Az AWS közel 120 milliárd dolláros éves bevétel felé halad, ami nagyobb, mint a Nike (52 milliárd dollár), a Coca-Cola (46 milliárd dollár) és a Disney (89 milliárd dollár).
Bár az AWS körülbelül 30 százalékos piaci részesedéssel vezet, a Microsoft Azure körülbelül 20 százalékra ugrott, és növekedési üteme jelentősen magasabb – állítólag körülbelül 33 százalék éves szinten, a mesterséges intelligencia és a vállalati integráció, különösen az OpenAI-val való integrációjának köszönhetően.
Az AWS továbbra is a domináns erő
Az Amazon Web Services (AWS) továbbra is erős vezető szerepet tölt be, a globális piac 30 százalékát uralja, közel 30 milliárd dolláros negyedéves bevétellel. Az AWS széles körű felhőinfrastruktúra-eszközöket kínál, beleértve a számítástechnikát, a tárolást, az adatbázisokat és a fejlesztői szolgáltatásokat.
A Microsoft Azure gyors térnyerése
A Microsoft Azure 20 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, ami nagyjából 19,8 milliárd dolláros negyedéves bevételt jelent. Az elemzők becslése szerint az Azure éves szinten körülbelül 33 százalékkal növekszik. Szoros integrációja a vállalati szoftverekkel, a hibrid felhőalapú ajánlatokkal és a mesterséges intelligencia eszközökkel – különösen az OpenAI-val való együttműködése – hozzájárult ehhez a gyors növekedéshez.
Kína jelenléte és más szereplők
Míg az amerikai vállalatok uralják a listát, a kínai Alibaba és a Tencent együttesen a piac 6 százalékát teszi ki. Az Alibaba Cloud vezető szerepet tölt be Ázsiában, de külföldön geopolitikai és szabályozási kihívásokkal nézett szembe.