Hogyan csökkentsük telefonköltségeinket?

Az üzleti élet egyes szektoraiban - legyen szó akár azok multinacionális, vagy kis-, és középvállalatról - egyértelmű az a tendencia, hogy a munkatársak egyre többen és egyre több időt töltenek a cég irodáján vagy telephelyén kívül.

A mobiltelefon és a fixvonalas kommunikáció nem véletlenül slágertéma ma Magyarországon.

Az irodából indított telefonhívás elsősorban a vonalas készülékekről történik, de a munkatársak egymás között - hála a mobilszolgáltatók között folyó egyre erősebb versenynek, a nulla forintos percdíj felé konvergáló áraknak - céges mobillal kommunikálnak. A szervezés és a telefonhasználati szokások meghatározása azonban nem mindig sikerül a leghatékonyabbra, annak ellenére, hogy a munkamenet megkönnyítésének számos új módja van.

"Ha egy ügyfél a vonalas telefonon keresi üzleti partnerét, az illető pedig házon kívül van, akkor két eset van: vagy más veszi fel a telefont, vagy a munkatárs előrelátóan mobiljára irányította át a hívásokat." - illusztrálja a helyzetet az Alcatel munkatársa, Karsay Gábor. "Azonban sokkal kényelmesebb és hatékonyabb megoldás, ha például egy olyan alközponttal rendelkezünk, amely képes a bejövő hívásokat egyszerre a vonalas készülékre és a mobiltelefonra is elküldeni. Ekkor a mobilunkról - egy kis alkalmazás segítségével - elérhetjük is a cég telefonközpontját, új hívást kezdeményezhetünk rajta keresztül, konferenciahívást indíthatunk, vagy válogathatunk a bejövő hívások között." - magyarázza a Piac és Profit Online kérdésére Karsai.

Használati utasítás

"Minden beszerzés és informatikai fejlesztés azonban könnyen megbukhat, ha nem sikerül kollégáinkat rábírni az eszközök helyes használatára." - hívja fel a figyelmet az Alcatel munkatársa. "Például hiába épített ki a cég egy GSM-adaptert, amelyen keresztül például mobilhívásokat kellett bonyolítani, a cég munkatársai rendszeresen elfelejtették az adapter használatához szükséges előhívó kódot beütni telefonjukba - így a költségcsökkentés természetesen nem működött." - említ egy példát Karsay.

A legújabb wi-fi-képes mobiltelefonok már lehetővé teszik, hogy a céghez beérve a helyi, drótnélküli (wlan) hálózatot használjuk, így telefonunkkal költségek nélkül beszélhetünk hálózatunkon belül, ha pedig külső hívásra van szükségünk, a központon keresztül beszélhetünk. Ebben az esetben a helyszínek gondos kiválasztásra kell figyelni, hiszen felesleges egy olyan kolléga szobájára is kiterjeszteni az ilyen típusú hálózatot, aki munkája idejét végig az irodájában tölti. Más szavakkal, azokra a helyszínekre érdemes összpontosítani, ahol tényleg szükség van a helyi hálózatra.

Mindebből az következik, hogy akár egy költözés esetén, rendkívül gondosan kell kiválasztani az eszközöket és használóikat, hiszen a nem megfelelő szervezéssel nemhogy költségcsökkentést és hatékonyságnövelést nem érünk el, de könnyen kihasználatlanok lesznek drága eszközeink és (feleslegesen) növeljük telekommunikációra fordított kiadásainkat.

Véleményvezér

Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo