Forrón szerették

Sikeresnek mondható a tavalyi reklámkampány, amelyben Tony Curtis népszerűsítette Magyarországot. A Gerbaudban és a Gellért fürdőben forgatott klippnek köszönhetően tavaly 16, idén már 17 százalékkal több amerikai érkezett a "forró füdők hazájába".

A Magyar Turizmus Rt. (MT) tájékoztatása szerint "rendkívül sikeresnek mondható" a tavaly, Tony Curtis-szel forgatott, Magyarországot, pontosabban Budapestet népszerűsítő reklámfilm.

Az MT szakemberei mindössze 8 százalékos amerikai turista-szám növekedését várták 2004-re, ehelyett 16 százalékkal többen érkeztek, az idei év elsp három hónapjában pedig már 17 százalékos a növekedés (2004 első negyedévéhez képest).


A film francia plakátja
A reklámfilmet (amelyben Cortis a Gerbaud cukrászdában kávézik, majd egy távolodó pincérnő után néz "Some like it hot", azaz Valaki forrón szereti") az indexnek nyilatkozó Galla Gábor, az MT. vezérigazgatója szerint 3,5 millió amerikai látta és 400 millió forintba került. Tony Curtis nem kért gázsit, sőt a repülőjegyét is maga fizette. Tíz amerikai csatornán főműsoridőben, legalább 1500-szor vetítették a klipet. Legtöbbször (340-szer) New York államban láthatták a reklámot, de Kalifornia (280) és Florida (242) lakói se maradtak ki. Egy néző átlagosan másfélszer látta a hirdetést.

A Magyar Turizmus Rt. születésnapi köszöntőjében (Curtis májusban volt 80 éves) azt emelte ki, hogy a reklámkapmány és Magyarország után "elsősorban a magas végzettségű, jómódú, idősebb korosztály érdeklődött". "

Ennek a korcsoportnak (az 55 év fölöttiek) létszáma az elkövetkezendő 10 évben 23 millióval növekszik, ami kedvező előjel hazánk számára. A jelentős forgalomnövekedés elsősorban a magasabb kategóriájú szállodákban éreztette hatását, valamint a magyar gyógyszállodákban, ahol a tavalyi év folyamán dupla annyi vendégéjszakát töltöttek el az amerikaiak, mint egy évvel korábban." Ez az amerikai korosztály egyébként évente 270 milliárd dollárt, azaz a magyar turisztikai bevételek körülbelül 70-szeresét költenek utazásra.


 

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo