Hogyan csökkentsük telefonköltségeinket?

Az üzleti élet egyes szektoraiban - legyen szó akár azok multinacionális, vagy kis-, és középvállalatról - egyértelmű az a tendencia, hogy a munkatársak egyre többen és egyre több időt töltenek a cég irodáján vagy telephelyén kívül.

A mobiltelefon és a fixvonalas kommunikáció nem véletlenül slágertéma ma Magyarországon.

Az irodából indított telefonhívás elsősorban a vonalas készülékekről történik, de a munkatársak egymás között - hála a mobilszolgáltatók között folyó egyre erősebb versenynek, a nulla forintos percdíj felé konvergáló áraknak - céges mobillal kommunikálnak. A szervezés és a telefonhasználati szokások meghatározása azonban nem mindig sikerül a leghatékonyabbra, annak ellenére, hogy a munkamenet megkönnyítésének számos új módja van.

"Ha egy ügyfél a vonalas telefonon keresi üzleti partnerét, az illető pedig házon kívül van, akkor két eset van: vagy más veszi fel a telefont, vagy a munkatárs előrelátóan mobiljára irányította át a hívásokat." - illusztrálja a helyzetet az Alcatel munkatársa, Karsay Gábor. "Azonban sokkal kényelmesebb és hatékonyabb megoldás, ha például egy olyan alközponttal rendelkezünk, amely képes a bejövő hívásokat egyszerre a vonalas készülékre és a mobiltelefonra is elküldeni. Ekkor a mobilunkról - egy kis alkalmazás segítségével - elérhetjük is a cég telefonközpontját, új hívást kezdeményezhetünk rajta keresztül, konferenciahívást indíthatunk, vagy válogathatunk a bejövő hívások között." - magyarázza a Piac és Profit Online kérdésére Karsai.

Használati utasítás

"Minden beszerzés és informatikai fejlesztés azonban könnyen megbukhat, ha nem sikerül kollégáinkat rábírni az eszközök helyes használatára." - hívja fel a figyelmet az Alcatel munkatársa. "Például hiába épített ki a cég egy GSM-adaptert, amelyen keresztül például mobilhívásokat kellett bonyolítani, a cég munkatársai rendszeresen elfelejtették az adapter használatához szükséges előhívó kódot beütni telefonjukba - így a költségcsökkentés természetesen nem működött." - említ egy példát Karsay.

A legújabb wi-fi-képes mobiltelefonok már lehetővé teszik, hogy a céghez beérve a helyi, drótnélküli (wlan) hálózatot használjuk, így telefonunkkal költségek nélkül beszélhetünk hálózatunkon belül, ha pedig külső hívásra van szükségünk, a központon keresztül beszélhetünk. Ebben az esetben a helyszínek gondos kiválasztásra kell figyelni, hiszen felesleges egy olyan kolléga szobájára is kiterjeszteni az ilyen típusú hálózatot, aki munkája idejét végig az irodájában tölti. Más szavakkal, azokra a helyszínekre érdemes összpontosítani, ahol tényleg szükség van a helyi hálózatra.

Mindebből az következik, hogy akár egy költözés esetén, rendkívül gondosan kell kiválasztani az eszközöket és használóikat, hiszen a nem megfelelő szervezéssel nemhogy költségcsökkentést és hatékonyságnövelést nem érünk el, de könnyen kihasználatlanok lesznek drága eszközeink és (feleslegesen) növeljük telekommunikációra fordított kiadásainkat.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo