberuházóknak, a kereslet változása mellett nagy tömegben jelentek meg az azonnal beköltözhető lakások - becslések szerint a kínálat 20-25 százaléka ebbe a kategóriába tartozik. A piaci szereplők országszerte lakás-áresésre számítanak, így várható, hogy 2006. még inkább az akciók éve lesz. A lakásprojektek volumene egyre kisebb, a több ütemben zajló beruházásoknál is óvatosabbá váltak a fejlesztők. Mind nagyobb szerepet kap a lakáspiaci marketing, az erre fordított költségek az elmúlt évben négy-ötszörösére emelkedtek. Akar László, a GKI vezérigazgatója szerint nőtt az utolsó negyedévben a lakosság lakásfelújítási, bővítési szándéka, az eddig bizonytalankodó lakásvásárlók egy része mostanában jut elhatározásra: úgy nyilatkoztak, hogy a következő 12 hónapban biztosan belevág a tranzakcióba. Ez az 1500 fős reprezentatív lakossági mintán végzett felmérés szerint 48 ezer lakásvásárlót, építőt jelent.