Forrón szerették

Sikeresnek mondható a tavalyi reklámkampány, amelyben Tony Curtis népszerűsítette Magyarországot. A Gerbaudban és a Gellért fürdőben forgatott klippnek köszönhetően tavaly 16, idén már 17 százalékkal több amerikai érkezett a "forró füdők hazájába".

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyar Turizmus Rt. (MT) tájékoztatása szerint "rendkívül sikeresnek mondható" a tavaly, Tony Curtis-szel forgatott, Magyarországot, pontosabban Budapestet népszerűsítő reklámfilm.

Az MT szakemberei mindössze 8 százalékos amerikai turista-szám növekedését várták 2004-re, ehelyett 16 százalékkal többen érkeztek, az idei év elsp három hónapjában pedig már 17 százalékos a növekedés (2004 első negyedévéhez képest).


A film francia plakátja
A reklámfilmet (amelyben Cortis a Gerbaud cukrászdában kávézik, majd egy távolodó pincérnő után néz "Some like it hot", azaz Valaki forrón szereti") az indexnek nyilatkozó Galla Gábor, az MT. vezérigazgatója szerint 3,5 millió amerikai látta és 400 millió forintba került. Tony Curtis nem kért gázsit, sőt a repülőjegyét is maga fizette. Tíz amerikai csatornán főműsoridőben, legalább 1500-szor vetítették a klipet. Legtöbbször (340-szer) New York államban láthatták a reklámot, de Kalifornia (280) és Florida (242) lakói se maradtak ki. Egy néző átlagosan másfélszer látta a hirdetést.

A Magyar Turizmus Rt. születésnapi köszöntőjében (Curtis májusban volt 80 éves) azt emelte ki, hogy a reklámkapmány és Magyarország után "elsősorban a magas végzettségű, jómódú, idősebb korosztály érdeklődött". "

Ennek a korcsoportnak (az 55 év fölöttiek) létszáma az elkövetkezendő 10 évben 23 millióval növekszik, ami kedvező előjel hazánk számára. A jelentős forgalomnövekedés elsősorban a magasabb kategóriájú szállodákban éreztette hatását, valamint a magyar gyógyszállodákban, ahol a tavalyi év folyamán dupla annyi vendégéjszakát töltöttek el az amerikaiak, mint egy évvel korábban." Ez az amerikai korosztály egyébként évente 270 milliárd dollárt, azaz a magyar turisztikai bevételek körülbelül 70-szeresét költenek utazásra.


 

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo