Összesen 830 000 Internet-felhasználó vásárolt recept-köteles vagy vény nélkül is kapható gyógyszert, erősítőt vagy vitaminkészítményt a világhálón keresztül 2004-ben, és egy-egy alkalommal közel 40 eurót költött. Viszont további 5 millió fogyasztó el tudja képzelni, hogy a jövőben online rendeljen meg gyógyhatású készítményeket – házhoz szállítással. Ezt állapítja meg a két piackutató cég „Online Shopping Survey 2004” című tanulmánya.
A gyógyhatású készítmények forgalmazói két-, sőt háromjegyű növekedési mutatókra számíthatnak a következő években. A kilátásokat javítja a betegbiztosítás modernizálására hozott törvény, amely idén év elejétől tiszta helyzetet teremett Németországba az online-patikák számára. A fogyasztók ugyanis most már legálisan kihasználhatják az Interneten található vonzó ajánlatokat.
Növekvő érdeklődés a testápoló készítmények iránt
Az arc- és testápoló szerek valamint a dekor kozmetikumok számára is fontos növekedései potenciált jelent az Internet. Amíg ugyanis múlt évben már 1,8 millió Internet-használó vásárolt arc- és testápoló készítményt, addig ezt a jövőben további 4,9 millióan tartják lehetségesnek. Dekor kozmetikumot és parfümöt 1,7 millióan vettek a világhálón keresztül tavaly, és ebben a termékcsoportban a plusz potenciált 4,5 millió e-vásárló jelenti.
Mosógép és tévé-készülék Internet-en keresztül
Egyre több német polgár elégíti ki elektromos háztartási nagy gépek és szórakoztató elektronikai készülékek iránti igényét a világháló igénybe vételével. Múlt évben már 1,4 millióan vettek például mosógépet vagy mosogatógépet az elektronikus kereskedelemben. S a szektorban további 3,7 millió személy képvisel vásárlói potenciált.
Még nagyobb mértékű növekedés várható a szórakoztató elektronikai cikkek e-kereskedelmében. Tavaly ugyanis 2,9 millió Internet-használó rendelt szórakoztató elektronikai készüléket a web-en, s ugyanezt még 6,2 millió német polgár tartja elképzelhetőnek a közeljövőben.
Jó lapok a növekvő kategóriákban érdekelt cégek kezében
Az e-kereskedelem kínálati oldalán sokan a klasszikus termékcsoportokra koncentrálnak, mint a könyv, CD vagy ruházati cikk. Az erősen növekvő kategóriákban érdekelt cégek számára azonban komoly fejlődési lehetőségek nyílnak az Internet-en keresztül történő értékesítésben.
Az ENIGMA GfK és a TNS Infratest tanulmánya megállapítja: Az online kereskedelmet folytató cégek számára szükséges, hogy intelligens megoldásokat alakítsanak ki a részben helyigényes, részben pedig sérülékeny termékek készletezésére, valamint a vevői igényeknek megfelelő kiszállítására.
A tanulmányról
Az Online Shopping Survey az ENIGMA GfK és a TNS Infratest közös tanulmánya. 2004 januárban és februárban összesen 1 035 német Internet használót kérdeztek meg telefonon az Internet-használatról, az Internet szerepéről 29 termék vásárlásában, továbbá szolgáltatások igénybe vételében, és az e-bankolásban. A megkérdezettek a 14-69 éves korosztályból kerültek ki.
Gyógyhatású termékek az internetes vásárlásnál
A gyógyszerek, erősítők és vitaminkészítmények értékesítésének jelentős növekedése várható az Interneten. Az elektronikus kereskedelemben forgalmazott 29 termékcsoport közül a gyógyhatású termékek rendelkeznek a legnagyobb piaci potenciállal. Ez az egyik legfontosabb eredménye az ENIGMA GfK és a TNS Infratest piackutató intézetek közös németországi felmérésének.
Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?
Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!
2025. június 25. 15:30
Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint
Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség
Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.