Gyógyhatású termékek az internetes vásárlásnál

A gyógyszerek, erősítők és vitaminkészítmények értékesítésének jelentős növekedése várható az Interneten. Az elektronikus kereskedelemben forgalmazott 29 termékcsoport közül a gyógyhatású termékek rendelkeznek a legnagyobb piaci potenciállal. Ez az egyik legfontosabb eredménye az ENIGMA GfK és a TNS Infratest piackutató intézetek közös németországi felmérésének.

Összesen 830 000 Internet-felhasználó vásárolt recept-köteles vagy vény nélkül is kapható gyógyszert, erősítőt vagy vitaminkészítményt a világhálón keresztül 2004-ben, és egy-egy alkalommal közel 40 eurót költött. Viszont további 5 millió fogyasztó el tudja képzelni, hogy a jövőben online rendeljen meg gyógyhatású készítményeket – házhoz szállítással. Ezt állapítja meg a két piackutató cég „Online Shopping Survey 2004” című tanulmánya.

A gyógyhatású készítmények forgalmazói két-, sőt háromjegyű növekedési mutatókra számíthatnak a következő években. A kilátásokat javítja a betegbiztosítás modernizálására hozott törvény, amely idén év elejétől tiszta helyzetet teremett Németországba az online-patikák számára. A fogyasztók ugyanis most már legálisan kihasználhatják az Interneten található vonzó ajánlatokat.

Növekvő érdeklődés a testápoló készítmények iránt

Az arc- és testápoló szerek valamint a dekor kozmetikumok számára is fontos növekedései potenciált jelent az Internet. Amíg ugyanis múlt évben már 1,8 millió Internet-használó vásárolt arc- és testápoló készítményt, addig ezt a jövőben további 4,9 millióan tartják lehetségesnek. Dekor kozmetikumot és parfümöt 1,7 millióan vettek a világhálón keresztül tavaly, és ebben a termékcsoportban a plusz potenciált 4,5 millió e-vásárló jelenti.

Mosógép és tévé-készülék Internet-en keresztül

Egyre több német polgár elégíti ki elektromos háztartási nagy gépek és szórakoztató elektronikai készülékek iránti igényét a világháló igénybe vételével. Múlt évben már 1,4 millióan vettek például mosógépet vagy mosogatógépet az elektronikus kereskedelemben. S a szektorban további 3,7 millió személy képvisel vásárlói potenciált.

Még nagyobb mértékű növekedés várható a szórakoztató elektronikai cikkek e-kereskedelmében. Tavaly ugyanis 2,9 millió Internet-használó rendelt szórakoztató elektronikai készüléket a web-en, s ugyanezt még 6,2 millió német polgár tartja elképzelhetőnek a közeljövőben.

Jó lapok a növekvő kategóriákban érdekelt cégek kezében

Az e-kereskedelem kínálati oldalán sokan a klasszikus termékcsoportokra koncentrálnak, mint a könyv, CD vagy ruházati cikk. Az erősen növekvő kategóriákban érdekelt cégek számára azonban komoly fejlődési lehetőségek nyílnak az Internet-en keresztül történő értékesítésben.

Az ENIGMA GfK és a TNS Infratest tanulmánya megállapítja: Az online kereskedelmet folytató cégek számára szükséges, hogy intelligens megoldásokat alakítsanak ki a részben helyigényes, részben pedig sérülékeny termékek készletezésére, valamint a vevői igényeknek megfelelő kiszállítására.

A tanulmányról

Az Online Shopping Survey az ENIGMA GfK és a TNS Infratest közös tanulmánya. 2004 januárban és februárban összesen 1 035 német Internet használót kérdeztek meg telefonon az Internet-használatról, az Internet szerepéről 29 termék vásárlásában, továbbá szolgáltatások igénybe vételében, és az e-bankolásban. A megkérdezettek a 14-69 éves korosztályból kerültek ki.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo