Építési sebesség: 3 km/hónap

Forgalomba helyezték a 3 km/hónap átlagos építési sebességgel készült M6-os autópálya Érdi-tető-Dunaújváros közötti 58,6 kilométeres szakaszát.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Köztársaság gyorsforgalmi úthálózatának folyamatban lévő beruházásai közül az egyik legjelentősebb projekt az M6-os autópálya Érdi-tető - Dunaújváros közötti 58,6 kilométer hosszú szakasza. A beruházás az első PPP-konstrukcióban megépült magyarországi autópálya szakaszként az állam és a magántőke közcélú együttműködésének jó példája, teljes költsége megközelíti az 500 millió eurót. A környező településeket és Dunaújvárost figyelembe véve több tízezer ember életkörülményeinek jelentős javulását és a térség gazdasági potenciáljának számottevő növekedését segíti elő.

Az autópálya-szakasz megépítésére és 22 éves koncessziós üzemeltetésére a Magyar Állam nevében a gazdasági és közlekedési miniszter 2004 októberében kötött szerződést a Bilfinger Berger, a Porr és a Swietelsky cégek alkotta konzorciummal. A koncessziós szerződés szerint a teljes munka átadási határideje 2006. szeptember 30. Ezen belül - a mostoha időjárási körülmények, és az árvíz okozta késedelmek ellenére - a több mint 3 km/hónap átlagos építési sebességnek köszönhetően sikerülhetett a szakasz 2006 júniusi forgalomba helyezése.

A projekt az átlagos építési sebesség és a mintegy 6,7 millió euró/négyzetméter kedvező építési költség alapján európai összehasonlításban is a leghatékonyabb autópálya építési teljesítmények közé tartozik. Ezt az is igazolja, hogy ez év márciusában a munka finanszírozását a nemzetközi tőkepiac kedvező befektetési megítélése alapján átalakították. A refinanszírozási tranzakció során összesen mintegy 412 millió euró hitelállományt váltott fel összességében kedvezőbb adósságszolgálatú finanszírozási megoldás, amelynek fontos eleme az Európai Befektetési Bank (EIB) által nyújtott 200 millió eurónyi hitel, és a Dexia Bank szervezésében a luxemburgi tőzsdére bevezetett mintegy 212 millió euró értékben kibocsátott kötvény. Mind az EIB hitelt, mind a kibocsátott kötvényt a Financial Security Assurance (FSA) biztosító garantálta. Az új hitelezési konstrukció több mint 20 millió eurós megtakarítást jelent, ezen 50-50%-os mértékben osztozik a Magyar Állam és a koncessziós társaság.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo