Ferihegy: dupla vagy semmi?

A 464 milliárd forintos vételár az ellenzék szerint felét teszi ki a Budapest Airport értékének. A Financial Times szerint viszont a brit győztes alaposan ráfizetett.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A tekintélyes brit Financial Times cikke szerint a a BAA által tett ajánlat, azaz a 464 milliárd forint a legnagyobb egyszeri tétel a magyar privatizáció történetében. Az ár nagyjából hamincszorosa a Budapest Airport EBITDA-jának (earnings before interest, tax, depreciation and amortisation, azaz kamatfizetés, adózás és értékcsökkenés levonása előtti eredmény), ami meglehetősen komoly arány, hiszen egy átlagos ügylet esetén az érték nagyjából az EBITDA 15-16-szorosa szokott lenni, azaz egyszerűsítve a befolyó nyereség nagyjából 15-16 év alatt hozza vissza a vételárat.

A Financial Times elemzése szerint a budapesti repülőtér magánosítására adott ajánlatok azért voltak magasak, mert a légikikötő a jövőben komoly növekedési potenciállal bír, kiaknázatlanok a ingatlan és kereskedelmi lehetőségei és komoly bővítési lehetőségek vannak benne.

A reptér a 2004-es uniós csatlakozás után gyors növekedésnek indult: tavaly 28 százalékos utasforgalom-bővülést ért el, idén pedig 23 százalékkal több utas fordulhat meg, így akár 8 millió utas is megfordulhat Budapesten.

Szeződés
A Magyar Hírlap információi szerint akár már a hét végén lezárulhat a Budapest Airport privatizációs tárgyalása. Az ÁPV Rt. és a nyertes brit BAA International képviselői így akár már a jövő hét elején megköthetik a reptér adásvételére vonatkozó szerződést.
A Financial Times szerint a BAA annak ellenére is kész volt az ajánlattételre, hogy "a konzervatív Fidesz vezetője, Orbán Viktor volt miniszterelnök vezette magyar ellenzék" részéről elhangzott az ügylet visszafordítási szándékára vonatkozó "bizonyos fenyegetés" arra az esetre, ha a párt megnyeri a tavaszi parlamenti választásokat.

A BAA vezetése szerint nem tettek volna ajánlatot, ha nem a jövőbeni kockázatot túl magasnak találták volna.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo