Az iratok csoportosítása csak később a XVI. században kezdődött, ámde tárolásuk már időrendben jegyzékelve történt, de a beérkező és kimenő iratokat még elkülönítve helyezték el.
A XVIII. század második felében -felismerve az előző rendszer hibáit- elkezdték az ügyek szerinti beérkező és kimenő iratokat egymáshoz kapcsolni és őrizni. Ezzel szinte egy időben az ügyvitel és iratkezelés fejlettségén sokat lendítve, a központi kormány szerveknél bevezették az iktatást. 1850-ben hivatalos ügykezelési utasításban egységesítették a közigazgatásban alkalmazott sokféle iratkezelési gyakorlatot. Amiben a közigazgatási szervek számára kötelezővé tették az Irattári Terv használatát.
A XX. század folyamán számos rendelet, újítás próbálta átláthatóvá, követhetővé tenni a közigazgatási, jogszolgáltatási, gazdasági szervek iratkezelését, mellyel egy időben megindult az ügyviteli munka hatékonyságának növekedését forradalmian befolyásoló gépesítés, automatizáció. Jelenleg a XXI. században az informatikai eszközök széles skálája áll rendelkezésünkre és az irat fogalmát is tágabb értelemben használjuk. Ennek ellenére tapasztalatunk szerint, ma az ügyvitel területén már nem érezhetők az iratkezelés közel 900 éves magyarországi hagyománya.
Üzleti filozófiánk szerint a múlt tapasztalatait, hagyományait ötvözhetjük a modern technikával. Így szeretnék elérni, hogy ez a tevékenység észrevétlenül szolgálja az Önök és cégük munka folyamatait és döntéseit.
Társaságunk története
A General-Line Kft. 1993-ban kezdte meg működését. Fő irányvonalát már ekkor is az iratkezelés határozta meg.
1995-ben már több mint 1000 iratfolyóméter iratot tároltunk, kezeltünk és belőlük adatot szolgáltattunk. A ma általunk tárolt iratok mennyisége pedig majdnem meghaladja a 20.000 ifm-ert is, ami kétszerese egy átlagos megyei levéltár őrzött iratanyagának. Ezzel párhuzamosan cégünk raktárterülete dinamikusan növekedett az elmúlt 10 év alatt.
1998-ban társaságunk megmutatta, hogy a piacon egyedülállóan magas minőségű munkavégzésre törekszik, melyet az ISO 9002: 1994. minőségügyi rendszer bevezetése és folyamatos működtetése is alátámaszt.
2001-ben cégünk részvénytársasággá alakult.
A vállalkozás adatai
Cégnév: GDL General Document Line Iratkezelő és Ügyvitelfejlesztő Részvénytársaság
Rövid név: GDL Rt.
Székhely: 1034 Budapest, Seregély u. 13.
Postai címe: 1034 Budapest, Seregély u. 13.
Telephely: 1211 Budapest, Szabadkikötő út 5-7.
Fióktelep: 2061 Bicske, Csákvári u. 12.
Cégbejegyzés száma: 01-10-044617
Adószám: 12681284-2-41
KSH számjel: 12681284-6312-114-01
Alapítás dátuma: 1993.01.25 (GDL Rt. 2001. 09. 14.)
Bankszámla száma: CIB Bank Rt. 10700024-04519201-51100005
Vállalkozás vezetője: Kis István vezérigazgató
Vállalkozás jegyzett tőkéje: 202 millió forint
Foglalkoztatott létszám: 152 fő
Szolgáltatásaink
- Ügyiratkezelés
- Iratrendezés
- Bérirattárolás
- Irat digitalizálás
- Adatszolgáltatás (fizikai és elektronikus)
- Ügyvitelfejlesztés
-Iratkezelési Szabályzat és Irattári Terv elkészítése
-Szoftveres támogatás
- Önálló távközlési szolgáltatás