A MediaWatch használata révén a médiavállalkozások, hirdető cégek és ügynökségek az eddigieknél jobb alapadatokhoz jutnak a médiumok tartalmának, illetve a reklámozás meghatározáshoz. Az új mérőeszközt a nemzetközi médiakutatási konferencia alkalmából mutatták be Genfben múlt héten. A média-óra továbbfejlesztés; a GfK svájci leányvállalata által létrehozott Audiométer RadioControl kezdte a rádióállomások hatókörének automatikus mérését. A média-óra továbbfejlesztés; ,Az új mérőeszköz világviszonylatban az első olyan technológia, amely egyformán rögzíti viselőjének bármilyen médiakontaktusát, akár rádióval, televízióval, újsággal vagy más nyomdatermékkel, akár moziban, óriásplakáttal vagy boltban kihelyezett reklámmal történik is.
A média-óra technológiája alapvetően megújítja az eddig egy-egy médium használatára koncentráló médiakutatást. Először válik lehetővé a médiahasználat fogyasztóra koncentrált mérése. Így a teljes multimediális környezet, amellyel ma egy fogyasztó érintkezik, feltárható és elemezhető.
A karóra a minimalizált technika csodája. Egy parányi vevőkészülék percenként háromszor rögzít és kódol auditív sugárzási jeleket. Az új média-óra képes négy hónapon keresztül adatokat rögzíteni, mielőtt szükségessé válik a cseréje. Ha a kutatás megbízója kívánja, a panelben résztvevőknél fel lehet szerelni egy műszert, amely a nap folyamán rögzített jeleket éjszaka továbbítja a GfK számítóközpontjaiba.
A beérkezett jeleket egybevetik a műsorok jelmintáival és minden médium kínálatával, hogy előkészítsék az elemzés számára.
Petra Heinlein, a GfK elnökségének médiakutatásokért felelős tagja a prezentáció alkalmából hangsúlyozta:
- A médiakutatást forradalmasító technológiával újra megmutatjuk, hogy világklasszis mind a mérési módszerünk, mind a technológiánk. Meggyőződésünk, hogy új mérőeszközeink már ma mutatják az irányt, amerre a jövő médiakutatása halad.
A svájci GfK-leányvállalat, a Telecontrol igazgatója, Matthias Steinman professzor megállapította:
- Már a Radiocontrol is rendkívül innovatív lépést jelentett a rádióhallgatók felmérésében, amelynek hagyományos formája még mindig nagyban függ a rádióhallgatók emlékező képességétől. A Radiocontrol, és most még átfogóbban a MediaWatch révén pontosan mérhetjük, hogy a mai emberek milyen sokrétű médiakontaktusnak vannak kitéve.
Az új technológiát a piackutatók világszervezete, az ESOMAR és az USA-beli reklámkutatási alap, az ARF közös „Médiafogyasztás mérési konferenciáján” bemutatták a világ 400 vezető médiakutatási szakemberének, Genfben a múlt héten.
A svájci GfK-cég, a Telecontrol nem csak a médiakutatást végző GfK-vállalatokat látja el műszerekkel, hanem a tévé- és rádióműsorok hatókörének vizsgálatával foglalkozó más cégeket is.
A Telecontrol cég TV-Meter nevű eszközét tizenegy ország tizenkét tévé-nézettséget mérő panelje használja. Legutóbb 1000 ilyen mérőműszert szállítottak Indiába az ottani Decision Craft cégnek, amely két indiai nagyváros reprezentatív háztartásában szúrópróba-szerű felmérésekhez használja őket.
Karóra méri az újságolvasást, tévénézést
Karórával mérik a rádióadók hallgatottságát és a tévé-műsorok nézettségét. A lehetőséget a GfK piackutató csoport teremtette meg: kifejlesztette ugyanis a média elektronikus hatókörének kutatására a média-órát.
Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!
Klasszis Befektetői Klub
2025. május 27. 17:00, Budapest
Véleményvezér

Donald Trump hivatalos közösségi oldalán pápának öltözve látható, sokan kiakadtak
Rossz vicc, vagy egy politikusi tréfa?

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből
Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát
Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek
Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.