Hatalmas pénz robog Budapest felé

Előzetes kalkulációk alapján a németországi házigazda, München városa 57 millió dolláros bevételre tett szert egyetlen hétvége alatt, a UEFA-bajnokok ligája-döntő (BL-döntő) – az európai labdarúgó-klubcsapatok legrangosabb mérkőzésének –megrendezésével. A világ médiájának figyelme a városra összpontosult, a mérkőzés elérhette a 400 milliós nézőszámot a közvetítésen keresztül, így a BL-döntőt rendező városok presztízsét biztosította München számára. Emellett a helyi szállodák teljes kapacitással üzemeltek, és az éttermek foglaltsága is a csúcsokat ért el.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az európai foci legrangosabb klubmeccsének megrendezése gazdaságilag is kiemelkedő hatású. A 2024-es londoni döntő az általános hétvégi napokhoz viszonyítva 67-szer nagyobb külföldi költést eredményezett az angol fővárosban a nagyrészt spanyol és német látogatóknak köszönhetően. Egészen pontos 68 millió dollárnyi bevételt hozott a brit fővárosnak. A kimagasló érdeklődéssel övezett labdarúgó mérkőzések esetében szintén megfigyelhető volt hasonló hatás. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság berlini döntője alkalmával az éttermek és bárok eladásai a helyszín három kilométeres körzetében 130 százalékkal nőttek, amiben különösen fontos szerepe volt a külföldi kiadások növekedésének, amely arányaiban egy normál hétvége 20-szorosát tette ki. A 2023-as isztambuli Bajnokok Ligája-döntő 120 milliós eurós impulzust vitt a helyi gazdaságba, a külföldi szurkolók költése pedig 46 százalékkal magasabb volt, mint az előző év azonos hétvégéjén a látogatók fogyasztása.

Élménygazdaság Európában

A Mastercard elemzője szerint virágzik az ún. élménygazdaság Európa-szerte. Ez a jelenség arra utal, amikor a sport- vagy zenerajongók az utazást és az élő eseményeket helyezik előtérbe, lehetőségeket teremtve a helyi vállalkozások biztos megélhetése számára olyan városokban, amelyek kiemelt rendezvények helyszíneként jelennek meg, a sporttól a könnyűzenei koncertekig.

A Mastercard The Experience Economy tanulmánya szerint az elmúlt években a futballmeccseket néző európaiak 56 százaléka boldogabb, ha élőben láthatja csapatát. Ezenkívül a kérdőíves felmérés válaszadóinak fele (51 százalék) úgy vélte, hogy a közös futballnézés összehozza az embereket, és javítja a barátokkal és a családdal való kapcsolatokat.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo