Kampány az öngondoskodásért

A legnagyobb pénz- és tőkepiaci szereplők közös szemléletformáló kampányt indítanak, amelynek középpontjában a megtakarításon alapuló öngondoskodás eszméje áll. A kampány az iskolákban kezdődik, célja, hogy az alapvető pénzügyi ismeretek oktatása bekerülhessen az iskola falai közé.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A kifejletlen magyar pénzügyi kultúra helyzetén szeretnének változtatni a legnagyobb hazai pénz- és tőkepiaci szereplők, ezért szemléletformáló kampányt indítanak a megtakarítás alapú öngondoskodás eszméjének széles körű népszerűsítése érdekében.

Az Öngondoskodás Alapítványtavaly hirdetett nyílt pályázatot hároméves kampány megvalósítására a hazai befektetési kultúra fejlesztése érdekében. A szemléletformáló kampány tervezésének és megvalósításának jogát a Sawyer Miller Group kommunikációs ügynökség vezette konzorcium nyerte. (A konzorcium tagja az Akció Reklámügynökség és a Marketing Centrum Országos Piackutató Intézet.)

Az idén tavasszal kezdődő kampány alapgondolata: mindenki lehet pénzember. A kampány nem a pénzügy-befektetési eszközök, hanem a megtakarítási célok felől közelíti meg az öngondoskodás kérdését. A cél, hogy a magyar lakosság egyre nagyobb hányada gondolkodjék arról, miként gondoskodhat felelősen önmaga és családja biztonságáról, és tudja, hogyan használhatja ki a pénz- és tőkepiacok nyújtotta lehetőségeket.

A kampány kiemelt célcsoportját az 516 ezer középiskolás diák és a 350 ezer főiskolás és egyetemista jelenti. Felmérések szerint a fiatalok szüleiknél jóval nyitottabbak a modern pénzügyi kultúra elsajátítására. A kampány nem titkolt célja, hogy – a számítógépes ismeretekhez hasonlóan – a modern pénzügyi kultúra is a gyerekeken keresztül jusson el a családokba.

A Marketing Centrum tavaly az ország 22 legjobbnak tartott gimnáziumának 500 tanulóját kérdezte meg a pénzgazdálkodáshoz és öngondoskodáshoz való viszonyáról. A kutatási eredményekből kiderült, hogy az öngondoskodásra való törekvés egyre fontosabb részét képezi a mai fiatalok életstratégiájának. A mai korosztály szívesen elsajátítaná a reális anyagi gyarapodáshoz szükséges alapvető gazdasági és pénzügyi ismereteket.

A felmérés egyik legfontosabb tanulsága, hogy a diákok úgy látják: nem klasszikus műveltségre, hanem praktikus tudásra van szükségük. Ennek megfelelően egyre nagyobb igény van az új típusú, közvetlenül pénzre váltható tudásra. Az előző generációknak fontos tantárgyak mára szinte teljesen elvesztették jelentőségüket. A legfontosabb tudásanyagot ma az idegen nyelv, informatika, matematika és a pénzügy ismeretek jelentik. A felmérés szerint a gimnazisták hatszor annyian tanulnának pénzügyi ismereteket, mint földrajzot vagy biológiát. A diákok 63%-a szerint a pénzügyi ismereteknek a legfontosabb öt iskolai tantárgy között a helye, 61%-uk kifejezetten szeretné, ha iskolájában lenne pénzgazdálkodással kapcsolatos oktatás. A diákok 75%-a biztosan elmenne egy olyan szakkörre, ahol egy saját vállalkozás beindításáról tanulhatna. Noha a diákok a legfontosabb tárgyak között említik, a pénzügyi oktatás nem létezik alaptantervi szinten Magyarországon. Az Öngondoskodás Alapítvány célja, hogy az alapvető pénzügyi ismeretek oktatása bekerülhessen az iskola falai közé.


Az életben való érvényesüléshez szükséges legfontosabb tantárgyak, ismeretek (%)


A kampányt finanszírozó Öngondoskodás Alapítványt 2003-ban a Budapesti Értéktőzsde alapította. Az alapítvány kuratóriumában a pénz- és tőkepiacok minden szektora képviselteti magát. A banki szférát Cselovszki Róbert, az ERSTE Bank elnök-vezérigazgatója és Lantos Csaba, az OTP vezérigazgató-helyettese képviseli. Dr. Kepecs Gábor, az ÁB-AEGON vezérigazgatója és Gecser Ottó a Credit Suisse vezérigazgató-helyettese a biztosítókat reprezentálja a kuratóriumban, Fatér Gyula, a Budapest Alapkezelő Rt. vezérigazgatója pedig befektetési alapokat képviseli. A részvénypiacok képviseletéről Horváth Zsolt, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgatója mellett kibocsátói oldalról Straub Elek, a MATÁV elnök-vezérigazgatója, a brókercégek oldaláról pedig Jaksity György, a Concorde Értékpapír Rt. vezérigazgatója „gondoskodik”. A testület elnöke Simor András, a Deloitte Rt. elnöke. 2003-ban húsz hazai gazdasági társaság nyújtott pénzügyi vagy szervezeti támogatást az Öngondoskodás Alapítványnak.



Kapcsolódó anyagok:
Jaksity György szerint az öngondoskodás nem marketingkérdés
Bank és bizalom

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo