A Globus Rt. vezetését is váratlanul érte, hogy az utolsó negyedévi eredmény negatív lett, így a társaság 34,4 milliárd forintos árbevétel mellett 796 millió forint adózás előtti veszteséggel zárta a 2004. évet. A veszteség ellenére a Globus Rt. saját vagyona stabil maradt, amely több pályázat elnyerése és felhasználása, valamint a sikeres lengyel akvizíciónak köszönhető. A Globus Rt. a nyereség elérése érdekében 2005-ben tovább koncentrálja termelését és racionalizálja a vállalat működését. A folyamatosan gyengülő dollár, az Európába áramló olcsó ázsiai áru és az alapanyagárak emelkedése az élelmiszeripar egyéb piaci szereplőihez hasonlóan a Globus Rt. működését is folyamatosan negatívan befolyásolták 2004-ben. Az eredményt rontották a létszám-racionalizációból és az új számítástechnikai rendszerekre történő átállásból fakadó többletköltségek is. A Globus Rt. ebben a folyamatosan romló gazdálkodási környezetben a 2004-es évet 1.384 millió forintos üzemi és 796 millió forintos adózás előtti veszteséggel zárta. Bár az említett kedvezőtlen tényezők ismertek voltak a vállalatvezetés előtt, a Globus Rt. menedzsmentjét váratlanul érte a 2004. évi veszteség mértéke. Ennek megfelelően a vállalat vezetése haladéktalanul megkezdte a veszteség okainak kivizsgálását, melynek eredményeiről a Globus Rt. hamarosan tájékoztatást ad.
A Globus Rt. éves árbevétele 34,4 milliárd forint volt a 2004. évben, mely lényegében megegyezik az előző év értékével. A veszteség a társaság hazai tagvállalatainál keletkezett, míg a lengyelországi leányvállalat közel 5 milliárd forintos nettó árbevétel mellett 145 millió forintos nyereséget hozott a Globus Rt.-nek. A vállalatcsoport magyarországi tagjai által értékesített mennyiség 11 százalékkal csökkent a 2003-as évhez képest. A magyar konzervipar kivitelében meghatározó jelentőségű orosz export a rendkívül alacsony dollár árfolyam következtében veszteségessé vált, melyet a társaság a végrehajtott áremelésekkel sem tudott ellensúlyozni. Az orosz piacon jelentkező negatív tényezők hatására számos magyar cég fordult a nyugat-európai piacok felé, mely túlkínálathoz és az árszint erőteljes csökkenéséhez vezetett. A túlkínálatot tovább súlyosbította, hogy a gyenge dollár lehetővé tette az olcsó ázsiai, nagyrészt thaiföldi áru beáramlását. A Globus Rt. a kedvezőtlen körülmények ellenére sikeresen bővítette vevőkörét a nyugat-európai piacokon: a társaság több éves szerződést kötött, melyek lehívása azonban az utolsó negyedévben elmaradt a várakozásoktól.
A konzerv- és a gyorsfagyasztott termékek exportjából származó árbevételre erősen negatív hatást gyakorolt az erős forint. A belföldi piacon az erős forint és az EU-csatlakozás következtében erősödő import hatására szintén csökkentek az eladási árak. Az ország uniós csatlakozása a korábbi termesztési támogatások megszűnésével az alapanyagárakra is kedvezőtlen hatást gyakorolt.
A társaság 2004-ben eredményesen javította értékesítési pozícióját az osztrák piacon, miután meghatározó tulajdonrészt szerzett a Vital Food GmbH-ban. Ennek eredményeként a Globus Rt. forgalma 2003-hoz képest megduplázódott az osztrák piacon.
A nyereség elérése, valamint a piacnyerés és piactartás megvalósítása érdekében a Globus Rt. 2005-ben tovább koncentrálja termelését. A társaság a 2004-es váratlan eredmény okainak alapos vizsgálatát követően hamarosan részletesen beszámol a 2005. évre vonatkozó terveiről.