Franciaország újra itt van?

Emmanuel Macron elnök ugyan hatásosan hirdeti a  francia gazdaság reformjait, de a valóságban az igazi sikerek még váratnak magukra és a franciák kevéssé versenyképesek.

Macron a közelmúltban, a davosi Világgazdasági Fórumon sikeresen szónokolt arról, hogy “Franciaország újra itt van” és háttérbe szorította a nehéz belpolitikai helyzetbe került Angela Merkel német kancellárt.

Az elnök kijelentéseit azonban a francia gazdaság köreiben nem kevés fenntartással fogadják. Macron bírálói szerint erősen túloz, amikor munkaügyi és adózási reformjait radikálisnak állítja be. Azok nem többek, mint az egyébként helyes irányba tett óvatos és még messze nem kielégítő lépések.

fotó: Flickr/Official LeWeb Photo

A fő gond – amire már az EU is figyelmeztette Párizst - hogy Macron nem meri bátran korlátozni a nemzeti jövedelem immár 56 százalékos állami újraelosztását, pedig csak így lehetne az Unióban csúcsot jelentő 48 százalékos adókulcsot mérsékelni, és a már a 100 százalék körül járó államadósságot tartósan csökkenteni.

A francia Vállalkozil Szövetséghez közelálló Coe-Rexecode kutatóintézet tanulmánya arra mutat rá, hogy a gazdaság fellendülése, a vállalati derűlátás konjunkturális jelenség, amely a világgazdasági helyzettel függ össze.

Franciaország részesedése az eurozóna országainak kivitelében tavaly 13.2 százalékról 12.9 százalékra csökkent. Ez az arány 2000-ben még

Duplájára emelnék az elektromos kocsik utáni támogatást
Eddig csak az alacsony jövedelmű családoknak volt elérhető ez a támogatás. 2018-tól minden francia állampolgárnak járna, sőt viszonylag új használt autók vételénél is igénybe lehetne venni.
17 százaléknál volt, míg Németország ugyanebben az időszakban 26.5-ről 29.2 százalékra tudta növelni exportjának arányát. Fontos tényező, hogy a francia bérköltségek 29 százalékot tesznek ki, szemben a német gazdaság 18.9  százalékával.

A tanulmány felmérést ismertet, amely szerint az európai importőrök minőségi szempontból általában közepesnek tekintik a francia termékeket és kedvezőtlennek azok ár-teljesítmény arányát.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo