A Magyar Köztársaság gyorsforgalmi úthálózatának folyamatban lévő beruházásai közül az egyik legjelentősebb projekt az M6-os autópálya Érdi-tető - Dunaújváros közötti 58,6 kilométer hosszú szakasza. A beruházás az első PPP-konstrukcióban megépült magyarországi autópálya szakaszként az állam és a magántőke közcélú együttműködésének jó példája, teljes költsége megközelíti az 500 millió eurót. A környező településeket és Dunaújvárost figyelembe véve több tízezer ember életkörülményeinek jelentős javulását és a térség gazdasági potenciáljának számottevő növekedését segíti elő.
Az autópálya-szakasz megépítésére és 22 éves koncessziós üzemeltetésére a Magyar Állam nevében a gazdasági és közlekedési miniszter 2004 októberében kötött szerződést a Bilfinger Berger, a Porr és a Swietelsky cégek alkotta konzorciummal. A koncessziós szerződés szerint a teljes munka átadási határideje 2006. szeptember 30. Ezen belül - a mostoha időjárási körülmények, és az árvíz okozta késedelmek ellenére - a több mint 3 km/hónap átlagos építési sebességnek köszönhetően sikerülhetett a szakasz 2006 júniusi forgalomba helyezése.
A projekt az átlagos építési sebesség és a mintegy 6,7 millió euró/négyzetméter kedvező építési költség alapján európai összehasonlításban is a leghatékonyabb autópálya építési teljesítmények közé tartozik. Ezt az is igazolja, hogy ez év márciusában a munka finanszírozását a nemzetközi tőkepiac kedvező befektetési megítélése alapján átalakították. A refinanszírozási tranzakció során összesen mintegy 412 millió euró hitelállományt váltott fel összességében kedvezőbb adósságszolgálatú finanszírozási megoldás, amelynek fontos eleme az Európai Befektetési Bank (EIB) által nyújtott 200 millió eurónyi hitel, és a Dexia Bank szervezésében a luxemburgi tőzsdére bevezetett mintegy 212 millió euró értékben kibocsátott kötvény. Mind az EIB hitelt, mind a kibocsátott kötvényt a Financial Security Assurance (FSA) biztosító garantálta. Az új hitelezési konstrukció több mint 20 millió eurós megtakarítást jelent, ezen 50-50%-os mértékben osztozik a Magyar Állam és a koncessziós társaság.