Húszmilliárd forintért vettünk ásványvizet

Idén is folytatódik az ásványvíz fogyasztásának növekedése. Januárban mennyiségben 39, értékben pedig 28 százalékkal nagyobb forgalmat regisztrált a GfK Piackutató Intézet, mint tavaly az első hónapban. A januári magas mutató azt jelzi, hogy a szomjoltó italok nyári szezonján kívül is emelkedik a fogyasztás. Állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb felmérése

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A szinte ugrásszerű növekedés fő oka, hogy egyre többen isznak ásványvizet. A háztartások 78 százaléka vett legalább egyszer ásványvizet tavaly, míg egy évvel korábban még csak 73 százalék. Gyakoribban lettek a vásárlások is: a háztartásokban átlagosan majdnem minden második héten kerül ásványvíz a boltban a kosárba. A háztartások ásványvíz-beszerzéseinek értéke meghaladta a 20 milliárd forintot.

Érdekesen alakul a kiskereskedelem. Sokan vesznek egyszerre sokat, kihasználva a nagy eladóterű modern bolttípusok kedvező fogyasztói árait. Az ásványvíz mennyiségi forgalmából ugyanis 33 százalék jut a diszkontokra, 27 pedig a hipermarketekre. A szupermarketek 15 százalékkal részesednek, a lakóhely közeli kis boltok pedig 20 százalékkal.

Az étkezési szokások változása szintén belejátszik a forgalom növekedésébe. Majdnem megháromszorozódott azok száma, akik különösen szívesen fogyasztják az ásványvizet, amely ma már a legnépszerűbb szomjoltó ital. Amíg ugyanis 1989-ben a magyar felnőttek 29 százaléka ivott szívesen ásványvizet, addig 2003-ban már 68 százalék.

A felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével 2003-ban is feltárta az étkezési szokásokat a GfK. Az intézet megalakulásának éve, 1989 óta kétévenként elvégzik ezeket a kutatásokat, amelyek lehetővé teszik a fogyasztási trendek felismerését.

A fogyasztás gyakoriságában szintén sok változás történt. Egy magyar felnőtt hetenként átlagosan 3 napon fogyaszt ásványvizet. Több mint duplájára nőtt a fogyasztás gyakorisága tizennégy év alatt. A leggyakrabban fogyasztott élelmiszerek rangsorában a legelőkelőbb pozícióba, a 11.-12. helyre az ásványvíz került.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo