Franciaország újra itt van?

Emmanuel Macron elnök ugyan hatásosan hirdeti a  francia gazdaság reformjait, de a valóságban az igazi sikerek még váratnak magukra és a franciák kevéssé versenyképesek.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Macron a közelmúltban, a davosi Világgazdasági Fórumon sikeresen szónokolt arról, hogy “Franciaország újra itt van” és háttérbe szorította a nehéz belpolitikai helyzetbe került Angela Merkel német kancellárt.

Az elnök kijelentéseit azonban a francia gazdaság köreiben nem kevés fenntartással fogadják. Macron bírálói szerint erősen túloz, amikor munkaügyi és adózási reformjait radikálisnak állítja be. Azok nem többek, mint az egyébként helyes irányba tett óvatos és még messze nem kielégítő lépések.

fotó: Flickr/Official LeWeb Photo

A fő gond – amire már az EU is figyelmeztette Párizst - hogy Macron nem meri bátran korlátozni a nemzeti jövedelem immár 56 százalékos állami újraelosztását, pedig csak így lehetne az Unióban csúcsot jelentő 48 százalékos adókulcsot mérsékelni, és a már a 100 százalék körül járó államadósságot tartósan csökkenteni.

A francia Vállalkozil Szövetséghez közelálló Coe-Rexecode kutatóintézet tanulmánya arra mutat rá, hogy a gazdaság fellendülése, a vállalati derűlátás konjunkturális jelenség, amely a világgazdasági helyzettel függ össze.

Franciaország részesedése az eurozóna országainak kivitelében tavaly 13.2 százalékról 12.9 százalékra csökkent. Ez az arány 2000-ben még

Duplájára emelnék az elektromos kocsik utáni támogatást
Eddig csak az alacsony jövedelmű családoknak volt elérhető ez a támogatás. 2018-tól minden francia állampolgárnak járna, sőt viszonylag új használt autók vételénél is igénybe lehetne venni.
17 százaléknál volt, míg Németország ugyanebben az időszakban 26.5-ről 29.2 százalékra tudta növelni exportjának arányát. Fontos tényező, hogy a francia bérköltségek 29 százalékot tesznek ki, szemben a német gazdaság 18.9  százalékával.

A tanulmány felmérést ismertet, amely szerint az európai importőrök minőségi szempontból általában közepesnek tekintik a francia termékeket és kedvezőtlennek azok ár-teljesítmény arányát.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo