Miközben a kormányfő Brüsszelben az észak-téli – Gdanszktól hazánkon át az Adriáig vezető autópálya és a Magyarországról Románián át vezető sztráda uniós finanszírozásáért lobbizott, Balassagyarmaton a gazdasági és közlekedési miniszter Csáky Pál szlovák miniszterelnök-helyettessel az Ipoly folyón átvezető hidak és a közlekedési infrastruktúra építésétől, fejlesztéséről tanácskozott. Ez utóbbi konzultáció ugyan kisebb léptékű beruházásról szólt, ám gyorsabban megvalósíthatóról,olyanról, amilyen a határmenti lakosság közvetlen érdekeit szolgálja.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium három híd megépítéséhez elegendő acélszerkezeti elemet, a szlovák fél pedig faanyagot bocsát egymás rendelkezésre az Ipoly-menti térség hídjainak helyreállításához. A GKM az állami céltartalék keretből finanszírozza a magyar fél költségeit, s jövőre megkezdődhet a Hugyag/Szécsénykovácsi, Pősténypuszta/Petőpuszta és Ráróspuszta/Tőrincs-Alsósztregova térségben a hídépítés. Nógrádszakál/Busa, Őrhalom/Ipolyvarbó és Balassagyarmat-Kóvár/Újkóvár térségében pedig három nagy teherbírású fahíd épül. Ezekhez a munkálatokhoz a szlovák állam állja a mintegy tízmillió forint értékű faanyag költségeit. Az első hidak 2005-re készülnek el. Az évtized második felében további 10-12, I. és II. világháborút követően megsemmisült, lebontott híd újjáépítése várható.
Elsőként a Balassagyarmat-Ipolytarnóc közötti szakaszt megosztó, Szécsény város közelében fekvő pösténypusztai híd helyreállítására kerülhet sor. A megyeszékhely Salgótarján és a járási székhely Nagykürtös közötti közvetlenebb kapcsolat mindenképpen erősítheti a térséget, de az új összeköttetés igazi haszonélvezője Szécsény és környéke. A hidak felépítéséről, a létesítés utáni üzemeltetéséről, fenntartásáról és a későbbiekben esedékes felújításáról a két ország kormányközi egyezmények keretein belül állapodik meg.
A gazdasági és közlekedési tárca e napokban egy belföldi közlekedésfejlesztési beruházásban – ezúttal a befejezésben – volt érdekelt. A vecsési és üllői vasúti pályafelújítási munkák az ISPA előcsatlakozási alap felhasználásával valósultak meg, a korszerűsített vasútállomással együtt a Budapest–Cegléd–Szolnok vonalon az elővárosi és távolsági utasforgalom, továbbá belföldi és nemzetközi teherforgalom feltételeit javulnak.
Határhidak fából, acélból
Nemzetközi és helyi közlekedési „nagyhét” zárult március 26-án: a kormányfő Brüsszelben tárgyalt az észak-déli autópályáról, a gazdasági miniszter a szlovák miniszterelnök-helyettessel hídépítési programról döntött, s mindeközben átadták rendeltetésének az egyik legforgalmasabb vasútvonal felújított szakaszát.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.