A tervek szerint a kisebb, 900-as, valamint a nagyobb, 1000-es variánsból is rendel a csoport, emellett pedig további 40 repülőgép kötelező érvényű vételére ír alá vételi jogot. Az első repülőgépek 2026-ban állhatnak forgalomba, az utolsó megrendelt példány leszállítása 2030-ra várható. Ezekkel az idősebb Airbus A330-asokat és Boeing 777-eseket váltják a csoport légitársaságainál, az Air France-nál és a KLM-nél.
Az Air France korábban már megállapodott az európai repülőgépgyártóval 41 darab A350-900-as vételéről, ezek közül 22 már megérkezett a francia cég párizsi bázisára. Emellett az Air France-KLM Csoport egyike lesz a típus áruszállító változata első üzemeltetőinek, ezekből 8 példányra van érvényes vételi szerződés. 2028-ra a csoport hosszútávú járatokat teljesíteni képes szélestörzsű flottájának 64 százaléka új generációs modellekből áll majd. Ez az arány 2019-ben még 5 százalék volt.
Az A350-es megrendelése a fenntarthatóbb légiközlekedés irányába tett fontos lépés, mivel ezek a repülőgépek a gyártás során felhasznált kompozit anyagoknak is köszönhetően 25 százalékkal alacsonyabb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett üzemeltethetők a korábbi generációs, hasonló méretű gépekhez képest, emellett 40 százalékkal halkabbak.
A flotta megújítása az Air France-KLM Csoport egyik legfontosabb eszköze a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. Emellett fenntartható forrásból származó kerozin vásárlásával is mérsékelni kívánja környezeti lábnyomát. Korábbi vállalása szerint a 2019-es szinthez képest 2030-ra 30 százalékkal csökkenti a vállalatcsoport a CO2-kibocsátását.