EU: analfabéták a hazai cégek

Új korszakot élünk, amelyben a kontinensek, illetve az országok közötti verseny már nem erőforrás, hanem tudásalapú - jelentette ki Herczog Edit, EU parlamenti képviselő "Az Európai Unió az információs és tudás-alapú társadalom megteremtéséért" című előadásán. Éppen ezért egy információs társadalom kialakítására van szükség, ami az Európai Uniónak is deklarált célja.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha létrejön egy tudás-alapú társadalom, ahol az ismereteket át is tudják adni, akkor az már önmagában  versenyelőnyt jelent Herczog Edit szerint. Éppen ezért nagy kihívás a digitális írástudás terjesztése, amit egyelőre gátol az, hogy a mai korban a szellemi tulajdonnak nincs meg a megfelelő megbecsülése. Ezekre a célokra euró-milliárdokat költ az Európai Unió, további cél, hogy egy magas szintű tudáshálózat jöhessen létre.

Az Európai Kutatási Térség a kutatások koordinációját, a kutatók szabad mozgását és ezen projektek finanszírozását tűzte ki célul. Ezáltal az informatika megjelenhet minden szférában, ami pedig szinte biztosan növekedést generál a képviselőnő szerint.

Az idősek képzése is fontos

A kontinensek közötti versenyben hátrányban van Európa abból a szempontból, hogy egyre inkább öregszik a társadalom, a felmérések szerint 2050-re a lakosság negyven százaléka lesz 65 év feletti. Hogy ez ellen az Unió sikeresen tudjon fellépni, egy programot indítottak, hogy ezt a réteget is be tudják vonni a digitális információáramlásba

Más szempontból is hátrányban van Európa, hiszen amíg Kína, vagy India évente akár háromszázezer mérnököt képes kiképezni, addig ez az öreg kontinens országainak lehetetlen feladat. Nincs meg tehát az a megfelelő létszám, ami a modern kori versenyben meghatározó elemmé válik - emelte ki a képviselőnő.

EU: analfabéták a hazai cégek

Herczog Edit nem ért egyet azokkal a szakemberekkel akik szerint a hazai lakosság digitálisan analfabéta lenne, szerinte inkább az okoz gondot, hogy a vállalatok kilencven százaléka EU analfabétának számít.

Bár a jogszabályokat értik, azt még nem tudták felfogni, hogy az eddigi tízmilliós helyet most már egy 485 milliós piac áll a rendelkezésükre. Ha ezen a felfogásmódon változtatni tudnának, akkor sokkal sikeresebbek lehetnének a hazi cégek külföldön is. Márpedig erre szükség van, hiszen nem azért léptünk be az unióba, hogy átvegyük a jogszabályokat, hanem azért hogy hasznot keressünk belőle. Fel kell fogni, hogy nem vagyunk sem különben, sem rosszabbak másnál, meg kell mutatni, hogy tőlünk is lehet tanulni valamit - zárta mondandóját a képviselőnő.

Vissza az E-Magyarország konferencia programjára.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo