Ki fizet az élhetőbb fővárosért?

A tranzit- és célforgalom mérséklése miatt megemelték a fővárosba behajtó kamionok fizetendő díját. Budapest versenyképesebbé és élhetőbbé akar válni. A fuvarozók érdekképviselete tilakozik a drasztikus emelés ellen, de a szállítások nem állnak le., miközben mindenki nagyon várja már az M0-ás körgyűrűt.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Évek óta fogyatkozik a fuvarozással foglalkozó vállalkozások száma. Elsősorban az egy-két járművel rendelkező "kényszervállalkozók" tűntek el az áruszállítói piacról. Egyes becslések szerint a vállalkozások fele hagyott fel a működéssel az elmúlt néhány évben. Az egyik kiváltó ok a gázolaj folyamatos drágulása, amely jelenleg már többe kerül, mint a benzin. Nem örülnek ennek a fuvarozók, akik most a Budapesti Önkormányzat decemberben közétett rendelete miatt emeltek szót. Érdekképviseleti szerveik azonnal tiltakoztak a behajtási rendszer megváltoztatásának módja és a behajtási díj mértékének drasztikus emelése ellen.

Traktorral sem lehet korlátlanul közlekedni

A módosítással a főváros versenyképességét szeretné növelni, javítaná az ott élők életminőségét - a levegőszennyezés és zajterhelés csökkenésével -, valamint bízik az úthálózat kisebb mértékű amortizációjában. A célja a rendeletmódosításnak az, hogy a tranzitforgalom elkerülje Budapestet, illetve a célforgalom miatt behajtók pedig a szükségesnél ne tartózkodjanak többet a korlátozott forgalmú övezetekben, illetve a korlátozott forgalmú közutakon. A rendelet a mezőgazdasági vontatók közlekedését is engedélykötelessé teszi.

Teherautós bravúr a Budai alsórakparton

Akiket érint a rendelet

A budapesti központú, építőanyag és nehézáru szállításával foglalkozó a Pannon Express Kft. negyven tonnás kamionokkal - melyből tizenegy a saját, közel harmic pedig alvállalkozóké - szolgálják ki a megrendelőket akik többségében multinacionális cégeknek (barkács-, lakberendezési- és kertészeti áruházak) fuvaroztatják áruikat. Ilyen áruházakból Budapesten több is a korlátozott forgalmú övezetekben található. Oda szállítani pedig kell. A fuvarozó a díjat át fogja hárítani a szállíttatóra, aki azt valószínűleg a multival fizetteti meg - mondja a cég ügyvezetője.

Azt már magunk is sejtjük, hogy a nagy cégek nem igazán fogják lenyelni a többletköltséget. Így végső soron, várhatóan azok fognak fizetni az élhetőbb környezetért, akikért a rendelet született, tehát az állampolgárok. A rendelet szerint a tranzitforgalmat bonyolítóknak is fizetni kell, vagy a fővárost messze elkerülve, kisebb településeket érintve szállítanak. Ugyanis a fővárost elkerülő teljes körgyűrű átadása még a várat magára.

Itt tart a körgyűrű

Az M0-ás nyomvonalán már épül az ország leghosszabb hídja (képgaléria), amely 62 milliárd forintba kerül, és 3,2 kilométer hosszú lesz. Ebből a Dunán 2 kilométeres szakasz ível át. Decemberben átadták az M3-M0 autópályák átépített csomópontját. Kóka János gazdasági miniszterként még azt ígérte 2007 nyarán, hogy egy év múlva már autózni lehet az M0-s körgyűrű keleti szakaszán.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo