Az ilyen, integrált tudásbázissal rendelkező szolgáltatásmenedzsment-
Ez a jövő, de nem biztos, hogy örülünk neki
„Bár tudjuk, hogy a céges eszközök, helyiségek és rendszerek közös, rugalmas használata költséghatékonyabb és környezettudatosabb annál, mint amikor mindenkinek mindenből sajátja van, igazán akkor tudunk előre lépni, ha a kollégák is nyitottak erre a megközelítésre. Ehhez nem csak az eszközeinket, de a gondolkodásunkat is át kell alakítanunk” – mondta Zakrzewski Anita, a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment platform marketing- és értékesítési vezetője. „Ez a folyamat már a világjárvány előtt elindult, de annak hatására hirtelen felgyorsult – és úgy látjuk, hogy továbbra is ebbe az irányba mutatnak a trendek. A közös eszközhasználat és a közös gondolkodás a munkavállalóktól is egészen más működést igényel, ezért a változásokat érdemes fokozatosan, lépésről lépésre, akár eszközönként bevezetni. A váltást nagyban megkönnyítheti, ha a munkavállalók mindent online, azaz rugalmasan, bárhonnan kezelhetnek – például otthonról is megoldhatják IT-problémáikat vagy lefoglalhatják a másnapi munkaállomásukat és autójukat.”