Hogyan csökkentsük telefonköltségeinket?

Az üzleti élet egyes szektoraiban - legyen szó akár azok multinacionális, vagy kis-, és középvállalatról - egyértelmű az a tendencia, hogy a munkatársak egyre többen és egyre több időt töltenek a cég irodáján vagy telephelyén kívül.

A mobiltelefon és a fixvonalas kommunikáció nem véletlenül slágertéma ma Magyarországon.

Az irodából indított telefonhívás elsősorban a vonalas készülékekről történik, de a munkatársak egymás között - hála a mobilszolgáltatók között folyó egyre erősebb versenynek, a nulla forintos percdíj felé konvergáló áraknak - céges mobillal kommunikálnak. A szervezés és a telefonhasználati szokások meghatározása azonban nem mindig sikerül a leghatékonyabbra, annak ellenére, hogy a munkamenet megkönnyítésének számos új módja van.

"Ha egy ügyfél a vonalas telefonon keresi üzleti partnerét, az illető pedig házon kívül van, akkor két eset van: vagy más veszi fel a telefont, vagy a munkatárs előrelátóan mobiljára irányította át a hívásokat." - illusztrálja a helyzetet az Alcatel munkatársa, Karsay Gábor. "Azonban sokkal kényelmesebb és hatékonyabb megoldás, ha például egy olyan alközponttal rendelkezünk, amely képes a bejövő hívásokat egyszerre a vonalas készülékre és a mobiltelefonra is elküldeni. Ekkor a mobilunkról - egy kis alkalmazás segítségével - elérhetjük is a cég telefonközpontját, új hívást kezdeményezhetünk rajta keresztül, konferenciahívást indíthatunk, vagy válogathatunk a bejövő hívások között." - magyarázza a Piac és Profit Online kérdésére Karsai.

Használati utasítás

"Minden beszerzés és informatikai fejlesztés azonban könnyen megbukhat, ha nem sikerül kollégáinkat rábírni az eszközök helyes használatára." - hívja fel a figyelmet az Alcatel munkatársa. "Például hiába épített ki a cég egy GSM-adaptert, amelyen keresztül például mobilhívásokat kellett bonyolítani, a cég munkatársai rendszeresen elfelejtették az adapter használatához szükséges előhívó kódot beütni telefonjukba - így a költségcsökkentés természetesen nem működött." - említ egy példát Karsay.

A legújabb wi-fi-képes mobiltelefonok már lehetővé teszik, hogy a céghez beérve a helyi, drótnélküli (wlan) hálózatot használjuk, így telefonunkkal költségek nélkül beszélhetünk hálózatunkon belül, ha pedig külső hívásra van szükségünk, a központon keresztül beszélhetünk. Ebben az esetben a helyszínek gondos kiválasztásra kell figyelni, hiszen felesleges egy olyan kolléga szobájára is kiterjeszteni az ilyen típusú hálózatot, aki munkája idejét végig az irodájában tölti. Más szavakkal, azokra a helyszínekre érdemes összpontosítani, ahol tényleg szükség van a helyi hálózatra.

Mindebből az következik, hogy akár egy költözés esetén, rendkívül gondosan kell kiválasztani az eszközöket és használóikat, hiszen a nem megfelelő szervezéssel nemhogy költségcsökkentést és hatékonyságnövelést nem érünk el, de könnyen kihasználatlanok lesznek drága eszközeink és (feleslegesen) növeljük telekommunikációra fordított kiadásainkat.

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo