Hatalmas pénz robog Budapest felé

Előzetes kalkulációk alapján a németországi házigazda, München városa 57 millió dolláros bevételre tett szert egyetlen hétvége alatt, a UEFA-bajnokok ligája-döntő (BL-döntő) – az európai labdarúgó-klubcsapatok legrangosabb mérkőzésének –megrendezésével. A világ médiájának figyelme a városra összpontosult, a mérkőzés elérhette a 400 milliós nézőszámot a közvetítésen keresztül, így a BL-döntőt rendező városok presztízsét biztosította München számára. Emellett a helyi szállodák teljes kapacitással üzemeltek, és az éttermek foglaltsága is a csúcsokat ért el.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az európai foci legrangosabb klubmeccsének megrendezése gazdaságilag is kiemelkedő hatású. A 2024-es londoni döntő az általános hétvégi napokhoz viszonyítva 67-szer nagyobb külföldi költést eredményezett az angol fővárosban a nagyrészt spanyol és német látogatóknak köszönhetően. Egészen pontos 68 millió dollárnyi bevételt hozott a brit fővárosnak. A kimagasló érdeklődéssel övezett labdarúgó mérkőzések esetében szintén megfigyelhető volt hasonló hatás. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság berlini döntője alkalmával az éttermek és bárok eladásai a helyszín három kilométeres körzetében 130 százalékkal nőttek, amiben különösen fontos szerepe volt a külföldi kiadások növekedésének, amely arányaiban egy normál hétvége 20-szorosát tette ki. A 2023-as isztambuli Bajnokok Ligája-döntő 120 milliós eurós impulzust vitt a helyi gazdaságba, a külföldi szurkolók költése pedig 46 százalékkal magasabb volt, mint az előző év azonos hétvégéjén a látogatók fogyasztása.

Élménygazdaság Európában

A Mastercard elemzője szerint virágzik az ún. élménygazdaság Európa-szerte. Ez a jelenség arra utal, amikor a sport- vagy zenerajongók az utazást és az élő eseményeket helyezik előtérbe, lehetőségeket teremtve a helyi vállalkozások biztos megélhetése számára olyan városokban, amelyek kiemelt rendezvények helyszíneként jelennek meg, a sporttól a könnyűzenei koncertekig.

A Mastercard The Experience Economy tanulmánya szerint az elmúlt években a futballmeccseket néző európaiak 56 százaléka boldogabb, ha élőben láthatja csapatát. Ezenkívül a kérdőíves felmérés válaszadóinak fele (51 százalék) úgy vélte, hogy a közös futballnézés összehozza az embereket, és javítja a barátokkal és a családdal való kapcsolatokat.

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo