Felpörgött a repülőbiznisz

A szélestörzsű flotta megújításának felgyorsítása érdekében a korábban leadott megrendelést kiegészítve újabb 50 darab Airbus A350-es repülőgépet rendel az Air France-KLM Csoport. A francia-holland vállalat fogja a legtöbb A350-est üzemeltetni a világon az évtized végére.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tervek szerint a kisebb, 900-as, valamint a nagyobb, 1000-es variánsból is rendel a csoport, emellett pedig további 40 repülőgép kötelező érvényű vételére ír alá vételi jogot. Az első repülőgépek 2026-ban állhatnak forgalomba, az utolsó megrendelt példány leszállítása 2030-ra várható. Ezekkel az idősebb Airbus A330-asokat és Boeing 777-eseket váltják a csoport légitársaságainál, az Air France-nál és a KLM-nél.

Kelendőek az új Airbusok (Fotó: Air France-KLM)
Kelendőek az új Airbusok (Fotó: Air France-KLM)

Az Air France korábban már megállapodott az európai repülőgépgyártóval 41 darab A350-900-as vételéről, ezek közül 22 már megérkezett a francia cég párizsi bázisára. Emellett az Air France-KLM Csoport egyike lesz a típus áruszállító változata első üzemeltetőinek, ezekből 8 példányra van érvényes vételi szerződés. 2028-ra a csoport hosszútávú járatokat teljesíteni képes szélestörzsű flottájának 64 százaléka új generációs modellekből áll majd. Ez az arány 2019-ben még 5 százalék volt.

Az A350-es megrendelése a fenntarthatóbb légiközlekedés irányába tett fontos lépés, mivel ezek a repülőgépek a gyártás során felhasznált kompozit anyagoknak is köszönhetően 25 százalékkal alacsonyabb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett üzemeltethetők a korábbi generációs, hasonló méretű gépekhez képest, emellett 40 százalékkal halkabbak.

A flotta megújítása az Air France-KLM Csoport egyik legfontosabb eszköze a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. Emellett fenntartható forrásból származó kerozin vásárlásával is mérsékelni kívánja környezeti lábnyomát. Korábbi vállalása szerint a 2019-es szinthez képest 2030-ra 30 százalékkal csökkenti a vállalatcsoport a CO2-kibocsátását.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo