Kezdődik a motorvonatdömping

A Stadler előbb kezdte, a Bombardier viszont előbb haladt át a célon: az elővárosi motorvonatok magyarországi szállítói minden szerződést megkötöttek a MÁV-val.

 Elővárosi motorvonatokból nem lesz hiány, sőt, a MÁV legújabb közleménye alapján már most sincs. A vasúttársaság tavaly 30+30 korszerű motorvonat beszerzése indított közbeszerzési pályázatot, melyet a svájci Stadler Bussnang AG nyert meg, s e céggel 2005. augusztusában szerződtek is. A MÁV ZRt. harminc villamos motorvonat finanszírozására kiírt pályázatán  a március 7-én megtartott ártárgyaláson a legalacsonyabb árat a Calyon S.A., a CIB Bank Rt. és a Magyar Fejlesztési Bank Rt. alkotta konzorcium ajánlotta, így ez a csoport nyert jogot a szerződéskötésre. A Calyon-CIB-MFB konzorciummal március 22-én kötötték meg a megállapodást, s ezzel a művelettel életbe léptették a 30 motorvonat beszerzésére és karbantartására vonatkozó szerződést is. Az első járművek üzembe helyezése a szerződés szerint mostantól számítva 12 hónap múlva, míg az utolsó vonatok szállítása 24 hónap múlva esedékes. Közben havonként 2-3, legfeljebb 4 jármű szállítását tartalmazza a szerződés. Az első 30 korszerű, gazdaságos üzemeltetésű és környezetbarát villamos motorvonat - a gyártó ígérete szerint - várhatóan már 2007. elejétől állhat forgalomba a Budapest-Székesfehérvár, a Budapest-Tatabánya, és a Budapest-Pusztaszabolcs elővárosi vasútvonalakon.

A MÁV szerződést írt alá a Bombardier nevű német-kanadai céggel is március 21-én. E térsaság tíz Talent típusú motorvonatot szállít. E járművek beszerzési költsége 44 millió euró. A gyártó év végéig szállítja le a járműveket, az első kettő még ebben a hónapban beérkezik (a Népszabadság című napilap március 22-i számának közlése és fényképe szerint már Magyarországon van az első Talent - a szerk.). A vonatok a hazai hatósági engedélyezési eljárásokat követően állhatnak forgalomba.

A vasúttársaság az irányító testületek és a tulajdonos felhatalmazása alapján, a közbeszerzési törvény rendelkezéseinek megfelelően 2006. február 17-én indította el a hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárást a motorvonatok beszerzésére. A Bombardier felajánlotta szerelvények magasabb műszaki tartalommal rendelkeznek a MÁV által korábban 30+30 motorvonatra kiírt közbeszerzési eljáráson tett  - akkor második helyezett - ajánlathoz képest. Az árakat ugyancsak kedvezőbbnek tartja a MÁV.  A motorvonatok beszerzéséhez szükséges forrás már rendelkezésre áll, az OTP Bank adta a legkedvezőbb árajánlatot. A tervek szerint a Talent motorvonatokat a Budapest-Hatvan vasútvonalon, az elővárosi forgalomban használja majd a vasúttársaság.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo