Kiskereskedelem - 2003. január-augusztus

A kiskereskedelmi forgalom volumene augusztusban 7,1%-kal, az első nyolc hónapban 8,4%-kal haladta meg az egy évvel korábbit. Bár az augusztusi növekedés elmaradt az előző haviak átlagától, továbbra is dinamikusnak minősíthető. Az előző hónaphoz viszonyított augusztusi volumenindex 0,1%-os növekedést mutat.

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben az első nyolc hónapban, folyóáron 2971,3 milliárd forint, ezen belül augusztusban 418,6 milliárd forint értékű árut forgalmaztak.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem forgalma augusztusban az átlagos növekedési ütemnél lassabban, az előző év azonos hónapjához viszonyítva 6,3%-kal bővült. Ezen belül a vegyes termékkört forgalmazó üzletek (hipermarketek, szupermarketek) forgalma dinamikusabban (6,6%-kal) nőtt, az élelmiszer-szaküzletek forgalma kismértékben tovább csökkent (0,4%-kal).

A nem élelmiszer-kiskereskedelem értékesítése az átlagos növekedési ütemnél gyorsabban (7,5%-kal) bővült. Ezen belül a leggyorsabban a könyv, újság, papíráru- és egyébiparcikk-kiskereskedelem (10,4%) és az iparcikk jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek forgalma (9,0%) emelkedett. Átlagot meghaladóan, 7,8%-kal bővült a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszer-kiskereskedelem mutatója, alapvetően az illatszerüzletek eladásainak jelentősebb növekedése következtében. A textil-, ruházati és lábbeli-kiskereskedelemi eladások 7,1%-kal emelkedtek. A bútor-, háztartásicikk-, vasáru-kiskereskedelemi eladások összességükben 4,9%-kal növekedtek, de ezen belül az elektromos háztartási cikkeket forgalmazó üzletek értékesítése ennél jelentősebben bővült.

Az Európai Unióban, a publikált legfrissebb adatok szerint, a kiskereskedelmi forgalom júliusban csak szerény mértékben növekedett. Az előző év azonos hónapjához képest az 15 EU-tagország átlagában 1,1%-os növekedést regisztráltak, míg az eurózóna országaiban a forgalom stagnált.

A legnagyobb bővülést Finnországban (6,5%), Svédországban (5,0%) és az Egyesült Királyságban (4,4%) érték el. A legnagyobb visszaesést Németországban (2,1%) és Portugáliában mérték (0,9%). Az EU-tagországok egészére becsült adatok szerint az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem forgalma 1,6%-kal, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom 0,8%-kal múlta felül az előző év azonos időszakit. Az utóbbin belül a legmagasabb növekedést (1,4%) a bútor-, háztartásicikk-, vasáru- kiskereskedelemi üzletekben érték el.

Júliusi gyorsjelentésében első alkalommal közölt az Eurostat adatokat a csatlakozó országok havi kiskereskedelmi forgalmának alakulásáról. Eszerint kiemelkedő ütemben nőtt Lettország és Litvánia kiskereskedelmi forgalma júliusban (16,2, illetve 14,4%-kal), miközben Észtországban 4,0%-os, Szlovéniában 3,2%-os növekedést, a Szlovák Köztársaságban nagyobb arányú (7,7%-os) visszaesést regisztráltak.

A fentiek szerinti kiskereskedelemben nem szereplő gépjármű- és járműalkatrész-kiskereskedelem hazai értékesítése (kiigazítás nélkül) augusztusban 9,2%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit. A gépjárműüzemanyag-kiskereskedelem értékesítési volumene augusztusban 1,3%-kal csökkent.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo