A Digiméter friss 2024-es felmérése alapján ugyanis a közösségi médiában jelenlévő cégek harmada (32 százalék) legalább hetente feltölt új, nem fizetett tartalmat, 38 százalékuk azonban csak 2-3 hónapnál ritkábban, azaz alkalmi jelleggel. Ezt kell tehát fokozni, amiben az AI segítséget jelenthet.
Így lehet jó partner az AI-ból
- Az AI akkor alkalmazható jól, ha mellette megvan a vállalkozás kommunikációs stratégiája – azaz tudja, hogy kinek és miről akar kommunikálni.
- A kisvállalkozások többsége az AI-t poszt ötlet generálásra használja, ami jó kiindulási alap lehet, azonban nem érdemes egy az egyben átmásolni és azt a szöveget megosztani. Fontos ugyanis, hogy úgy szóljunk a célközönségünkhöz, hogy azzal valóban felkeltsünk az érdeklődést!
- Videós tartalom készítésénél feliratozásra, hangjavításra remekül használható, ráadásul úgy gyorsítja a videókészítést és fokozza a felhasználói élményt, hogy közben nem növeli a költségeket.
- Nemcsak tartalmak készítésére, de versenytárs-figyelésre, árfigyelésre is használható.
- Minden AI generált tartalmat át kell nézni, ellenőrizni kell, hogy jól értelmezte-e a feladatot.
És így növekedhetünk közösen
A K&H: üzletet ide! program azt a szemléletmódot szeretné erősíteni, hogy a hazai vállalkozók gyorsabban, hatékonyabban növekedhetnek, ha partnerekként tekintenek egymásra. Az erőforrások, a tudás, a tapasztalat vagy akár az ügyfélkör megosztásával ugyanis mindkét vállalkozás előnyösebb helyzetbe kerülhet, jobb piaci pozíciót érhet el, újat nyújthat a vevői számára, ami végső soron a bevételeket növelheti és a költségeket is mérsékelheti.