Soha nem látott bevételek a focicsapatoknál

A világ legnagyobb labdarúgóklubjai történelmi, 10,5 milliárd eurós bevételt értek el a 2022/23-as szezonban a Deloitte Football Money League 27. kiadása szerint. Ez a szám 14 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest, ami a rekordszintű kereskedelmi (4,4 milliárd euró) és mérkőzésnapi (1,9 milliárd euró) bevételeknek köszönhető.

A Money League csapatok, azaz a 20 legnagyobb árbevételű labdarúgóklub átlagosan 500 millió euró feletti bevételt értek el, amiből a kereskedelmi bevételek 222 millió eurót (42 százalék), a közvetítési bevételek 213 millió eurót (40 százalék), míg a mérkőzésnapi bevételek 92 millió eurót (18 százalék) tettek ki.

A Real Madrid visszatért az Money League lista élére, 831 millió eurós bevétellel, második a Manchester City (826 millió euró), harmadik a Paris Saint-Germain (802 millió euró), majd őket követi az FC Barcelona (800 millió euró) és a Manchester United (746 millió euró).

Top20 labdarúgóklub bevétel alapján

A mérkőzésnapi bevételek növekedése főleg a szurkolók helyszíni meccsnézés iránti magas igényének köszönhető, hiszen az összes korlátozás megszűnt és a stadionok újra teljes kapacitással üzemeltek Európa-szerte a 2022/23-as szezonban. Ugyanakkor a klubok közvetítési bevételét csak szerény 5 százalékos növekedés jellemezte, ami a korábban megegyezett, fix helyi közvetítési ciklusoknak köszönhető.

A kereskedelmi bevételekből származott a Money League klubok legnagyobb bevételi forrása a 2015/16-os szezon óta először (kivéve a COVID-19 hatásokat az 2019/20-as szezonban). A legjobb 20 klubból 17 jelentett éves kereskedelmi bevételnövekedést, ami főként a megnövekedett kiskereskedelmi értékesítésnek, a mérkőzésnapon kívüli eseményekből származó bevételeknek és a pandémia által érintett szponzorációs bevételek visszatérésének volt köszönhető.

Mivel a klubok nem támaszkodhatnak a közvetítési bevételek exponenciális növekedésére, egyre inkább kereskedelmi fókuszú üzleti modellt kell kialakítaniuk a növekedés érdekében. Ez magában foglalja új termékek fejlesztését, vagy olyan nem-mérkőzésnapi eseményeket, mint például koncertek szervezése, hogy új bevételeket teremtsenek – mondta Pádár Péter, a Deloitte sporttanácsadási csoportjának vezetője.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo