Fiatal és középkorú ínyencek a fő halfogyasztók

A július 10-én, szombaton tartandó bajai halfesztivál apropójából érdemes megismerni a hazai halfogyasztási szokásokat.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hal évek óta a lakosság többsége által kedvelt élelmiszerek közé tartozik. A felnőtt lakosság közel kétharmada szívesen eszik halat. Fogyasztásának gyakorisága azonban alig változik. Ahogyan az 1980-as évtized utolsó évében egy magyar átlagosan két és fél hetenként evett halat, úgy most is. Többek közt ezt állapítják meg a GfK Piackutató Intézet tizenöt éve rendszeresen végzett felmérései a felnőtt népességet reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezése révén az étkezési szokásokról.

Ha azonban a lakosság egyes csoportjait nézzük, akkor már tapasztalhatók eltérések a hal kedveltségénél. Például több férfi szereti a halat mint nő.

A legutóbbi, 2003. évi felmérés adatai szerint továbbra is a magasabb iskolai végzettségűek között legnagyobb a halkedvelők aránya. Ez érvényes a fogyasztás gyakoriságára is.

Jövedelem szerint a magasabb bevétellel rendelkező háztartásokban élők az átlaghoz képest nagyobb arányban kedvelik a halat, és gyakrabban is fogyasztják.

Településnagyság szempontjából a korábbi kiegyenlítettebb helyzetet felváltotta néhány különbség. A kis falvak lakóihoz képest a nagyobb vidéki városokban, s főleg Budapesten szívesebben is, gyakrabban is eszik a halat.

Érdekes, hogy néhány évvel ezelőtt az egészséges táplálkozásra törekvők körében a hal híveinek aránya nem volt magasabb, mint azoknál, akik azt eszik, amihez éppen kedvük van. Most viszont újra jobban értékelik a halat az egészséges táplálkozásra törekvők. Ugyanis 69 százalékuk jó szívvel látja asztalán a halat.

A halevési szokásoknál a főzni tudás korábban nem játszott lényeges szerepet, most azonban igen. Akik szeretnek főzni, sokkal szívesebben eszik a halat, mint akik nem szeretnek vagy akik nem tudnak. A fogyasztás gyakoriságában viszont már kevésbé számít a hozzáállás a főzéshez.

Az egyes fogyasztói típusok közül azonban az ínyencek és modernek rendkívül pozitívan viszonyulnak a halhoz.

A halfogyasztás gyakorisága szempontból kiemelkednek az átlagból az ínyencek, akik átlagosan hetenként esznek halat. Ráadásul a fogyasztói szokások szempontjából legigényesebb, újdonságokra legfogékonyabb „ínyenc’” csoport érzékelhetően erősödik. Tagjai változatosan étkeznek. Szembetűnik náluk a különleges húsok fogyasztása. Szeretnek vendéglőbe járni, rokonszenves számukra a nemzetközi konyha. Felülreprezentáltak közöttük a férfiak, magasan képzettek, nagy jövedelműek, fiatalok és középkorúak. Értékrendjükben figyelemre méltó, hogy kedvelik a társaságot, nyitottak az újdonságokra, - és hedonisták. Mindez vásárlásaiknál az alacsonyabb árérzékenységben tükröződik, az impulzusokra való fogékonyságukban, és a kényelmes vásárlás iránti igényükben.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo