A Provident Pénzügyi Rt.-t 2001 májusában „helyezte el” a magyar piacon 120 éves múltra visszatekintő hasonló elnevezésű brit anyavállalat. A kezdetekben csak a fővárosban és Pest megyében egy egyedülálló terméket – az otthon nyújtott, rövid lejáratú hitelt – értékesítő pénzügyi vállalkozás ügyfeleinek száma fél év alatt meghaladta a tízezret, a kibocsátott hitelösszeg pedig a 680 millió forintot.
2003 végére az ügyfélszám közel 143 ezerre nőtt, a kikölcsönzött összeg pedig elérte a 16,8 milliárd forintot. Mindez ahhoz vezetett, hogy a Provident árbevétele a 2002-es 1,9 milliárdról egy év alatt 6,7 milliárd forintra nőtt, 2,7 milliárd forintos követelésállománya pedig közel megnégyszereződött.
A sikert a tulajdonosok agresszív stratégiája is igazolja: míg az alapítás évében még csak két fiók- valamint hat szatellit irodával és 69 alkalmazottal rendelkezett a cég, addig mára az alkalmazottak száma meghaladja a 450-et, 14 fiókirodája és 53 szatellit irodája van. A terméket „házhoz szállító” képviselők száma két év alatt 247-ről 2500-ra ugrott.
A vállalat eddig több mint 350 ezer hitelt folyósított, jelenleg 160 ezer (Csehországban 220 ezer) ügyfele van, az irodahálózata pedig elérte az országos lefedettséget. – A számok igazolják, hogy van kereslet a cégünk által nyújtott rövid lejáratú hitelre – mondja Eddie Lawrenson, az rt. vezérigazgatója.
Az igénylési folyamat viszonylag egyszerű és kényelmes: a telefonon megbeszélt időpontra és helyszínre kiszálló ügynök és a 48 órán belüli, fedezetvizsgálat-mentes döntési procedúra után a kérelmező készpénzben jut hozzá az 50 és 120 ezer forint közötti kölcsönhöz. Az elsőre ijesztőnek tűnő 200-400 százalékos thm azonban többszöröse a bankok által felszámított díjaknak. – A mi díjmutatónkat szó szerint kell értelmezni, ez ugyanis – számos gyakorlattal ellentétben - minden felmerülő költséget és kockázatot fedez - tudtuk meg a cég vezetőjétől.
Ez azt is jelenti, hogy a késedelmes törlesztéseket sem terheli további pótlék vagy egyéb díj.
A Provident március 8-án kezdődő országos reklámkampányával párhuzamosan tovább nő az irodák száma is, az év derekára még 40 fiók megnyitását és újabb 150 alkalmazott felvételét tervezik – szögezte le Eddie Lawrenson.