Határhidak fából, acélból

Nemzetközi és helyi közlekedési „nagyhét” zárult március 26-án: a kormányfő Brüsszelben tárgyalt az észak-déli autópályáról, a gazdasági miniszter a szlovák miniszterelnök-helyettessel hídépítési programról döntött, s mindeközben átadták rendeltetésének az egyik legforgalmasabb vasútvonal felújított szakaszát.

Miközben a kormányfő Brüsszelben az észak-téli – Gdanszktól hazánkon át az Adriáig vezető autópálya és a Magyarországról Románián át vezető sztráda uniós finanszírozásáért lobbizott, Balassagyarmaton a gazdasági és közlekedési miniszter Csáky Pál szlovák miniszterelnök-helyettessel az Ipoly folyón átvezető hidak és a közlekedési infrastruktúra építésétől, fejlesztéséről tanácskozott. Ez utóbbi konzultáció ugyan kisebb léptékű beruházásról szólt, ám gyorsabban megvalósíthatóról,olyanról, amilyen a határmenti lakosság közvetlen érdekeit szolgálja.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium három híd megépítéséhez elegendő acélszerkezeti elemet, a szlovák fél pedig faanyagot bocsát egymás rendelkezésre az Ipoly-menti térség hídjainak helyreállításához. A GKM az állami céltartalék keretből finanszírozza a magyar fél költségeit, s jövőre megkezdődhet a Hugyag/Szécsénykovácsi, Pősténypuszta/Petőpuszta és Ráróspuszta/Tőrincs-Alsósztregova térségben a hídépítés. Nógrádszakál/Busa, Őrhalom/Ipolyvarbó és Balassagyarmat-Kóvár/Újkóvár térségében pedig három nagy teherbírású fahíd épül. Ezekhez a munkálatokhoz a szlovák állam állja a mintegy tízmillió forint értékű faanyag költségeit. Az első hidak 2005-re készülnek el. Az évtized második felében további 10-12, I. és II. világháborút követően megsemmisült, lebontott híd újjáépítése várható.

Elsőként a Balassagyarmat-Ipolytarnóc közötti szakaszt megosztó, Szécsény város közelében fekvő pösténypusztai híd helyreállítására kerülhet sor. A megyeszékhely Salgótarján és a járási székhely Nagykürtös közötti közvetlenebb kapcsolat mindenképpen erősítheti a térséget, de az új összeköttetés igazi haszonélvezője Szécsény és környéke. A hidak felépítéséről, a létesítés utáni üzemeltetéséről, fenntartásáról és a későbbiekben esedékes felújításáról a két ország kormányközi egyezmények keretein belül állapodik meg.

A gazdasági és közlekedési tárca e napokban egy belföldi közlekedésfejlesztési beruházásban – ezúttal a befejezésben – volt érdekelt. A vecsési és üllői vasúti pályafelújítási munkák az ISPA előcsatlakozási alap felhasználásával valósultak meg, a korszerűsített vasútállomással együtt a Budapest–Cegléd–Szolnok vonalon az elővárosi és távolsági utasforgalom, továbbá belföldi és nemzetközi teherforgalom feltételeit javulnak.

Véleményvezér

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.
Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök

Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök 

Ezt a kritikát nem teszi zsebre a köztársasági elnök.
A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb

A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb 

A magyar egészségügy bizonyítványa a leggyengébb.
Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott 

Gyanús az ukránoknak a magyar külügyminiszter.
A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo