Az erősödő forgalom és a reptér hatékonyságjavító intézkedései tükröződnek a pénzügyi eredményekben. A Budapest Airport Rt. árbevétele 2003-ban 3,1 milliárd forinttal, nyeresége 1 milliárd forinttal nőtt, megteremtve a pénzügyi alapot a beruházások elindításához. A társaság célja, hogy a ferihegyi repülőtér Közép-Európa kereskedelmi és logisztikai központjává váljon. „Milliók haladtak át az ismerős vörösréz kapukon, barátok, családok intettek búcsút, mosolyogtak vagy hullattak itt könnyeket. Érzelmek kötődnek az 1-es terminálhoz, amelynek megőrzése, egyben megfiatalítása időszerűvé vált” – mondta a „Reptéri retro” sajtótájékoztatón Hárskuti János, a Budapest Airport Rt. vezérigazgatója. A megőrzést az épület műemléki jellege, míg a felújítást a dinamikusan növekvő utasforgalom indokolják. 2003-ban 12%-kal emelkedett a repülőgép forgalom, 12%-kal az utasforgalom, míg 9%-kal bővült a cargo forgalom. Az utasforgalom amúgy 10 év alatt több mint a duplájára emelkedett, 2004 első negyedévében pedig 31%-kal nőtt a tavalyi év hasonló időszakához képest. A gépmozgás idén elérheti a 100000-et, amelynek mintegy fele érkező járat.
Az 1941-ben megkezdett, de csak 1950-ben átadott Ferihegy 1-es terminál a maga idejében Európa egyik legmodernebb repülőterének számított. Mára azonban nem felel meg a növekvő utasforgalom követelményeinek. A felújítás – függően az engedélyezési folyamattól és a tervek elkészültétől – még az idén megkezdődhet. A Budapest Airport leghamarabb szeptemberben adja át a területet a majdani kivitelezőnek. A kivitelező kiválasztása az engedélyek és tervek birtokában, pályázat útján történhet. „Célunk az, hogy a jövő nyári szezonra egy megújult, 2-2,5 millió utas forgalmát lebonyolítani képes Ferihegy 1 várja az utazókat” – közölte Dr. Kepecs György, a BA Rt. elnöke. Az épület eredeti funkciójának megfelelően, a műemléki előírások figyelembe vételével újjávarázsolt létesítményben egy minden szempontból XXI. századi, korszerű és biztonságos terminál jön létre, amely megfelel a schengeni egyezmény követelményeinek is. Az átépítés után a teljes kapacitással működő terminál kétmillió utast fogadhat évente. Maximális kihasználtság esetén mintegy 1000 utast tud majd kezelni óránként. A mostani rekonstrukcióval teljesen megújulnak az épület gépészeti és elektromos rendszerei, a csatlakozó közművezetékek, valamint a légkondicionálás is. Az új terminálon a legkorszerűbb technológia szolgálja majd az utasok biztonságát és kényelmét. A repülőgépekre feladott csomagokat és kézi poggyászokat egy négylépcsős, röntgen- és hőfénykép-technológiás szűrőberendezés segítségével fogják ellenőrizni. A terminál minden szempontból megfelel majd a legmagasabb szintű nemzetközi biztonsági előírásoknak.
Felújítják a Ferihegy 1-es terminált
Még az idén megkezdődhet a forgalomnak 1950-ben átadott Ferihegy 1-es terminál modernizációja. A korszerűsítést az utasforgalom növekedése és a modern biztonsági követelmények indokolják. Jövőre várhatóan közel 6 millió utast fogad Ferihegy, ami 1 millióval haladja meg a 2003-as szintet. A low-cost forgalom ezen belül eléri majd az évi nyolcszázezret.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is!
2024. november 28. 15:30
Véleményvezér
Sok nagy okos már világháborút lát
Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat
A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten
A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt
A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben
Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről
Az elmaradt reformok tragédiája.