A mobiltelefon és a fixvonalas kommunikáció nem véletlenül slágertéma ma Magyarországon.
Az irodából indított telefonhívás elsősorban a vonalas készülékekről történik, de a munkatársak egymás között - hála a mobilszolgáltatók között folyó egyre erősebb versenynek, a nulla forintos percdíj felé konvergáló áraknak - céges mobillal kommunikálnak. A szervezés és a telefonhasználati szokások meghatározása azonban nem mindig sikerül a leghatékonyabbra, annak ellenére, hogy a munkamenet megkönnyítésének számos új módja van.
"Ha egy ügyfél a vonalas telefonon keresi üzleti partnerét, az illető pedig házon kívül van, akkor két eset van: vagy más veszi fel a telefont, vagy a munkatárs előrelátóan mobiljára irányította át a hívásokat." - illusztrálja a helyzetet az Alcatel munkatársa, Karsay Gábor. "Azonban sokkal kényelmesebb és hatékonyabb megoldás, ha például egy olyan alközponttal rendelkezünk, amely képes a bejövő hívásokat egyszerre a vonalas készülékre és a mobiltelefonra is elküldeni. Ekkor a mobilunkról - egy kis alkalmazás segítségével - elérhetjük is a cég telefonközpontját, új hívást kezdeményezhetünk rajta keresztül, konferenciahívást indíthatunk, vagy válogathatunk a bejövő hívások között." - magyarázza a Piac és Profit Online kérdésére Karsai.
Használati utasítás
"Minden beszerzés és informatikai fejlesztés azonban könnyen megbukhat, ha nem sikerül kollégáinkat rábírni az eszközök helyes használatára." - hívja fel a figyelmet az Alcatel munkatársa. "Például hiába épített ki a cég egy GSM-adaptert, amelyen keresztül például mobilhívásokat kellett bonyolítani, a cég munkatársai rendszeresen elfelejtették az adapter használatához szükséges előhívó kódot beütni telefonjukba - így a költségcsökkentés természetesen nem működött." - említ egy példát Karsay.
A legújabb wi-fi-képes mobiltelefonok már lehetővé teszik, hogy a céghez beérve a helyi, drótnélküli (wlan) hálózatot használjuk, így telefonunkkal költségek nélkül beszélhetünk hálózatunkon belül, ha pedig külső hívásra van szükségünk, a központon keresztül beszélhetünk. Ebben az esetben a helyszínek gondos kiválasztásra kell figyelni, hiszen felesleges egy olyan kolléga szobájára is kiterjeszteni az ilyen típusú hálózatot, aki munkája idejét végig az irodájában tölti. Más szavakkal, azokra a helyszínekre érdemes összpontosítani, ahol tényleg szükség van a helyi hálózatra.
Mindebből az következik, hogy akár egy költözés esetén, rendkívül gondosan kell kiválasztani az eszközöket és használóikat, hiszen a nem megfelelő szervezéssel nemhogy költségcsökkentést és hatékonyságnövelést nem érünk el, de könnyen kihasználatlanok lesznek drága eszközeink és (feleslegesen) növeljük telekommunikációra fordított kiadásainkat.