Határhidak fából, acélból

Nemzetközi és helyi közlekedési „nagyhét” zárult március 26-án: a kormányfő Brüsszelben tárgyalt az észak-déli autópályáról, a gazdasági miniszter a szlovák miniszterelnök-helyettessel hídépítési programról döntött, s mindeközben átadták rendeltetésének az egyik legforgalmasabb vasútvonal felújított szakaszát.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miközben a kormányfő Brüsszelben az észak-téli – Gdanszktól hazánkon át az Adriáig vezető autópálya és a Magyarországról Románián át vezető sztráda uniós finanszírozásáért lobbizott, Balassagyarmaton a gazdasági és közlekedési miniszter Csáky Pál szlovák miniszterelnök-helyettessel az Ipoly folyón átvezető hidak és a közlekedési infrastruktúra építésétől, fejlesztéséről tanácskozott. Ez utóbbi konzultáció ugyan kisebb léptékű beruházásról szólt, ám gyorsabban megvalósíthatóról,olyanról, amilyen a határmenti lakosság közvetlen érdekeit szolgálja.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium három híd megépítéséhez elegendő acélszerkezeti elemet, a szlovák fél pedig faanyagot bocsát egymás rendelkezésre az Ipoly-menti térség hídjainak helyreállításához. A GKM az állami céltartalék keretből finanszírozza a magyar fél költségeit, s jövőre megkezdődhet a Hugyag/Szécsénykovácsi, Pősténypuszta/Petőpuszta és Ráróspuszta/Tőrincs-Alsósztregova térségben a hídépítés. Nógrádszakál/Busa, Őrhalom/Ipolyvarbó és Balassagyarmat-Kóvár/Újkóvár térségében pedig három nagy teherbírású fahíd épül. Ezekhez a munkálatokhoz a szlovák állam állja a mintegy tízmillió forint értékű faanyag költségeit. Az első hidak 2005-re készülnek el. Az évtized második felében további 10-12, I. és II. világháborút követően megsemmisült, lebontott híd újjáépítése várható.

Elsőként a Balassagyarmat-Ipolytarnóc közötti szakaszt megosztó, Szécsény város közelében fekvő pösténypusztai híd helyreállítására kerülhet sor. A megyeszékhely Salgótarján és a járási székhely Nagykürtös közötti közvetlenebb kapcsolat mindenképpen erősítheti a térséget, de az új összeköttetés igazi haszonélvezője Szécsény és környéke. A hidak felépítéséről, a létesítés utáni üzemeltetéséről, fenntartásáról és a későbbiekben esedékes felújításáról a két ország kormányközi egyezmények keretein belül állapodik meg.

A gazdasági és közlekedési tárca e napokban egy belföldi közlekedésfejlesztési beruházásban – ezúttal a befejezésben – volt érdekelt. A vecsési és üllői vasúti pályafelújítási munkák az ISPA előcsatlakozási alap felhasználásával valósultak meg, a korszerűsített vasútállomással együtt a Budapest–Cegléd–Szolnok vonalon az elővárosi és távolsági utasforgalom, továbbá belföldi és nemzetközi teherforgalom feltételeit javulnak.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo