Európa élvonalában a magyarok árérzékenysége

Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására – derül ki a Shopfully nyolc európai országra kiterjedő friss kutatásából. A gazdasági hangulat továbbra is óvatos, a vásárlási döntéseket egyre inkább online információk (82 százalék) és promóciók (90 százalék) befolyásolják. A magyar vásárlók kétharmada vadássza az akciókat – ezzel Európa élmezőnyébe tartozunk árérzékenység tekintetében.

Az európai fogyasztók több mint fele (54 százalék) az elmúlt évhez képest tudatosabban keresi a kedvezményeket, míg 34 százalékuk általánosságban is tudatosabban vásárol. Magyarországon ezek az arányok még magasabbak: a válaszadók 66 százaléka jobban figyel az akciókra, 44 százalék pedig kevesebbet, de átgondoltabban költ.

A Shopfully kutatása szerint a magyar vásárlók 2025-ben több területen is csökkenteni tervezik kiadásaikat: 43 százalékuk kevesebbet költene lakberendezésre, 42 százalék elektronikai cikkekre, 39 százalék ruházatra, míg 37 százalék barkácstermékekre.

A digitális jelenlét mára a vásárlás előszobája lett

A felmérés szerint tízből nyolc magyar vásárló (egészen pontosan 79 százalék) előbb online keres információt, mielőtt fizikai boltba menne. A legnépszerűbb eszközök közé tartoznak a digitális katalógusok, amelyeket a válaszadók 68 százaléka használ rendszeresen. A jelenség neve ROPO (Research Online, Purchase Offline), vagyis online keresés, bolti vásárlás.

„A legtöbben nem is tudják, hogy ezt a mintát követik, pedig a vásárlási folyamat egyre inkább így működik. Azok a kereskedők, akik nem építik fel digitális jelenlétüket, gyakorlatilag lemaradnak a versenyben: akkor sem kerülnek be a vásárlók látóterébe, ha az üzletük az utca túloldalán van” – jelentette ki Zsatkulák István.

Önkiszolgáló kassza bajnok a magyar vásárlók

Bár a vásárlási technológia lehetőségei egyre sokszínűbbek – chatbotoktól a virtuális próbafülkéken át a vásárlási asszisztensekig, az európai vásárlók egyelőre nem kapkodnak utánuk. Az adatok szerint mindössze 22 százalékuk használ valamilyen technológiai eszközt vagy funkciót vásárlás közben, és csak 11 százalék nyitott a kipróbálásukra. Az ok prózai: sokan egyszerűen nem értik, hogy ezek az eszközök miben jelentenének előnyt.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo