Soha nem látott bevételek a focicsapatoknál

A világ legnagyobb labdarúgóklubjai történelmi, 10,5 milliárd eurós bevételt értek el a 2022/23-as szezonban a Deloitte Football Money League 27. kiadása szerint. Ez a szám 14 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest, ami a rekordszintű kereskedelmi (4,4 milliárd euró) és mérkőzésnapi (1,9 milliárd euró) bevételeknek köszönhető.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Money League csapatok, azaz a 20 legnagyobb árbevételű labdarúgóklub átlagosan 500 millió euró feletti bevételt értek el, amiből a kereskedelmi bevételek 222 millió eurót (42 százalék), a közvetítési bevételek 213 millió eurót (40 százalék), míg a mérkőzésnapi bevételek 92 millió eurót (18 százalék) tettek ki.

A Real Madrid visszatért az Money League lista élére, 831 millió eurós bevétellel, második a Manchester City (826 millió euró), harmadik a Paris Saint-Germain (802 millió euró), majd őket követi az FC Barcelona (800 millió euró) és a Manchester United (746 millió euró).

Top20 labdarúgóklub bevétel alapján

A mérkőzésnapi bevételek növekedése főleg a szurkolók helyszíni meccsnézés iránti magas igényének köszönhető, hiszen az összes korlátozás megszűnt és a stadionok újra teljes kapacitással üzemeltek Európa-szerte a 2022/23-as szezonban. Ugyanakkor a klubok közvetítési bevételét csak szerény 5 százalékos növekedés jellemezte, ami a korábban megegyezett, fix helyi közvetítési ciklusoknak köszönhető.

A kereskedelmi bevételekből származott a Money League klubok legnagyobb bevételi forrása a 2015/16-os szezon óta először (kivéve a COVID-19 hatásokat az 2019/20-as szezonban). A legjobb 20 klubból 17 jelentett éves kereskedelmi bevételnövekedést, ami főként a megnövekedett kiskereskedelmi értékesítésnek, a mérkőzésnapon kívüli eseményekből származó bevételeknek és a pandémia által érintett szponzorációs bevételek visszatérésének volt köszönhető.

Mivel a klubok nem támaszkodhatnak a közvetítési bevételek exponenciális növekedésére, egyre inkább kereskedelmi fókuszú üzleti modellt kell kialakítaniuk a növekedés érdekében. Ez magában foglalja új termékek fejlesztését, vagy olyan nem-mérkőzésnapi eseményeket, mint például koncertek szervezése, hogy új bevételeket teremtsenek – mondta Pádár Péter, a Deloitte sporttanácsadási csoportjának vezetője.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo