A kormányfő Budapesten a kiküldött külföldi tudósítók előtt - párhuzamosan az uniós plnzügyminszterek luxemburgi tanácskozásával - az államháztartási hiányáról és az euró bevezetéséről beszélt. A Dow Jones hírügynökség tudósítása szerint Gyurcsány Ferenc azt mondta, hogy "sosem tartotta lehetetlennek a 2010-es bevezetést", ám a maastrichti kritériumok betartása (többek között az hiány GDP 3 százalék alatt tartásáról), azaz a hiány lefaragása nem járhat társadalmi hátrányokkal és a szükséges infrastruktúrális beruházások lelassulásával. "Be lehet vezetni az eurót 2010-ben, de nekem, mint kormányfőnek és a kormánynak meg kell fontolnunk annak szociális hatásait is."
A Dow Jones szerint a kormánynak évente 300 milliárd forinttal - azaz a GDP 1,5 százalékával - kellene csökkentenie a hiányt (azaz a kiadásokat), hogy az euró bevezetése előtt két évig az előírt 3 százalék alatt maradjon a deficit. A magyar korrmány elfogadja az uniós statisztikai hivatal, az Eurostat álláspontját és az autópálya-építés költségeit bevezette az idei költségvetésbe - ezt már Veres János pénzügyminiszter mondta a uniós kollégái előtt Luxemburgban.
A Business Week-ben megjelent tudósítás szerint Veres János szerint a továbbiakban Budapest az Eurostat által jóváhagyott formában folytatja a sztrádák finanszírozását: a már megkezdett szakaszokat költségvetési forrásokból fejezik be - a később meginduló munkákat pedig a PPP (private-puliblic partnership, azaz magán és közegyüttműködés) formájában finanszírozzák.