A MediaWatch használata révén a médiavállalkozások, hirdető cégek és ügynökségek az eddigieknél jobb alapadatokhoz jutnak a médiumok tartalmának, illetve a reklámozás meghatározáshoz. Az új mérőeszközt a nemzetközi médiakutatási konferencia alkalmából mutatták be Genfben múlt héten. A média-óra továbbfejlesztés; a GfK svájci leányvállalata által létrehozott Audiométer RadioControl kezdte a rádióállomások hatókörének automatikus mérését. A média-óra továbbfejlesztés; ,Az új mérőeszköz világviszonylatban az első olyan technológia, amely egyformán rögzíti viselőjének bármilyen médiakontaktusát, akár rádióval, televízióval, újsággal vagy más nyomdatermékkel, akár moziban, óriásplakáttal vagy boltban kihelyezett reklámmal történik is.
A média-óra technológiája alapvetően megújítja az eddig egy-egy médium használatára koncentráló médiakutatást. Először válik lehetővé a médiahasználat fogyasztóra koncentrált mérése. Így a teljes multimediális környezet, amellyel ma egy fogyasztó érintkezik, feltárható és elemezhető.
A karóra a minimalizált technika csodája. Egy parányi vevőkészülék percenként háromszor rögzít és kódol auditív sugárzási jeleket. Az új média-óra képes négy hónapon keresztül adatokat rögzíteni, mielőtt szükségessé válik a cseréje. Ha a kutatás megbízója kívánja, a panelben résztvevőknél fel lehet szerelni egy műszert, amely a nap folyamán rögzített jeleket éjszaka továbbítja a GfK számítóközpontjaiba.
A beérkezett jeleket egybevetik a műsorok jelmintáival és minden médium kínálatával, hogy előkészítsék az elemzés számára.
Petra Heinlein, a GfK elnökségének médiakutatásokért felelős tagja a prezentáció alkalmából hangsúlyozta:
- A médiakutatást forradalmasító technológiával újra megmutatjuk, hogy világklasszis mind a mérési módszerünk, mind a technológiánk. Meggyőződésünk, hogy új mérőeszközeink már ma mutatják az irányt, amerre a jövő médiakutatása halad.
A svájci GfK-leányvállalat, a Telecontrol igazgatója, Matthias Steinman professzor megállapította:
- Már a Radiocontrol is rendkívül innovatív lépést jelentett a rádióhallgatók felmérésében, amelynek hagyományos formája még mindig nagyban függ a rádióhallgatók emlékező képességétől. A Radiocontrol, és most még átfogóbban a MediaWatch révén pontosan mérhetjük, hogy a mai emberek milyen sokrétű médiakontaktusnak vannak kitéve.
Az új technológiát a piackutatók világszervezete, az ESOMAR és az USA-beli reklámkutatási alap, az ARF közös „Médiafogyasztás mérési konferenciáján” bemutatták a világ 400 vezető médiakutatási szakemberének, Genfben a múlt héten.
A svájci GfK-cég, a Telecontrol nem csak a médiakutatást végző GfK-vállalatokat látja el műszerekkel, hanem a tévé- és rádióműsorok hatókörének vizsgálatával foglalkozó más cégeket is.
A Telecontrol cég TV-Meter nevű eszközét tizenegy ország tizenkét tévé-nézettséget mérő panelje használja. Legutóbb 1000 ilyen mérőműszert szállítottak Indiába az ottani Decision Craft cégnek, amely két indiai nagyváros reprezentatív háztartásában szúrópróba-szerű felmérésekhez használja őket.
Karóra méri az újságolvasást, tévénézést
Karórával mérik a rádióadók hallgatottságát és a tévé-műsorok nézettségét. A lehetőséget a GfK piackutató csoport teremtette meg: kifejlesztette ugyanis a média elektronikus hatókörének kutatására a média-órát.
Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?
Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia
2025. november 4., Budapest
Véleményvezér

Trump akkorát odavert Putyinnak, amit még Biden sem tett meg, feloldotta Ukrajna rakétahasználatának korlátozását
Eszkalálódik az ukrajnai háború.

Burgonya kilója 30 forintért
A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.

Hatalmas szerencsétlenséghez vezetett Ukrajna hintapolitikája, amikor egyszerre akart megfelelni Oroszországnak és a Nyugatnak
Nem olcsó az orosz olaj, politikai ára van.

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét
A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.