További keresleti nyomást jelentett, hogy Kína rekordmennyiségű üzemanyagot importált. A piacot újabban az orosz olajszektort érintő amerikai szankciók és az újabb finomítói leállások is feszítik. Európában különösen érzékeny az árképzés, mert az elmúlt években sok finomítót bezártak. Rövid távon nehezen megjósolható a marzsok mozgása. Ha lesz is érezhető korrekció, a szakértők szerint a marzsok a sokéves átlag felett maradhatnak.
A hazai árak emelkedtek, ugyanakkor a drágulás nem magyar sajátosság, hanem európai trend, más országokban is ugyanezt láthattuk.
Ugyanakkor a benzin ára a magyar piacon relatív kevésbé ment fel, mint máshol.
Ezt tükrözik az Mfor-Üzemanyagár-figyelő elemzéséhez szolgáló Weekly Oil Bulletin adatai is, amely szerint ezen a héten az Európai Unióban 11 olyan országot találtunk, ahol a 95-ös oktánszámú üzemanyagért átszámítva kevesebbet kellett leszurkolni, mint nálunk, míg egy héttel korábban még 12 ilyen uniós állam volt.