Forrón szerették

Sikeresnek mondható a tavalyi reklámkampány, amelyben Tony Curtis népszerűsítette Magyarországot. A Gerbaudban és a Gellért fürdőben forgatott klippnek köszönhetően tavaly 16, idén már 17 százalékkal több amerikai érkezett a "forró füdők hazájába".

A Magyar Turizmus Rt. (MT) tájékoztatása szerint "rendkívül sikeresnek mondható" a tavaly, Tony Curtis-szel forgatott, Magyarországot, pontosabban Budapestet népszerűsítő reklámfilm.

Az MT szakemberei mindössze 8 százalékos amerikai turista-szám növekedését várták 2004-re, ehelyett 16 százalékkal többen érkeztek, az idei év elsp három hónapjában pedig már 17 százalékos a növekedés (2004 első negyedévéhez képest).


A film francia plakátja
A reklámfilmet (amelyben Cortis a Gerbaud cukrászdában kávézik, majd egy távolodó pincérnő után néz "Some like it hot", azaz Valaki forrón szereti") az indexnek nyilatkozó Galla Gábor, az MT. vezérigazgatója szerint 3,5 millió amerikai látta és 400 millió forintba került. Tony Curtis nem kért gázsit, sőt a repülőjegyét is maga fizette. Tíz amerikai csatornán főműsoridőben, legalább 1500-szor vetítették a klipet. Legtöbbször (340-szer) New York államban láthatták a reklámot, de Kalifornia (280) és Florida (242) lakói se maradtak ki. Egy néző átlagosan másfélszer látta a hirdetést.

A Magyar Turizmus Rt. születésnapi köszöntőjében (Curtis májusban volt 80 éves) azt emelte ki, hogy a reklámkapmány és Magyarország után "elsősorban a magas végzettségű, jómódú, idősebb korosztály érdeklődött". "

Ennek a korcsoportnak (az 55 év fölöttiek) létszáma az elkövetkezendő 10 évben 23 millióval növekszik, ami kedvező előjel hazánk számára. A jelentős forgalomnövekedés elsősorban a magasabb kategóriájú szállodákban éreztette hatását, valamint a magyar gyógyszállodákban, ahol a tavalyi év folyamán dupla annyi vendégéjszakát töltöttek el az amerikaiak, mint egy évvel korábban." Ez az amerikai korosztály egyébként évente 270 milliárd dollárt, azaz a magyar turisztikai bevételek körülbelül 70-szeresét költenek utazásra.


 

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo