A kutatásból kiderült az is, hogy vásárlásnál az épület energiahatékonysága fontosabb a nők számára, ami azzal magyarázható, hogy a férfiakkal ellentétben számukra fontosabb, hogy azonnal beköltözhető legyen az ingatlan és ne kelljen már ‘hozzányúlni’. A férfiaknak is szempont az energiatudatosság, de ők inkább a vásárlás utáni felújításban hisznek. Egy felújítás során minden második férfi ablakcserével számol, szigeteléssel 44 százalékuk, míg napelemet, hőszivattyút, vagy más energiahatékonyságot növelő beruházást 27 százalék tervez.
A felmérés meglepő eredménye, hogy az Észak-Magyarországon és a Dél-Alföldön élők számára az energiahatékonyság ingatlanvásárlásnál kiemelkedően fontos a más régiókban élőkkel szemben. Minden második észak-magyarországi válaszadónak nagyon fontos, hogy energiahatékony legyen az ingatlan, minden negyedik pedig úgy nyilatkozott, hogy fontosnak, de nem elsődleges szempontnak tartja.
A Dél-Alföldön élők 26 százaléka kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a kiszemelt ingatlannak jók legyenek a nyílászárói vagy napelemmel rendelkezzen, míg 48 százalék azt válaszolta, hogy fontos az energiahatékonyság, de nem az elsődleges szempontok között van.
„Összességében az otpotthon.hu-nál azt látjuk, hogy a hirdetések leírásában még mindig fontos szerepe van az energiatakarékosság kifejtésének. A rezsi összegére, az épület szigetelésére és nyílászárók állapotára vonatkozó részletek az alacsonyabb jövedelemmel rendelkezők számára működnek hívószóként, az energiahatékonyság pedig a környezettudatosabb rétegek számára” – mondja Lipták Zsuzsa ügyvezető.