Ki fizeti a dupla járulékot?

Az Allianz és az Aegon is felbukkant a hazai bankpiacon, véglegesítették a források elosztását az Új Magyarország fejlesztési tervben, továbbra sem tudni, hányan fizetnek majd minimálbér után dupla-járulékokat.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Biztosítók a bankok között

A hazai bankok évek óta igyekeznek előretörni a biztosítási piacon. Most, úgy tűnik, a nagy biztosítótársaságok kedvet kaptak a visszavágásra: az Allianz és az Aegon szinte egy időben, alig néhány napos eltéréssel nyitja első, hitelintézeti szolgáltatásokat nyújtó fiókjait. Az előbbi csaknem teljes körű banki szolgáltatásokkal, az Aegon jelzáloghitelekkel "üzen hadat" a bankoknak - az új ügyfelek számára a BAR-lista sem kizáró feltétel - olvasható  a Népszabadságban.

Döntöttek a forráselosztásról

Magyarország 2007-2013 között a tervek szerint a fejlesztési források 45 százalékát fordítja nagyprojektekre és kiemelt beruházásokra, 25-25 százalékát egy- és kétfordulós pályázatokra, s 5 százalékát normatív támogatásokra - tudta meg a Világgazdaság, miután a kormány tegnapi ülésén véglegesítette az Új Magyarország fejlesztési tervet. Az uniós forrás és a hazai hozzájárulás együttes összege, 6943 milliárd forint, de természetesen ezt még az Európai Uniónak is jóvá kell hagynia.

Ki fizeti meg a dupla-járulékot?

A duplájára emelt járulék megfizetése alóli mentességet mintegy 83 500 adóalany kérelmezte, azt azonban az APEH egyelőre nem tudja megmondani, hány munkavállalót érintenek a kérelmek, mivel a bejelentéseket még nem sikerült feldolgozni. A megkérdezett bérszámfejtő irodák szerint talán az igazgatói, vezetői pozíciókban lévők ijedtek meg a leginkább, és a jövőben kifizetik a magasabb terhet - derül ki a Napi Gazdaságból.

Százötven Airbust vett Kína

Jacques Chirac kínai látogatása lendületet adott a kínai-európai gazdasági kapcsolatoknak. Ezalatt ugyanis Peking százötven A320-as repülőgépet rendelt az Airbustól és ötszáz teherszállító mozdonyt az Alstomtól. A repülőgépek gyártását a kínai Tianjuin-i gyárban bonyolítják le, a mozdonyok összeszerelését pedig a kínai Datonggal együttműködésben vállalta az Alstom. Az Airbus megrendelés 10 milliárd dollárról szól, az Alstom-é körülbelül 300 millióról - derül ki a Le Figaro-ból. 

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo