Húszmilliárd forintért vettünk ásványvizet

Idén is folytatódik az ásványvíz fogyasztásának növekedése. Januárban mennyiségben 39, értékben pedig 28 százalékkal nagyobb forgalmat regisztrált a GfK Piackutató Intézet, mint tavaly az első hónapban. A januári magas mutató azt jelzi, hogy a szomjoltó italok nyári szezonján kívül is emelkedik a fogyasztás. Állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb felmérése

A szinte ugrásszerű növekedés fő oka, hogy egyre többen isznak ásványvizet. A háztartások 78 százaléka vett legalább egyszer ásványvizet tavaly, míg egy évvel korábban még csak 73 százalék. Gyakoribban lettek a vásárlások is: a háztartásokban átlagosan majdnem minden második héten kerül ásványvíz a boltban a kosárba. A háztartások ásványvíz-beszerzéseinek értéke meghaladta a 20 milliárd forintot.

Érdekesen alakul a kiskereskedelem. Sokan vesznek egyszerre sokat, kihasználva a nagy eladóterű modern bolttípusok kedvező fogyasztói árait. Az ásványvíz mennyiségi forgalmából ugyanis 33 százalék jut a diszkontokra, 27 pedig a hipermarketekre. A szupermarketek 15 százalékkal részesednek, a lakóhely közeli kis boltok pedig 20 százalékkal.

Az étkezési szokások változása szintén belejátszik a forgalom növekedésébe. Majdnem megháromszorozódott azok száma, akik különösen szívesen fogyasztják az ásványvizet, amely ma már a legnépszerűbb szomjoltó ital. Amíg ugyanis 1989-ben a magyar felnőttek 29 százaléka ivott szívesen ásványvizet, addig 2003-ban már 68 százalék.

A felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével 2003-ban is feltárta az étkezési szokásokat a GfK. Az intézet megalakulásának éve, 1989 óta kétévenként elvégzik ezeket a kutatásokat, amelyek lehetővé teszik a fogyasztási trendek felismerését.

A fogyasztás gyakoriságában szintén sok változás történt. Egy magyar felnőtt hetenként átlagosan 3 napon fogyaszt ásványvizet. Több mint duplájára nőtt a fogyasztás gyakorisága tizennégy év alatt. A leggyakrabban fogyasztott élelmiszerek rangsorában a legelőkelőbb pozícióba, a 11.-12. helyre az ásványvíz került.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo