Így is csökkenthetik költségeiket a vállalatok

A jelenlegi gazdasági recesszió idején minden vállalatnak jobban oda kell figyelnie a költségeire, és ez alól nem kivétel a munkaerő-költség sem. Főleg, mivel sokszor ez az egyik legnagyobb kiadás a kis- és középvállalatok életében. A diákmunkások alkalmazása – akár átmeneti időszakra – esetükben jelentős segítséget jelenthet.

Az elmúlt évek tapasztalati alapján a legtöbb diákmunkás a gyorséttermek, nagy kávézóláncok, illetve a logisztikai és a gyártó szektor területén helyezkedik el, de sokan dolgoznak fesztiválokon és szezonális vendéglátóhelyeken, strandokon is.

„Május végétől a diákok intenzíven keresik a munkalehetőségeket, amelyeket június közepétől-végétől be tudnak tölteni” – mondja Virág Viktor, a MADS – Márton Áron Iskolaszövetkezet igazgatósági tagja. – „Ezért azok a vállalatok, amelyek későn kapcsolnak és csak júliusban kezdenek munkaerő-keresésbe, lecsúsznak a legrátermettebb fiatalokról. Érdemes minél előbb tervezni a munkaerő pótlását a nyárra és a jól terhelhető, motivált diákoknál nem létezik hatékonyabb megoldás.”



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo