Éves csúcson az ingatlanpiac, sok eladó és nagy kereslet

Felpörgött az országos ingatlanpiac 2024 harmadik negyedévére. Az idei évben még nem volt egyszer sem annyi eladó ingatlan, mint szeptemberben, és a kereslet is folyamatosan élénkül. Közel 14 százalékkal magasabb áron hirdetik az eladó ingatlanokat a tavalyi év hasonló időszakához képest – derül ki a zenga.hu ingatlankereső és - hirdetési portál adataiból.

A legnagyobb mértékű áremelkedés a használt lakások esetén figyelhető meg, amelyek négyzetméterára átlagosan 14 százalékkal drágult az előző év hasonló időszakához viszonyítva. A házak esetében 10, a nyaralóknál 9,5, míg a garázsoknál 2,2 százalékos áremelkedés történt.

Budapesten engednek a legkevesebbet a hirdetők az árakból

A zenga.hu 2024 harmadik negyedévére vonatkozó adatai alapján a hirdetők kétharmada egyáltalán nem változtatott az eredeti hirdetési áron, 26 százalékuk csökkentette, 7 százalékuk pedig növelte az eredeti elképzeléshez képest a hirdetési árat. Az árváltoztatási hajlandóság leginkább Baranya, Békés és Zala vármegyében jellemző.

Országszerte átlagosan 10,7 százalékkal vitték lejjebb az árakat, míg azok, akik az eredeti elképzeléseikhez képest emeltek, 12,5 százalékkal drágítottak. Legkevésbé a fővárosi eladók tértek el az elképzelésüktől, azok, akik viszont változtattak az árakon, átlagosan 9 százalékot csökkentettek. Emellett az áremelés mértéke is Budapesten volt a legalacsonyabb (10,3 százalék).  Vidéken ennél nagyobb mértékű árengedmény, átlagosan 11,6 százalék a jellemző. Területi eltérések természetesen vannak, a legnagyobb csökkentések Nógrád (14 százalék), Heves (13,3 százalék), Jász-Nagykun-Szolnok (13 százalék) vármegyékben fordulnak elő. Budapesten pedig leginkább a 23. kerületben (10,2 százalék), a 16. kerületben (9,8 százalék) és a 12. kerületben (9,5 százalék) csökkentették az árat az eladók.

A legnagyobb árnövekedési mérték pedig Jász-Nagykun-Szolnok, Nógrád és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyékre volt jellemző, Budapesten pedig az 1., a 10. és a 21. kerületekre.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo