Karóra méri az újságolvasást, tévénézést

Karórával mérik a rádióadók hallgatottságát és a tévé-műsorok nézettségét. A lehetőséget a GfK piackutató csoport teremtette meg: kifejlesztette ugyanis a média elektronikus hatókörének kutatására a média-órát.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A MediaWatch használata révén a médiavállalkozások, hirdető cégek és ügynökségek az eddigieknél jobb alapadatokhoz jutnak a médiumok tartalmának, illetve a reklámozás meghatározáshoz. Az új mérőeszközt a nemzetközi médiakutatási konferencia alkalmából mutatták be Genfben múlt héten. A média-óra továbbfejlesztés; a GfK svájci leányvállalata által létrehozott Audiométer RadioControl kezdte a rádióállomások hatókörének automatikus mérését. A média-óra továbbfejlesztés; ,Az új mérőeszköz világviszonylatban az első olyan technológia, amely egyformán rögzíti viselőjének bármilyen médiakontaktusát, akár rádióval, televízióval, újsággal vagy más nyomdatermékkel, akár moziban, óriásplakáttal vagy boltban kihelyezett reklámmal történik is.

A média-óra technológiája alapvetően megújítja az eddig egy-egy médium használatára koncentráló médiakutatást. Először válik lehetővé a médiahasználat fogyasztóra koncentrált mérése. Így a teljes multimediális környezet, amellyel ma egy fogyasztó érintkezik, feltárható és elemezhető.

A karóra a minimalizált technika csodája. Egy parányi vevőkészülék percenként háromszor rögzít és kódol auditív sugárzási jeleket. Az új média-óra képes négy hónapon keresztül adatokat rögzíteni, mielőtt szükségessé válik a cseréje. Ha a kutatás megbízója kívánja, a panelben résztvevőknél fel lehet szerelni egy műszert, amely a nap folyamán rögzített jeleket éjszaka továbbítja a GfK számítóközpontjaiba.

A beérkezett jeleket egybevetik a műsorok jelmintáival és minden médium kínálatával, hogy előkészítsék az elemzés számára.

Petra Heinlein, a GfK elnökségének médiakutatásokért felelős tagja a prezentáció alkalmából hangsúlyozta:

- A médiakutatást forradalmasító technológiával újra megmutatjuk, hogy világklasszis mind a mérési módszerünk, mind a technológiánk. Meggyőződésünk, hogy új mérőeszközeink már ma mutatják az irányt, amerre a jövő médiakutatása halad.

A svájci GfK-leányvállalat, a Telecontrol igazgatója, Matthias Steinman professzor megállapította:

- Már a Radiocontrol is rendkívül innovatív lépést jelentett a rádióhallgatók felmérésében, amelynek hagyományos formája még mindig nagyban függ a rádióhallgatók emlékező képességétől. A Radiocontrol, és most még átfogóbban a MediaWatch révén pontosan mérhetjük, hogy a mai emberek milyen sokrétű médiakontaktusnak vannak kitéve.

Az új technológiát a piackutatók világszervezete, az ESOMAR és az USA-beli reklámkutatási alap, az ARF közös „Médiafogyasztás mérési konferenciáján” bemutatták a világ 400 vezető médiakutatási szakemberének, Genfben a múlt héten.

A svájci GfK-cég, a Telecontrol nem csak a médiakutatást végző GfK-vállalatokat látja el műszerekkel, hanem a tévé- és rádióműsorok hatókörének vizsgálatával foglalkozó más cégeket is.

A Telecontrol cég TV-Meter nevű eszközét tizenegy ország tizenkét tévé-nézettséget mérő panelje használja. Legutóbb 1000 ilyen mérőműszert szállítottak Indiába az ottani Decision Craft cégnek, amely két indiai nagyváros reprezentatív háztartásában szúrópróba-szerű felmérésekhez használja őket.

Véleményvezér

Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo