„Ingatlan eladásakor az újdonság ereje mindig óriási előny, ezért különösen fontos, hogy miként visszük piacra a lakást” – tanácsolta Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa. – Aki éppen abban a pillanatban szeretne lakást vásárolni, egy héten belül látni fogja, hogy van egy ilyen ingatlan a piacon. Az ügyfelek hírlevelet kapnak, szóban is felhívjuk az újdonságokra a figyelmüket, így sok ezer emberhez eljut az ajánlat” – fogalmazott a szakértő.
Tapasztalataik szerint, ha az ingatlant sikerül jól beárazni, a rákövetkező héten kirobbanó érdeklődésre lehet számítani. Amennyiben az árazás nem elrugaszkodott, könnyen megúszható az alku, és az sem elképzelhetetlen, hogy az ingatlan a hirdetésben szereplőnél magasabb áron keljen el. Ennek feltétele, hogy a tulajdonos jól reagálja le az ajánlatokat. „Jellemzően a kétszobás, amerikai konyhás nappalival ellátott ingatlanokat keresik. Ezek jó befektetések, mert könnyen értékesíthetőek, mindig forgalomképesek. A kirívóan nagy alapterületű ingatlanok ugyanakkor nehezebben találnak gazdára, mert azokra egyedi ügyfelet kell találni, aki beleszeret, és értéknek érzi. Fontos, hogy ezek fizikailag nem meghatározható paraméterek, inkább érzelmi oldalról megközelíthetők” – zárta szavait Gadanecz Zoltán.
„Az már a következő lépés, hogy a teljes vételárat hogyan fizetik ki, de így reálisan két héten belül megegyezés is történhet, az adásvételi szerződést alá is írhatják a felek” – tette hozzá Gadanecz Zoltán, jelezve, hogy Budapesten jellemzően egy-két hónap alatt szoktak elkelni a lakások.
Ahhoz, hogy minden simán menjen, érdemes olyan ingatlanközvetítővel dolgozni, akinek sok együttműködő partnere van, jó a háttere, rugalmas, és gyorsan tud mindenre reagálni. „Fontos, hogy az ingatlant minél több kolléga lássa, akik meglévő és konkrét ügyfél-adatbázissal rendelkeznek, ugyanis ebből tudnak meríteni, úgynevezett szűrt ügyfelet hozni. Vagyis olyan vásárlójelöltet, akiről tudjuk, hogy hol keres, milyen típusú és elrendezésű ingatlanra van szüksége, mik a főbb elvárásai, és nem utolsósorban, akinek ismert a financiális helyzete is. Így amikor egy friss ingatlan bekerül a rendszerbe, csak azok az ügyfelek értesülnek a hirdetésről, akik olyat vagy közel hasonló ingatlant keresnek. Ezzel a tulajdonosnak és a vevőjelölteknek is időt, energiát és pénzt tud spórolni az ingatlanos szakember" – hangsúlyozta.