Gyógyhatású termékek az internetes vásárlásnál

A gyógyszerek, erősítők és vitaminkészítmények értékesítésének jelentős növekedése várható az Interneten. Az elektronikus kereskedelemben forgalmazott 29 termékcsoport közül a gyógyhatású termékek rendelkeznek a legnagyobb piaci potenciállal. Ez az egyik legfontosabb eredménye az ENIGMA GfK és a TNS Infratest piackutató intézetek közös németországi felmérésének.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Összesen 830 000 Internet-felhasználó vásárolt recept-köteles vagy vény nélkül is kapható gyógyszert, erősítőt vagy vitaminkészítményt a világhálón keresztül 2004-ben, és egy-egy alkalommal közel 40 eurót költött. Viszont további 5 millió fogyasztó el tudja képzelni, hogy a jövőben online rendeljen meg gyógyhatású készítményeket – házhoz szállítással. Ezt állapítja meg a két piackutató cég „Online Shopping Survey 2004” című tanulmánya.

A gyógyhatású készítmények forgalmazói két-, sőt háromjegyű növekedési mutatókra számíthatnak a következő években. A kilátásokat javítja a betegbiztosítás modernizálására hozott törvény, amely idén év elejétől tiszta helyzetet teremett Németországba az online-patikák számára. A fogyasztók ugyanis most már legálisan kihasználhatják az Interneten található vonzó ajánlatokat.

Növekvő érdeklődés a testápoló készítmények iránt

Az arc- és testápoló szerek valamint a dekor kozmetikumok számára is fontos növekedései potenciált jelent az Internet. Amíg ugyanis múlt évben már 1,8 millió Internet-használó vásárolt arc- és testápoló készítményt, addig ezt a jövőben további 4,9 millióan tartják lehetségesnek. Dekor kozmetikumot és parfümöt 1,7 millióan vettek a világhálón keresztül tavaly, és ebben a termékcsoportban a plusz potenciált 4,5 millió e-vásárló jelenti.

Mosógép és tévé-készülék Internet-en keresztül

Egyre több német polgár elégíti ki elektromos háztartási nagy gépek és szórakoztató elektronikai készülékek iránti igényét a világháló igénybe vételével. Múlt évben már 1,4 millióan vettek például mosógépet vagy mosogatógépet az elektronikus kereskedelemben. S a szektorban további 3,7 millió személy képvisel vásárlói potenciált.

Még nagyobb mértékű növekedés várható a szórakoztató elektronikai cikkek e-kereskedelmében. Tavaly ugyanis 2,9 millió Internet-használó rendelt szórakoztató elektronikai készüléket a web-en, s ugyanezt még 6,2 millió német polgár tartja elképzelhetőnek a közeljövőben.

Jó lapok a növekvő kategóriákban érdekelt cégek kezében

Az e-kereskedelem kínálati oldalán sokan a klasszikus termékcsoportokra koncentrálnak, mint a könyv, CD vagy ruházati cikk. Az erősen növekvő kategóriákban érdekelt cégek számára azonban komoly fejlődési lehetőségek nyílnak az Internet-en keresztül történő értékesítésben.

Az ENIGMA GfK és a TNS Infratest tanulmánya megállapítja: Az online kereskedelmet folytató cégek számára szükséges, hogy intelligens megoldásokat alakítsanak ki a részben helyigényes, részben pedig sérülékeny termékek készletezésére, valamint a vevői igényeknek megfelelő kiszállítására.

A tanulmányról

Az Online Shopping Survey az ENIGMA GfK és a TNS Infratest közös tanulmánya. 2004 januárban és februárban összesen 1 035 német Internet használót kérdeztek meg telefonon az Internet-használatról, az Internet szerepéről 29 termék vásárlásában, továbbá szolgáltatások igénybe vételében, és az e-bankolásban. A megkérdezettek a 14-69 éves korosztályból kerültek ki.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo