Az idei kampányhoz a múlt évi adatok is jó támpontot jelentenek. 2024 harmadik negyedévében a kötelező biztosítások átlagdíja a hivatalos jegybanki adatok szerint megközelítette az 58 ezer forintot, ehhez képest a Netrisknél tavaly novemberben kötelezőt váltó autósok 33 500 forintos átlagdíjjal kötötték meg az új szerződésüket.
A szakember utalt arra, hogy a bonus-malus rendszer „két vége”, vagyis a B10-es és M4-es között akár hatszoros lehet a különbség. Ebből is látható, hogy mennyire fontos a balesetmentes múlt. Hozzátette azt is, érdemes minden érintett autósnak megnéznie a biztosítók kínálatát. A múlt évi kampányban ugyanis a kötelezőt váltó autósok átlagosan 18 ezer forintot takaríthattak meg a lépéssel.
Öregedő autópark, visszafogott díjemelkedés
Besnyő Márton beszélt arról is, hogy egyre öregebb a magyarországi személyautó-park, lényegében a kétezres évek közepe óta fokozatosan emelkedik az átlagéletkor: a múlt évben átlépte a 16 évet. Közben az autók száma is emelkedő pályán van, a múlt év végén megközelítette a 4,3 milliót, szemben az öt évvel korábbi 3,8 milliós állománnyal. A kötelező felelősségbiztosítási piac bruttó díjbevétele pedig a múlt évben meghaladta a 346 milliárd forintot, 2019-ben ugyanaz az összeg 230 milliárd forintot tett ki.
A személyautók számának növekedése ellenére a Netrisknél kötött kötelező biztosítások átlagdíja 2025 tavasza óta csökkenő tendenciát mutat. 2025. január és október között a személygépkocsik esetében ez 54 600 forint volt, ami éves szinten közel 4 százalékos csökkenést jelent. Ebben szerepet játszik a biztosítók közötti verseny, illetve az is, hogy egyre több autós nézi át a teljes kínálatot, hogy melyik biztosítónál kötheti meg a legkedvezőbb díjjal a kötelezőjét.