A Covid mindent borított: gyökeresen átalakultak az irodahasználati szokások

A koronavírus-járvány és a home office térnyerése felforgatta az irodapiacot. A nemzetközi trendeknek megfelelően Magyarországon is átalakultak az irodahasználati szokások. Felértékelődött az élhetőség, egyre fontosabbak a dolgozók feltöltődését, a munkahelyi szünetek tartalmas eltöltését szolgáló megoldások, miközben a munkaadók egyre több trükköt vetnek be, hogy vonzóvá tegyék az irodai munkát.

A nemzetközi tapasztalatok szerint az irodák élhetőségét döntő mértékben befolyásolja, hogy a dolgozók milyen közösségi terekben, helyszíneken, milyen aktivitásokkal tudják feltöltődésre, pihenésre felhasználni a munkahelyi szüneteket.

A Harvard Business Review-ban megjelent tanulmány szerzői megállapítják, hogy az igények változásával egyre fontosabbá váltak a természetes belső kertek, a levegős teraszok, a pihenést, elvonulást, vagy akár a játékos, szórakoztató kikapcsolódást szolgáló helyiségek. Ezek a kollaborációs terek a home office napok számának emelkedésével felértékelődtek, de az otthoni munkavégzés hatással van az egy, az éppen az irodában tartózkodó dolgozóra eső terület növekedésére is. Mindez egybecseng az ICON belső, saját property managerei körében végzett felmérésének eredményeivel.

Fontossá vált a környezetbarát iroda (Fotó: Depositphotos)
Fontossá vált a környezetbarát iroda (Fotó: Depositphotos)

A cég által kezelt irodaházakban a bérlők jellemzően közös rendezvényhelyszínek, kávézók, pihenő helyiségek, vagy éppen sportolásra alkalmas szobák kialakításával ösztönzik jobb teljesítményre a munkatársakat. Az önálló masszázs, LEGO, jóga vagy imaszoba ma még inkább kivételnek, a baba-mama szoba pedig ritkaságnak számít, de a jövőben ezekkel az igényekkel is számolni lehet.

A nemzetközi trendeknek megfelelően itthon is egyre többen váltják ki a cellaszerű önálló munkaállomásokat közösségi, open office terekkel, ami felerősítette az elkülönített telefonszobák iránti igényt, amelyek egyre több, az ICON által kezelt épületben is megtalálhatóak.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo