Fellendülőben a budapesti garázspiac

Fellendült a garázsok és gépkocsibeállók piaca a válság óta eltelt időszakban, a jó elhelyezkedésű parkolóhelyeket gyakorlatilag elkapkodják a vevők, az árak vidéken 1 millió, míg Budapesten 2 millió forintnál kezdődnek – derül ki az Otthon Centrum friss piaci kitekintéséből.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Pillanatok alatt elkapkodják a jó elhelyezkedésű garázsokat és gépkocsibeállókat, főként Budapest belvárosában hatalmas a kereslet, ami az őszi-téli időszak beköszöntével még tovább erősödött – derül ki az Otthon Centrum friss piaci kitekintéséből. A garázsok száma a becslések szerint legalább félmilliós az országban, ezek között számos eltérő típus található a lakótelep mellé épített beton garázssortól az új társasházak teremgarázsain át, a luxus családi házak több beállós, fűtött gépkocsitárolójáig.

Megtalálták a külső kerületeket az ingatlanbefektetők
Továbbra is tart a drágulás és a forgalomélénkülés az ingatlanpiacon. A vevők ehhez alkalmazkodnak, emiatt az olcsóbb, kevésbé frekventált városrészekben lévő lakások iránt megnőtt a kereslet.
„Budapesten már 2 millió forinttól van elérhető kínálat, vidéken pedig 1 milliótól lehet találni zárt parkolóhelyet. Az új építésű lakásokhoz ennél magasabban 2-2,5 millióért kínálják, vidéken a legolcsóbb új építésű társasházi mélygarázsokban minimum 1,5 milliót kell fizetni” – mondja a jellemző árakról Soóki-Tóth Gábor. A felső határ Budapesten helytől és projekttől függően 6-7 millió forint is lehet, vidéken jellemzően 4-5 milliónál áll meg az árszint. A garázspiac a válság éveihez képest jelentősen fellendült az elmúlt időszakban, amit jól mutat a lakófunkcióhoz kapcsolódó gépkocsibeállók iránti kereslet alakulása is.

„A válság előtt az új építésű társasházakban a garázsok akár 60-70 százaléka is a beruházón maradt, hiszen aki lakást vett, még ha volt is kerete, inkább fél szobával többet kért, mint az autójának vett volna „otthont”. Ez olyannyira jellemző volt, hogy a tömegesen megmaradt garázsok hasznosítására külön „iparág” alakult, specializált cégek felvásárolták és kiadták azokat. Mára azonban megfordult ez az arány, és a nagyobb projekteknél a használatbavételi engedélyig a garázsok több mint 80 százalékát értékesítik. Mindezt annak ellenére, hogy a legtöbb helyen továbbra is ingyenes az állandó lakóhellyel rendelkezőknek a parkolás” – mondta Soóki-Tóth Gábor, az Otthon Centrum vezetési elemzője. Hozzátette: a kisebb projekteknél és különösen a prémium kategóriában jellemzően a garázsok szinte egészét sikerül eladni.

Gyorsan megtérülő befektetés

Budapesten havi 10-35 ezer forint között lehet kiadni a garázsokat, míg vidéken 10-20 ezer forint között szór a bérleti díj havonta. Ez éves szinten 120.000 – 420.000 forintot jelent, ami a jellemző árakkal összevetve 8-14,5 éves megtérülést jelent. Azonban a garázs fenntartásának is vannak költségei, amit nem feltétlenül lehet a bérlőre hárítani, például közös költséget számolnak rá, ami egy beállóra vetítve általában 3-5 ezer forint havonta.

A garázsok és beállók a belső városrészekben a legkeresettebbek, a belső városrészek új lakásprojektjeinél pedig gyakorlatilag - különösen ott, ahol eleve nagyon kevés a parkolóhely a közterületen a lakásszámhoz képest, általában elkelnek a garázsok is. A lakótelepeken az autólopások miatt volt keresett a saját garázs, illetve terjedtek el a lezárt, őrzött parkoló területek, de ahol bekamerázták a városrészt, ott csökkent a kereslet. A saját garázs itt nemcsak gépkocsitároló, de egyéb tárolóként is funkcionál, mivel legtöbbször nincs elég tárolókapacitás.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo