Fellendülőben a drágább háztartási készülékek

Az inflációt meghaladó mértékben nőtt a háztartási elektromos készülékek forgalma 2000-ben, az előző évhez képest. Az előzetes adatokból kikövetkeztethető trend azt bizonyítja, hogy a háztartások kiadásainak lassú átrendeződéséből jelenleg leginkább az elektromos háztartási készülékek forgalmazói profitálnak.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szórakoztató elektronikai készülékek piacán kimagasló növekedést regisztrált a GfK Hungária „Non Food Tracking” területe tavaly. Mennyiségben 11, értékben pedig 15 százalék pluszt értek el az eladások február-szeptemberben, az előző év hasonló időszakával egybevetve, állapítja meg Schiller Tamás területvezető.
Ugyanakkor a nagy fehér áruk (pl. hűtőszekrény, mosógép, stb.) piacának mennyiségi és értékbeni növekedése egyformán meghaladja a 8 százalékot. A kis fehér áruk, azaz háztartási kisgépek viszont mennyiségben is, értékben is némi csökkenést mutatnak.

Hordozható CD és videó magnó az élen

Az elektromos háztartási készülékek piacának mérete 2000-ben az előzetes adatok szerint tavaly 10-15 százalékkal nőtt 1999-cel szemben, és becsléseink szerint valószínűleg megközelíti a 200 milliárd forintot.
Ennek a tetemes összegnek fele jut a szórakoztató elektronikus készülékekre.
A GfK által mért termékek eladott mennyisége legnagyobb ütemben, 27-31 százalék közötti mértékben, sorrendben a következőkből nőtt: videó magnó, audio torony, stabil audio és hordozható CD.
Értékben a forgalom 15 százaléknál nagyobb bővülését érte el, sorrendben a hordozható CD, videó magnó, színes tévé és audio torony.
A másik oldalon, mindkét vonatkozásban negatív tendenciát mutat a walkman és a rádiós magnó, tehát a hordozható audio szegmens.

Mikrohullámú sütő és mosogatógép

Az elektromos nagygépek, másik kifejezéssel nagy fehér áruk összes forgalma valószínűleg meghaladja a 90 milliárd forintot 2000-ben. Mennyiségben az első nyolc hónap során a mikrohullámú sütő és mosogatógép eladása nőtt a legdinamikusabban, mégpedig 16-16 százalékkal. Az utánuk következő mosógép mutatója 10 százalékos.

Az értékben mért növekedésnél a mosogatógép vezeti a listát, 16 százalék plusz-szal, majd a mosógép, tűzhely és hűtőgép következik 8-9 százalékkal. Negatív trend a nagy fehér áruknál egyáltalán nincs. Eltérően a kis fehér áruktól, amelyeknél a kis mértékű, általános csökkenéssel szemben a következő áruféleségeknél tapasztalható növekedés a múlt évben: elektromos fogkefe, vízforraló, cylinder porszívó, kávéfőző, turmixgép és kenyérpirító.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo