Elővárosi motorvonatokból nem lesz hiány, sőt, a MÁV legújabb közleménye alapján már most sincs. A vasúttársaság tavaly 30+30 korszerű motorvonat beszerzése indított közbeszerzési pályázatot, melyet a svájci Stadler Bussnang AG nyert meg, s e céggel 2005. augusztusában szerződtek is. A MÁV ZRt. harminc villamos motorvonat finanszírozására kiírt pályázatán a március 7-én megtartott ártárgyaláson a legalacsonyabb árat a Calyon S.A., a CIB Bank Rt. és a Magyar Fejlesztési Bank Rt. alkotta konzorcium ajánlotta, így ez a csoport nyert jogot a szerződéskötésre. A Calyon-CIB-MFB konzorciummal március 22-én kötötték meg a megállapodást, s ezzel a művelettel életbe léptették a 30 motorvonat beszerzésére és karbantartására vonatkozó szerződést is. Az első járművek üzembe helyezése a szerződés szerint mostantól számítva 12 hónap múlva, míg az utolsó vonatok szállítása 24 hónap múlva esedékes. Közben havonként 2-3, legfeljebb 4 jármű szállítását tartalmazza a szerződés. Az első 30 korszerű, gazdaságos üzemeltetésű és környezetbarát villamos motorvonat - a gyártó ígérete szerint - várhatóan már 2007. elejétől állhat forgalomba a Budapest-Székesfehérvár, a Budapest-Tatabánya, és a Budapest-Pusztaszabolcs elővárosi vasútvonalakon.
A MÁV szerződést írt alá a Bombardier nevű német-kanadai céggel is március 21-én. E térsaság tíz Talent típusú motorvonatot szállít. E járművek beszerzési költsége 44 millió euró. A gyártó év végéig szállítja le a járműveket, az első kettő még ebben a hónapban beérkezik (a Népszabadság című napilap március 22-i számának közlése és fényképe szerint már Magyarországon van az első Talent - a szerk.). A vonatok a hazai hatósági engedélyezési eljárásokat követően állhatnak forgalomba.
A vasúttársaság az irányító testületek és a tulajdonos felhatalmazása alapján, a közbeszerzési törvény rendelkezéseinek megfelelően 2006. február 17-én indította el a hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárást a motorvonatok beszerzésére. A Bombardier felajánlotta szerelvények magasabb műszaki tartalommal rendelkeznek a MÁV által korábban 30+30 motorvonatra kiírt közbeszerzési eljáráson tett - akkor második helyezett - ajánlathoz képest. Az árakat ugyancsak kedvezőbbnek tartja a MÁV. A motorvonatok beszerzéséhez szükséges forrás már rendelkezésre áll, az OTP Bank adta a legkedvezőbb árajánlatot. A tervek szerint a Talent motorvonatokat a Budapest-Hatvan vasútvonalon, az elővárosi forgalomban használja majd a vasúttársaság.