Hatalmas pénz robog Budapest felé

Előzetes kalkulációk alapján a németországi házigazda, München városa 57 millió dolláros bevételre tett szert egyetlen hétvége alatt, a UEFA-bajnokok ligája-döntő (BL-döntő) – az európai labdarúgó-klubcsapatok legrangosabb mérkőzésének –megrendezésével. A világ médiájának figyelme a városra összpontosult, a mérkőzés elérhette a 400 milliós nézőszámot a közvetítésen keresztül, így a BL-döntőt rendező városok presztízsét biztosította München számára. Emellett a helyi szállodák teljes kapacitással üzemeltek, és az éttermek foglaltsága is a csúcsokat ért el.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az európai foci legrangosabb klubmeccsének megrendezése gazdaságilag is kiemelkedő hatású. A 2024-es londoni döntő az általános hétvégi napokhoz viszonyítva 67-szer nagyobb külföldi költést eredményezett az angol fővárosban a nagyrészt spanyol és német látogatóknak köszönhetően. Egészen pontos 68 millió dollárnyi bevételt hozott a brit fővárosnak. A kimagasló érdeklődéssel övezett labdarúgó mérkőzések esetében szintén megfigyelhető volt hasonló hatás. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság berlini döntője alkalmával az éttermek és bárok eladásai a helyszín három kilométeres körzetében 130 százalékkal nőttek, amiben különösen fontos szerepe volt a külföldi kiadások növekedésének, amely arányaiban egy normál hétvége 20-szorosát tette ki. A 2023-as isztambuli Bajnokok Ligája-döntő 120 milliós eurós impulzust vitt a helyi gazdaságba, a külföldi szurkolók költése pedig 46 százalékkal magasabb volt, mint az előző év azonos hétvégéjén a látogatók fogyasztása.

Élménygazdaság Európában

A Mastercard elemzője szerint virágzik az ún. élménygazdaság Európa-szerte. Ez a jelenség arra utal, amikor a sport- vagy zenerajongók az utazást és az élő eseményeket helyezik előtérbe, lehetőségeket teremtve a helyi vállalkozások biztos megélhetése számára olyan városokban, amelyek kiemelt rendezvények helyszíneként jelennek meg, a sporttól a könnyűzenei koncertekig.

A Mastercard The Experience Economy tanulmánya szerint az elmúlt években a futballmeccseket néző európaiak 56 százaléka boldogabb, ha élőben láthatja csapatát. Ezenkívül a kérdőíves felmérés válaszadóinak fele (51 százalék) úgy vélte, hogy a közös futballnézés összehozza az embereket, és javítja a barátokkal és a családdal való kapcsolatokat.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo