Az európai foci legrangosabb klubmeccsének megrendezése gazdaságilag is kiemelkedő hatású. A 2024-es londoni döntő az általános hétvégi napokhoz viszonyítva 67-szer nagyobb külföldi költést eredményezett az angol fővárosban a nagyrészt spanyol és német látogatóknak köszönhetően. Egészen pontos 68 millió dollárnyi bevételt hozott a brit fővárosnak. A kimagasló érdeklődéssel övezett labdarúgó mérkőzések esetében szintén megfigyelhető volt hasonló hatás. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság berlini döntője alkalmával az éttermek és bárok eladásai a helyszín három kilométeres körzetében 130 százalékkal nőttek, amiben különösen fontos szerepe volt a külföldi kiadások növekedésének, amely arányaiban egy normál hétvége 20-szorosát tette ki. A 2023-as isztambuli Bajnokok Ligája-döntő 120 milliós eurós impulzust vitt a helyi gazdaságba, a külföldi szurkolók költése pedig 46 százalékkal magasabb volt, mint az előző év azonos hétvégéjén a látogatók fogyasztása.
Élménygazdaság Európában
A Mastercard elemzője szerint virágzik az ún. élménygazdaság Európa-szerte. Ez a jelenség arra utal, amikor a sport- vagy zenerajongók az utazást és az élő eseményeket helyezik előtérbe, lehetőségeket teremtve a helyi vállalkozások biztos megélhetése számára olyan városokban, amelyek kiemelt rendezvények helyszíneként jelennek meg, a sporttól a könnyűzenei koncertekig.
A Mastercard The Experience Economy tanulmánya szerint az elmúlt években a futballmeccseket néző európaiak 56 százaléka boldogabb, ha élőben láthatja csapatát. Ezenkívül a kérdőíves felmérés válaszadóinak fele (51 százalék) úgy vélte, hogy a közös futballnézés összehozza az embereket, és javítja a barátokkal és a családdal való kapcsolatokat.