Kinek mit jelent az új adócsomag?

Rövid távú kigazításról beszélnek az elemzők, sokba kerülak a magyar bankszolgáltatások, fuvarozó depók Budapest határában, Lámfalussy a magyar euróról.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Adóváltozások

Alig hogy letette az esküt az új kormány, máris olyan csomaggal ismertette meg a közvéleményt, amelytől a nem a foci vb-re figyelőknek elállhatott a lélegzetük. A kabinet az idén mintegy 350, jövőre pedig 1000 milliárd forintot spórolna meg a számtalan elemből álló intézkedésekkel. Többen vélik úgy, hogy ebben a miniszterelnöki ígéretek ellenére sem látszanak a hosszú távú reformok jelei, sokkal inkább a rövid távú kiigazítás a fő vezérlő erő. Az elemzők egy része ezzel együtt üdvözli a bejelentett intézkedéseket. Igazából egyik bejelentett intézkedésbe sem tudnék nagyon belekötni - mondta a Napi Gazdaságnak Samu János, a Concorde makroelemzője.

Drága bankok

Magyarországon jelenleg 1-4 százalék közötti díjat fizetnek a kereskedők a bankoknak, ha a náluk telepített POS-terminálon keresztül bankkártyával fizet az ügyfél - tudta meg a Világgazdaság.
A hitelintézetek üzleti titoknak minősítik ezeket a díjakat, amelyeket maguk határoznak meg, annyit azonban elárultak, hogy a jutalék szintje a terminál helyétől és a forgalom nagyságától is függ. A MasterCard ennek a díjnak legfeljebb a 10 százalékát kapja, amit Európában egy egységes táblázat alapján határoznak meg. Itt is fontos szerepe van annak, hogy a bank mekkora forgalmat bonyolít - tudta meg a Világgazdaság.

Sitt-telepek a város szélén

Építési depókat hoznának létre Budapest határában a fuvarozók. A raktáraktól kiadáscsökkentést remélnek, és szerintük így a főváros útjait is kevésbé terhelnék a többtonnás teherautók. Milliárdos beruházással két-három éven belül több építőipari lerakótelepet szeretne néhány fuvarozási vállalkozó felépíteni a főváros szélén - értesült a Magyar Hírlap. A depókban az építési alapanyagokat, a törmeléket és a hulladékot helyeznék el azok a fuvarozók, akik fantáziát látnak ebben a lehetőségben.

Belgák legyünk vagy olaszok?

Ha nem lett volna az 1999-es határidő kényszere a tagállamokon, soha nem jött volna létre az euróövezet. A 2010-es céldátum ugyanígy segíthet Magyarországnak, hogy végigvigye a nagy elosztórendszerek önmagában is elkerülhetetlen reformját - állítja a Belgiumban élő professzor. Lámfalussy Sándorral a Népszabadság készített interjút.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo