Kifakult a Black Friday: vége a magyarok impulzív vásárlásainak?

Bár a Black Friday már nem olyan vonzó a vásárlók számára, mint régebben, az idei forgalom így is elérheti a 150-160 milliárd forintot, derül ki a Publicis Groupe Hungary és a PwC Magyarország friss kutatásából. A digitálisan affinis internetezők közel kétharmada (63 százalék) továbbra is célzottan keresi az akciós ajánlatokat ebben az időszakban. Bár a vásárlási szokások átalakulnak, a kereskedők hosszabb, akár egész hónapra kiterjedő leárazásokkal igyekeznek megtartani a vásárlók érdeklődését.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A PwC Magyarország (ex-GKID) által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült, második éve elvégzett kutatás rávilágít, hogy a vásárlók már nem annyira egy adott napra, mintsem egy hosszabb időszakra készülnek. Tavaly mindössze 11 százalék mondta, hogy Black Friday alkalmával vásárolt, és idén is hasonló arányra lehet számítani.

"A Black Friday már nem csupán egy napos esemény, hanem egy hosszan elnyúló kampányidőszak, amelyre a fogyasztók másképp készülnek, mint korábban. Bár a vásárlási kedv még mindig erős az akciókkal teletűzdelt időszakban, a fogyasztói tudatosság növekedése és az elnyújtott promóció azt mutatja, hogy az impulzusvásárlások helyett inkább a tervezett vásárlások dominálnak" – mondta Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officer-e.

A Black Friday vonzerejének csökkenését mutatja az is, hogy a vásárlók a tavalyi promóciókkal szemben nem mutattak különösebb elégedettséget: az üzleteket 3,55-re, a termékek és szolgáltatások minőségét 3,69-re, míg a kiszállító futárcégeket 3,70-re értékelték egy 1-5-ös skálán. Emellett a célcsoport kétharmada (68 százalék) úgy nyilatkozott, hogy a Black Friday nem befolyásolja vásárlási szokásait.

Tudatosabb vásárlókat és 160 milliárdos forgalmat hozhat idén a Black Friday
Tudatosabb vásárlókat és 160 milliárdos forgalmat hozhat idén a Black Friday
Fotó: Depositphotos

Anyagi nehézségek tovább rontják az összképet

A vásárlók távolmaradásának egyik fő oka az érdektelenség, amit a válaszadók több mint fele (53 százalék) említett. Ugyanakkor minden negyedik válaszadó (26 százalék) anyagi nehézségeket hozott fel indokként, ami még az akciós árak mellett is visszatartotta őket a vásárlástól.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo